רביעי בליגת האלופות: יובנטוס מארחת את יונייטד, ריאל מדריד נגד פלזן

רונאלדו דיבאלה
רונאלדו דיבאלה | Gettyimages

רונאלדו יקווה לכבוש שער ראשון העונה בצ'מפיונס נגד האקסית, סולארי ירשום בכורה במפעל מול אלופת צ'כיה. מוריניו התייחס לחשיפת פוטובול ליקס על סיטי:"יש לי מחשבות על זה כמה שנים, אבל שומר אותן לעצמי"

(גודל טקסט)
סיבוב המשחקים השני של המחזור הרביעי של בליגת האלופות יתקיים מחר (רביעי), כשבמוקד יהיה המפגש בו כריסטיאנו רונאלדו יארח ב"יובנטוס ארנה" את מנצ'סטר יונייטד המתאוששת. באיירן מינכן אמנם במצב טוב באלופות ותארח את א.א.ק אתונה, אבל שוב יש שמועות שמעמדו של ניקו קובאץ' בסכנה. מנצ'סטר סיטי תארח את שחטאר דונייצק אחרי השישייה שכבשה מול סאות'המפטון.


בית ה'
באיירן מינכן – א.א.ק אתונה (22:00)
באיירן מינכן במצב סביר בבית צמודה עם שבע נקודות לאייאקס, ואם תנצח את המשחק הקרוב ובנפיקה תסיים ללא נקודות, אלופת גרמניה תעלה אל שלב הנוקאאוט. אך למרות זאת יש חוסר שביעות רצון גדול בין אוהדי באיירן מיכולתה. היא לא ניצחה שלושה משחקי בית ברציפות בליגה וגילתה משחק חלש מול פרייבורג שהסתיים ב-1:1 באליאנץ ארינה. הנהלת באיירן תומכת לחלוטין בקובאץ' אם כי המנהל הספורטיבי חסן סליהמידיז'יץ' לא היה מרוצה מיכולת הקבוצה במשחק האחרון.


המגזין "קיקר" כתב שאריאן רובן, פרנק ריברי ותומאס מולר שאיבד מקומו בהרכב מנסים להעיף את קובאץ' מהקבוצה. ג'ושוע קימיך אמר במסיבת עיתונאים: "אנחנו רוצים לנצח בצורה מרשימה את המשחק. אין צורך להכניס לנו מוטיבציה כי זו ליגת האלופות. צריכים להחזיר את שטף המשחק שלנו וזה ברור שאנחנו רוצים לסיים ראשונים בבית". לאון גורצקה אמר: "אנחנו משחקים מול האוהדים שלנו ונצטרך לדאוג לשחק טוב". יחד עם זאת קובאץ' עשוי לשחק בהרכב לא הכי חזק ולשמור כוחות לקלסיקר, נגד בורוסיה דורטמונד ביום שבת (19:30, שידור ישיר בספורט2). אריאן רובן לא יהיה בסגל וחמאס רודריגס סובל מפתיעה בירך וכנראה לא ישחק.


ניקו קובאץ'
נשאל על המשחק נגד דורטמונד ואמר: "אני חושב קודם על האלופות. מצב הרוח בקבוצה טוב, אבל אנחנו צריכים משחק אחד בו ננצח 0:4 או יותר כדי שהכל יתחיל להסתדר". א.א.ק אתונה מחפשת נקודות ראשונות בבית אך בארבעה משחקיה על אדמת גרמניה עדיין לא השיגה ניצחון.



ניקו קובאץ' עלול לעזוב את באיירן מינכן גם אם יעפיל לשלב הבא (Gettyimages)


בנפיקה – אייאקס (22:00)
אייאקס שמתקשה להשיג את איינדהובן בליגה נמצאת בראש הבית בליגת האלופות והיא תעלה תעלה לשמינית אם תנצח. סגנית אלופת הולנד רשמה שישה ניצחונות רצופים מאז סיימה ב-1:1 נגד באיירן במפעל האירופי. מנגד, מאמן בנפיקה רוי ויטוריה מאמין שאפשר לנצח ולהשאיר את קבוצתו בתמונה: "המשחק באמסטרדם הוכרע בגלל הפרטים הכי קטנים, אבל הוא הוכיח לי שאפשר לנצח את אייאקס. הם משחקים כמעט תמיד עם אותם שחקנים ולנו יש אופציות אחרות". קשר בנפיקה גבריאל אמר דברים דומים: "במשחק הראשון הראינו שיש לנו יכולת לנצח את ההולנדים ועכשיו בבית נצטרך גם להביא תוצאה".


בית ו'
מנצ'סטר סיטי – שטחאר דונייצק (22:00)
מנצ'סטר סיטי כבר מובילה בבית שלה למרות ההפסד בפתיחה בעקבות הניצחון 0:3 על שחטאר דונייצק במחזור הקודם. הסיטיזנס יבטיחו עלייתם לשמינית אם ינצחו והופנהיים תפסיד. האלופה האוקראינית מעולם לא ניצחה על אדמת אנגליה ובשבעה משחקים סיימה בתיקו אחד ושישה הפסיד. למרות היכולת המצוינת שלה סיטי הפסידה באלופות את שלושת משחקי הבית שלה ב-2018 כולן בתוצאה 2:1 לליברפול ובאזל שנה שעברה והעונה לליון. ניקלאס אוטמנדי ואילקאיי גונדואן חוזרים מפציעה.


פפ גווארדיולה יצא נגד הדיווחים שמנצ'סטר סיטי עקפה את חוקי הפיירפליי הפיננסי ואמר: "ההצלחה של סיטי לא בנויה על יותר מאשר סתם כסף. אני בוטח במועדון הזה וכמובן שאנחנו רוצים לשמור על חוקי אופ"א, פיפ"א והפרמיירליג. אני לא מתעסק בניהול, אבל אני יודע שאנחנו הולכים לפי החוקים. האם זה מוריד מההישגים שלנו? כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה, אבל בסופו של דבר מה שקובע זו היכולת על כר הדשא. לעבור מרמה אחת לשנייה בכדורגל זה לוקח זמן ולהשקיע כסף, אבל אנחנו לא מנצחים בגלל הכסף. תמיד שמעתי כשאימנתי בברצלונה ובאיירן שאומרים 'לסיטי יש רק כסף' וצריך לחיות עם זה, אבל זה מועדון מדהים עם ניהול ענק".



מנצ'סטר סיטי תעלה לשלב הבא אם תנצח את שחטאר דונייצק (AFP)


ליון – הופנהיים (22:00)
משחק ענק צפוי בליון מבחינת האווירה בין שתי הקבוצות כאשר הופנהיים שסיימה ב-3:3 את הקודם מול ליון בבית, תהיה חייבת לנצח כדי להשתוות בנקודות לליון, מנגד אם הצרפתים ינצחו הם יבטיחו עלייה לשמינית. הופנהיים מגיעה עם ניצחון 1:4 על לברקוזן בליגה. שוער הופנהיים אוליבר באומן אמר: "נצטרך להביא לליון את אותה רוח קרב שהפגנו במשחק בבונדסליגה כיחידה אחת". מי שיעורר עניין הוא האנגלי ריס נלסון בן ה-18 המושאל להופנהיים מארסנל וכבש שער מרהיב נגד לברקוזן. הוא כבש עד כה חמישה שערים בשישה משחקי ליגה.


בית ז'
צסק"א מוסקבה – רומא (19:55)
רומא שפתחה את העונה בצורה מגומגמת תצטרך להיזהר הקבוצה הרוסית שהצליחה לגבור בבית על ריאל מדריד. במשחק הראשון הקבוצה האיטלקית ניצחה באולימפיקו 0:3, אבל בליגה מדשדשים במקום התשיעי. הג'יאלורוסי לא נוצחו בארבעה משחקים קודמים במוסקבה. אוזביו די פראנצ'סקו אמר לקראת המשחק: "צסק"א קבוצה צעירה, אבל גם יש להם ניסיון. החלוצים שלהם עושים עבודה טובה. נצטרך להיות טובים יותר מהמשחק הראשון. הם שיחקו אגרסיבי מאוד נגד ריאל מדריד והאוהדים תמכו בהם. הבעיה שלנו העונה? זה לא השחקנים שעזבו אלא חוסר היציבות והיעדר אגרסיביות". אדין דז'קו שכבש עד כה חמישה שערים במפעל ומוביל את טבלת מלך השערים עם ליאו מסי הצהיר: "במונחים של עלייה לשמינית זה משחק גדול. אתה משחק שנה שלמה בשביל להגיע למפעל הזה ולכן צריך לתת הכל. השערים שכבשתי בשנתיים האחרונות במפעל נותנים לי ביטחון. אני זה שצריך לכבוש ואם אני לא כובש זה מכעיס אותי. דווקא בסרייה A אני צריך להשתפר".


ויקטוריה פלזן – ריאל מדריד (22:00)
משחק ראשון של סנטיאגו סולארי כמאמן במפעל והוא רוצה לרשום ניצחון שלישי שלו בכל המסגרות כמאמן הזמני של הבלאנקוס. ריאל מדריד ניצחה את פלזן רק 1:2 בברנבאו. שלושה מתוך שבעה מאמנים שהחלו לאמן באמצע העונה את הקבוצה זכו בליגת האלופות והם זינדין זידאן, ויסנטה דל בוסקה ו-ויקטור מוניוס. באשר להרכב סולארי מתלבט בין איסקו ומרקו אסנסיו בהרכב לצידם של גארת' בייל וקארים בנזמה. לא ברור מה יהיה תפקידו של ויניסיוס ג'וניור והאם יקבל צ'אנס לשחק. בהגנה לא צפויים שינויים. הבלם רפאל וראן התראיין ל"פראנס פוטבול" ואמר שיש לו איכויות של מנהיג והיה רוצה לזכות ב"כדור הזהב". פורסם שמנצ'סטר יונייטד תציע עבורו מאה מיליון יורו בינואר הקרוב.


במסיבת העיתונאים החמיא נאצ'ו לסולארי: "זה אף פעם לא קל לקבוצה כשמשתנה המאמן, אבל סולארי הגיע במקום לופטגי ופתח היטב. לופטגי אחד המאמנים הכי טובים שהיו לי, הוא בטוח יצליח במה שלא יעשה בעתיד. השחקנים מרוצים עם סולארי ובכל אופן זו לא החלטה שלנו מי יאמן. צברנו ביטחון, וזה לא קל כשאתה בריאל מדריד והקבוצה לא מנצחת מספר משחקים. כרגע אנחנו ברצף ניצחונות ושמרנו פעמיים על שער נקי אז ההרגשה טובה יותר.



שלושה מאמנים שהגיעו לריאל באמצע עונה זכו באלופות. סולארי יהיה הרביעי? (Gettyimages)


בית ח'
יובנטוס – מנצ'סטר יונייטד (22:00)
משחק מרתק למרות שמנצ'סטר יונייטד רחוקה ביכולתה מיובנטוס שעדיין לא הפסידה העונה וניצחה באולד טראפורד 0:1. כריסטיאנו רונאלדו ישחק שוב נגד קבוצתו לשעבר. יובה תזכה בראשות הבית אם תנצח את המשחק. זה יהיה המשחק ה-14 בין הקבוצות כאשר יובה מובילה בניצחונות 5:6. רומלו לוקאקו החמיץ את האימון של יונייטד לקראת המשחק, כשמוריניו אישר שהוא יהיה פצוע ושהוא עדיין לא יודע לגבי הדרבי ביום ראשון נגד מנצ'סטר סיטי. ז'ואו קאנסלו ובלז מטווידי התאמנו הערב ולכל הפחות ייכללו בסגל. מריו מנדז'וקיץ' כשיר. דוגלאס קוסטה ופדריקו ברנרדסקי סובלים מכאבים ולא נכנסו לסגל.


ב"מנצ'סטר איבנינג ניוז" פורסם כי שני עוזריו של מוריניו, מייקל קאריק וקיירן מקאנה הפכו למאוד דומיננטיים לפחות בצד ההתקפי של הקבוצה והם אלו שתרמו לשינוי ההתקפי – דבר שהופך גם את מוריניו לפופולארי.


המנג'ר ז'וזה מוריניו נשאל במסיבת העיתונאים על היכול של הקבוצה במשחקים האחרונים וענה: "המציאות היא שאנחנו לא פותחים משחקים טוב, אבל אם אנחנו מסיימים אותם טוב זה בסדר.זה יכול להיות כיף לאוהדים. כדורגל משחקים 90 דקות ואם נותנים ליריבה הזדמנות, זה עוד מכשול להתגבר עליו. אנחנו עובדים הרבה על הארגון בהגנה. אני בטוח שלא תגידו שאני לא עובד על זה,כי אתם אומרים את ההפך".


 

ייעדר מהמשחק נגד יובנטוס. רומלו לוקאקו (Gettyimages)

 

ההדלפות של פוטבול ליקס על מנצ'סטר סיטי ועל האפשרות שתיפתח סופרליג שתכלול את כל המועדונים הגדולים: "יש לי מחשבות על זה כבר מלפני כמה שנים, אבל אני שומר אותן לעצמי. סופרליג? אני לא מעוניין בזה"


 

על מערכת היחסים עם פול פוגבה: "פול אמר לפני כמה זמן שיש לנו מערכת יחסים של מנג'ר-שחקן. אני אומר שיש לנו מערכת יחסים טובה של מנג'ר-שחקן".
 

פוגבה עצמו נכח גם הוא במסיבת העיתונאים והתייחס לתקופתו במועדון: "היא טובה. זכינו בשני תארים בעונה הראשונה, סיימנו במקום השני בשנייה. מבחינה אישית אני מרגיש טוב. השינוי ביכולת? אני חושב שזה הגיע מכולם. אני חושב שכולנו לא עשינו מספיק. נגד צ'לסי שיחקנו יחד וזה השתנה".




מוריניו, שומר את המחשבות על סיטי לעצמו (AFP)
 
 

"איבוד סרט הקפטן לא השפיע עליי לרעה. אם המנג'ר לוקח את סרט הקפטן, זה לא שולל ממני הכל. האמת שכלום לא השתנה", אמר הצרפתי, שנשאל אם הוא שמח ביונייטד וענה: "למה? אני נראה עצוב? אני באמת שמח. שמח ללבוש את החולצה הזאת, זה מועדון גדול ובמועדון גדול יש תמיד דיבורים.



ולנסיה – יאנג בויז (19:55)
שתי הקבוצות מתחתית הבית סיימו ב-1:1 במשחק הראשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי