"כדי לבנות קבוצה ברמה של פרגוסון, מוריניו יצטרך 700 מיליון ליש"ט"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Getty

אלרדייס, מנג'ר אנגליה לשעבר הגן על המיוחד: "מהסגל הזה הוא מוציא את המיטב". אחרי ה-0:2 על בנפיקה התקיף הפורטוגלי את התקשורת: "משלמים לפרשנים כדי להגיב, אז שיגיבו"

(גודל טקסט)

"ז'וזה מוריניו יצטרך להשקיע סכום של כ-700 מיליון ליש"ט כדי לבנות מנצ'סטר יונייטד שתזכיר את הקבוצות שהיו לו לסר אלכס פרגוסון", כך אמר סם אלרדייס, מנג'ר אנגליה לשעבר, בתגובה לביקורת ההולכת וגוברת נגד המיוחד על צורת המשחק של השדים האדומים.

יונייטד אמנם עושה את העבודה בליגה (מקום שני עם 23 נקודות מ-10 משחקים) ובשלב הבתים של ליגת האלופות (מקום 1 עם 12 נק' מ-12 אפשריות), אבל האוהדים לא מרוצים. אלרדייס תומך חד משמעתית במיוחד: "מוריניו עושה את המיטב ממה שיש לו. כדי שיונייטד תהיה מבריקה ובמעמד על כפי שהיה לה בעבר באירופה, היא צריכה לקנות לא מעט שחקני על ובמציאות של היום – כשאין הרבה כישרונות והמחירים בשמיים – מוריניו צריך להשקיע כ-600 עד 700 מיליון ליש"ט".


מוריניו עצמו סגר אמש (שלישי) חשבון עם התקשורת אחרי ה-0:2 על בנפיקה: "אני מעדיף שכל מומחי הכדורגל יגיבו על המשחק ולא אני אתן את הפרשנות שלי". הוא לא אהב את הביקורות נגדו בגלל סטייל המשחק הלא כל כך התקפי שלו והביקורת על תנועת ההשתקה שעשה לעבר אוהדי מנצ'סטר יונייטד ששרקו בוז כשהחליף את מרכוס ראשפוד מאנטוני מרסיאל בניצחון על טוטנהאם 0:1. 

המיוחד הוסיף: "משלמים לי לעבוד ולעשות את המיטב. את זה אני עושה כל יום ולאותם פרשנים משלמים גם לעשות את העבודה שלהם ולהגיב על עבודתי. אז שיגיבו". למרות זאת הסכים לנתח את המשחק: "אני מרוצה מאוד מהניצחון כי שיחקנו עם הרכב אחר, שינינו את הדינאמיקה ואת שיגרת המשחק. כבשנו שניים בלי תשובה, נתתי לשחקן צעיר מהאקדמיה לשחק (הקשר סקוט מקטומיניי) ולא סבלנו מאף פציעה".

גם בתוכנית המשחק לקראת בנפיקה לא שכח מורינו לעקוץ את האוהדים ששרקו לו בוז מול טוטנהאם: "מקווה שכמה מכם ייהנו יותר מאשר במשחק נגד טוטנהאם". המירור כתב שכביכול מוריניו צריך להיות מרוצה מהתוצאות של קבוצתו, אבל בגלל שהוא טוען שאוהדי יונייטד רגועים מדי ולא מעודדים (אותו דבר אמר כשהיה בצ'לסי) הוא יותר עימותים שלא היו ולא נבראו ואפילו בשער העצמי של שוער בנפיקה הצעיר מילה סבילאר הוא לא מצמץ ולא הראה שמחה כלשהי.


מאטיץ'. נבחר לאיש המשחק: "עושה את עבודתם של פוגבה, פלאיני וקאריק גם יחד" (Getty)

נמניה מאטיץ' זכה לאיש המשחק עם ציון 8 במירור שכתב: "אם יש שחקן שמוריניו חושב שהוא בלתי ניתן להחלפה זהו רק מאטיץ'. הוא הראי של מוריניו על כר הדשא. הוא עושה מה שהבוס הכי אוהב. משחק עם כח, יעילות ועם סיכון מינימלי. זו לא מקריות שיונייטד ספגה העונה רק חמישה שערים ב-14 משחקים בליגה ובאלופות ביחד. למרות שהוא מגן על רומלו לוקאקו שחקן אחד בלבד שהחתים מביא לו חיוך ענק לפרצוף וזה מאטיץ'. כך הוא יכול להרשות לעצמו לשחק בלי פול פוגבה, מרואן פלאיני ומייקל קאריק הפצועים ועדיין לשלוט בקישור ההגנתי".  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי