בין רובן לברחקאמפ: קווינסי פרומס מגשים את ההבטחה

קווינסי פרומס
קווינסי פרומס | AFP

הוא מזכיר את כוכב באיירן מינכן, מעלה זיכרונות מהגאונות של חלוץ ארסנל ובבירה הרוסית מאוהבים בו מעל הראש. הכוכב הכי נוצץ של ספרטק מוסקבה פוגש ב-21:45 את ליברפול, למשחק שעלול לשנות את חייו

(גודל טקסט)

בינואר האחרון אוהדי ספרטק מוסקבה היו במתח. הקבוצה הייתה בדרך לאליפות סנסציונית והיסטורית, הראשונה של הלוזרית הגדולה של הכדורגל הרוסי מאז 2001, אבל ליברפול איימה לטרפד את ההישג. האדומים היו נחושים להחתים את קווינסי פרומס ההולנדי, הכוכב המרכזי ביותר של הקבוצה, בין היתר על מנת למלא את מקומו של סאדיו מאנה, שנטש לטובת אליפות אפריקה. לאכזבתם של האנגלים, הדבר לא יצא לפועל. ספרטק סירבה בתוקף להתפשר על המחיר, וגם השחקן הצהיר: "עוד לא סיימתי את העבודה כאן". החבורה של המאמן האיטלקי הכריזמטי מאסימו קאררה אכן השלימה את המשימה וזכתה בתואר הנכסף, ופרומס נשאר גם כדי לשחק בליגת האלופות בשורות הרוסים. 


קשה לומר שליברפול מצטערת כיום על הפספוס. מוחמד סלאח נרכש הקיץ מרומא וקיבע תוך שבועות ספורים את מעמדו כאחת ההחתמות הטובות ביותר של המועדון בעשור האחרון. המצרי לוהט, מאנה דוהר באגף השני, ואפילו פיליפה קוטיניו עדיין באנפילד למרות רצונו העז לעבור לברצלונה. ספק רב אם לפרומס היה מקום בהרכב במצב הנוכחי, אבל הנה לכם האירוניה. הגורל אוהב לסגור מעגלים, וההולנדי יגיע בכל זאת לאנפילד במסגרת קרב מכריע בליגת האלופות (21:45). והוא יעשה זאת כיריב. 



כאשר הוגרלה ספרטק מול ליברפול בשלב הבתים, הייתה זו המחשבה הראשונה שעברה בראשיהם של כל המעורבים. ביציעי ספרטק רצו לראות את פרומס מפרק את האנגלים באצטדיון החדיש במוסקבה בספטמבר, אך זה לא התאפשר בגלל פציעה בעיתוי אומלל. קאררה סחט בכל זאת תיקו 1:1 מול יורגן קלופ, והתוצאה הזו התבררה כקריטית. אחרי שהאדומים איבדו יתרון 0:3 וסיימו בתיקו 3:3 בסביליה במחזור הקודם לפני שבועיים, יודעת ספרטק שהיא זקוקה לניצחון חוץ על מנת להקדים את האדומים בדרך לשמינית הגמר. 



הכוכב הכי נוצץ במוסקבה. פרומס (AFP) 


אלמלא ספגה שערי שוויון מאוחרים בשני המפגשים מול מאריבור הסלובנית, היה מצבה של ספרטק טוב הרבה יותר, אבל זה לא משנה כרגע. היא מגיעה לליברפול עם חלום ברור, ובתנופה גדולה אחרי ארבע ניצחונות ליגה רצופים. היא הביסה את קראסודר 1:4, חיסלה את זניט העשירה 1:3, והביטחון העצמי של השחקנים בשמיים. קאררה יודע להלהיב אותם ולהחדיר בהם התלהבות, והקשר שלו טוב במיוחד עם פרומס. הפעם ההולנדי כשיר, וקלופ מודע היטב לסכנה. גם ג'ורג'יניו ויינאלדום, חברו של קווינסי לנבחרת הכתומה, הזהיר: "מדובר בשחקן מסוכן מאוד". 


ואכן, יש ממה לחשוש. פרומס הוא שחקן יצירתי עם יכולות טכניות מרהיבות, וכאשר המוזה נחה עליו הוא מסוגל להכריע משחקים לבדו. מאז הגיע לספרטק מטוונטה אנסחדה בקיץ 2014 תמורת 11 מיליון יורו בלבד, המאזן שלו היה נפלא, ובעונת 2015/16 הוא הוכתר לסגן מלך שערי הליגה הרוסית עם 18 כיבושים מעמדת קישור. אשתקד, בדרך לתואר המתוק והמרגש, הוא שם 12 כדורים ברשת והוסיף תשעה בישולים. העונה כבר יש לו שמונה שערים ברוסיה, ועוד צמד ב-1:5 המהפנט על סביליה בליגת האלופות. לעתים יש לו ניצוצות של אריאן רובן, כאשר הוא חותך מהאגף למרכז. לפעמים ניתן לזהות בו משהו מדניס ברחקאמפ, גם אם זו מחמאה גדולה מדי.


למעשה, השוואה לכל כוכב אייאקס תתקבל בברכה אצל קווינסי. הוא הרי נולד באמסטרדם, אהד את מועדון הפאר מהעיר מאז שהוא זוכר את עצמו, והיה גאה מאוד להשתייך לאקדמיה שלו – עד שנזרק בגיל 14 בשל הפרות משמעת. הדרמה שינתה לחלוטין את גישתו לחיים וסייעה לו לפלס את דרכו לצמרת, גם אם הדרך חזרה לאייאקס הייתה חסומה. עונת הפריצה בטוונטה לוותה בהצעות מעניינות מגרמניה ואנגליה, אבל פרומס בחר אז את ספרטק ופגע בול.



יעקוב מקרוב. קלופ (AFP) 


לרוסים היו ספקות לגבי הפוטנציאל, בין היתר כי ההולנדי הקודם של ספרטק, אף הוא בוגר אייאקס, אשר באופן ביזארי נשא שם זהה – קווינסי אווסו אבייה – נכשל לחלוטין בגלל אופי בלתי נסבל. פרומס הוכיח תוך זמן קצר שהוא קווינסי שונה בתכלית, והאוהדים אימצו בשמחה את שמו הפרטי השני, אנטון. הוא נפוץ למדי ברוסיה, והמעריצים משתעשעים כאשר הם קוראים לו כך, הוא מרגיש להם רוסי. 


פרומס מת על זה. הוא הסתגל במהירות לחיים במוסקבה, התחבר לאנשים, וחיוך נמצא כמעט תמיד על פניו. לכן האריך לפני שנה, עוד לפני הזכייה באליפות, את חוזהו עד 2021, עם סעיף שחרור בגובה 30 מיליון יורו עבור מועדונים אירופים, ו-50 מיליון עבור כל היתר (כלומר הסינים). מאידך, לא מדובר בסכום דמיוני, ואם מישהו יחפוץ בפרומס, הוא יוכל לשים את הצ'ק על השולחן ולקחת אותו. לפי הדיווחים באנגליה, ליברפול רוצה אותו בכל זאת כגיבוי לכוכביה, וההולנדי שיחגוג בינואר את יום הולדתו ה-26 עשוי לחשוב שזה הזמן הנכון לארוז את החפצים ולנסוע לליגה הגדולה מכולן. ואם כך, הרי שהמפגש הישיר מול קלופ הערב הוא הזדמנות נפלאה להראות את הסחורה לקונים הפוטנציאלים. פרומס יכול להעיף את ליברפול מליגת האלופות כדי להתקרב עוד יותר למעבר לאנפילד בקיץ הקרוב.


האיום המרכזי על ליברפול. פרומס (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי