אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את יובנטוס בוונדה מטרופוליטנו

שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים
שחקני אתלטיקו מדריד חוגגים | Gettyimages

למרות שהשופט פסל שער של מוראטה בדקה ה-70 וביטל פנדל לקונלצ'ורוס בעזרת ה-VAR, מחזיקת הליגה האירופית עשתה צעד משמעותי לעבר רבע הגמר הודות לשערים של חימנס וגודין. תומאס, קוסטה וסנדרו יחמיצו את הגומלין

(גודל טקסט)

הסיבוב הראשון של משחקי שמינית הגמר ננעל הערב (רביעי) עם צמד משחקים מרהיבים, במקביל למהפך של הדרמטי של מנצ'סטר סיטי שניצחה 2:3 את שאלקה בפלטינס ארנה, אתלטיקו מדריד ניצחה 0:2 את יובנטוס במשחק ענק אשר סיפק לא מעט דרמות.

למרות התוצאה דווקא יובנטוס הייתה טובה יותר בדקות הראשונות, וכמעט עלתה ליתרון מוקדם, אחרי כדור חופשי אדיר של רונאלדו בדקה התשיעית ושלוש דקות לאחר מכן בונוצ'י כמעט הכניע את אובלק מקרן. אך מיד אחר כך, אתלטיקו הגיע למשחק ובדקה ה-27 נשרק לזכותה פנדל, אך לאחר בדיקה ב-VAR, ההחלטה שונתה כיוון שהעבירה התרחשה מחוץ לרחבה.

בחצי השני אתלטיקו המשכיה לתקוף ותוך שלוש דקות דייגו קוסטה ואנטאן גריזמן כמעט העלו את קבוצתם ליתרון, אבל הספרדי לא היה מספיק מדויק והכדור של הצרפתי נעצר בקושי על ידי שצ'סני. בדקה ה-70 ה-VAR כיכב פעם נוספת כאשר אלברו מוראטה כבש לזכות אתלטיקו מדריד, אבל השער נפסל לאחר בדיקה במצלמות בטענה על עבירה של החלוץ על קייליני. הקולצ'ונרוס לא אמרו נואש ותוך חמש דקות כבשו שני שערים על ידי חימינס וגודין בדקות 78 ו-83 בהתאמה ובזכותם מחזיקת הליגה האירופית תגיע עם ביטחון רב למפגש הבא בטורינו בעוד שלושה שבועות.


ה-VAR כיכב, אך אתלטיקו מדריד הצליחה לנצח (Gettyimages)


כריסטאינו רונאלדו שב למדריד (Gettyimages)

הרכבים 
אתלטיקו מדריד: יאן אובלק, חואנפראן, חוסה חימנס, דייגו גודין, פיליפה לואיז, תומאס (תומא לאמר 61), רודרי, סאול ניגס, קוקה (אנחל קוראה 67), דייגו קוסטה (אלברו מוראטה 57), אנטואן גריזמן.

יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, מתיה דה שיליו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני ,רודריגו בנטנקור, אלכס סנדרו, בלז מטווידי (ז'ואאו קנסלו 85), מיראלם פיאניץ' (אמרה צ'אן 71), פאולו דיבאלה (פדריקו ברנרדסקי 80), מריו מנדז'וקיץ', כריסטיאנו רונאלדו.

מהלך המשחק
כריסטיאנו רונאלדו ניסה את מזלו עם בעטיה חופשית אדירה בדקה התשיעית מ-35 מטרים, אותה אובלק הדף בקושי לקרן. לאחר שלוש דקות בלבד, בונוצ'י עלה לנגיחה מקרן של פיאניץ' ולא היה רחוק מהמסגרת. אתלטיקו מדריד הגיע למצב ראשון בדקה ה-15, כאשר תוצאס קיבל כדור חוזר מחוץ לרחבה ובעט מדוייק לפינה השמאלית, אך שצ'סני היה עירני והצליח לתפוס את הכדור.


כריסטיאנו רונאלדו כמעט הפתיע את אובלק בבעיטה חופשית (Gettyimages)

בדקה ה-27 דייגו קוסטה הוכשל על ידי דה שיליו והשופט פסק לפנדל. אחרי בדיקה ב-VAR השופט שינה את החלטתו והורה על כדור חופשי מחוץ לרחבה. דקה לאחר מכן גריזמן ניסה להפתיע את ש'צסני עם כדור חופשי מצד שמאל והשוער הפולני הדף לקרן.

בדקה ה-50 אנטואן גרזימן ניצל הגנה רפויה של יובנטוס והעביר כדור עומק לדייגו קוסטה שרץ כמעט ללא הפרעה לקו החצי עד לרחבה, אך החלוץ החמיץ ברשלנות מול שצ'סני בתוך הרחבה ובעט מימין לשער. שתי דקות אחר כך, סאול הכניס כדור לגריזמן, שהקפיץ מעל שצ'סני, אך השוער הצליח להדוף בקצות אצבעותיו למשקוף והציל את קבוצתו ממבוכה. בדקה ה-70 אלברו מוראטה העלה את אתלטיקו ליתרון אחרי שער בנגיחה, אך לאחר בדיקה ב-VAR, השופט החליט לפסול את השער בטענה לעבירה על קייליני. 

בדקה ה-78 אתליקו מדריד כבשה את השער המיוחל, לאחר שמוראטה שנגיחה של רונאלדו נבלמה, אך הכדור הגיע לחימנס שדחק פנימה. בדקה ה-83 אתלטיקו כבשה את שערה השני אחרי שהבלם השני, דייגו גודין בעט מזווית קשה והכפיל את היתרון.


דייגו קוסטה עם החמצה גדולה במחצית השנייה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי