הפסד לפורטו צפוי להביא לסוף דרכו של די פרנצ'סקו ברומא

אוזביו די פרנצ'סקו
אוזביו די פרנצ'סקו | Gettyimages

כשבצד פאולו סוזה מחכה לשיחה מראשי הקבוצה, המאמן האיטלקי יודע שרק העפלה לרבע גמר ליגת האלופות תשאיר אותו על הכיסא. וגם: פורטו רוצה ניצחון ראשון בנוק-אאוט מזה 4 שנים, פפה וקסיאס רוצים נקמה

קבוצות: רומא פורטו
(גודל טקסט)
המשחק בפורטוגל מחר (רביעי) עשוי להיות ההזדמנות האחרונה של אוזביו די פרנצ'סקו. המאמן האיטלקי עשוי להיזרק מרומא אחרי פחות משנתיים, ונראה שהכל תלוי בתוצאה שלו בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות אצל אלופת פורטוגל החזקה. האיטלקים מובילים עם 1:2 מהמשחק הקודם, אבל זו תוצאה שבירה ומעידה קטנה יכולה לסיים את הסיפור האירופי של הקבוצה שבעונה שעברה הדהימה את כולם והגיעה עד חצי הגמר.


העונה הנוכחית לא מסתמנת כהצלחה עבור די פרנצ'סקו, שמצליח רק בקושי להילחם על כרטיס לצ'מפיונס. רומא מציגה משחק הגנה רעוע כבר כמה חודשים, כשהיא סופגת 36 שערי חובה – הכי הרבה מבין קבוצות הצמרת. לשמינית הגמר היא העפילה רק בגלל ששתי היריבות האחרות, פלזן וצסק"א מוסקבה, היו חלשות ממנה בהרבה. והתבוסה 3:0 ללאציו בדרבי בשבת האחרונה היטתה את הכף עוד יותר לחובתו של המאמן. נראה שהפסד שידיח את הקבוצה מהמפעל יהיה הקש שישבור את גב הגמל, כשפאולו סוזה כבר ממתין לפיטוריו – המאמן הפורטוגלי התבקש על ידי ראשי רומא לחכות מספר ימים לפני שיחתום בבורדו, וכוונותיהם די ברורות.


רומא הפסידה בכל משחקי החוץ שלה בשלב הנוק-אאוט בעונה שעברה, אבל מתוך 30 פעמים בהן ניצחה בבית במפעלים אירופאים היא העפילה לשלב הבא 26 פעמים והודחה רק ארבע. ועדיין, המצב לא מזהיר במיוחד לקראת הגומלין הספציפי הזה. קוסטאס מנולאס סובל מפציעה בקרסול ועדיין לא ברור אם יהיה כשיר, וכך גם הקשר ניקולו זאניולו. גם שניים מהשחקנים המובילים של הקבוצה, צ'נגיז אונדר וחאבייר פסטורה, ייעדרו. מי שכן צפויים לפתוח הם סטיבן אנזונזי ואדין דז'קו.


Final training… ‍♂️
#ASRoma#UCL#PortoRomapic.twitter.com/9yJgggFnii

— AS Roma English (@ASRomaEN) March 5, 2019


אשר לפורטו, גם היא לא מגיעה במצב רוח טוב במיוחד למשחק לאחר הפסד 2:1 במשחק העונה נגד בנפיקה והתדרדרות למקום השני בטבלה. הפורטוגלים העפילו מהמקום הראשון בבית קל מאוד, ולמרות שהם שמחו לקבל דווקא את רומא ולא אופציות קשות הרבה יותר כמו ליברפול או מנצ'סטר יונייטד, יהיה עליהם לעבוד קשה על מנת לגנוב ניצחון ולעלות לרבע הגמר. הניצחון האחרון של פורטו בשלב נוק-אאוט בליגת האלופות היה במרץ 2015, אז הביסו 0:4 את באזל בדרך להשפלה 6:1 על ידי באיירן מינכן ברבע.


עבור שניים משחקני פורטו, קסיאס ופפה, תהיה זו הזדמנות להגיש לרומא נקמה מאוחרת מאוד. בעונת 2007/8, למעשה בדיוק היום לפני 11 שנה, שניהם הודחו יחד עם ריאל מדריד על ידי האיטלקים עם הפסד 2:1 בברנבאו אחרי תוצאה דומה ברומא. אחרי רומא מצפה לפורטו מפגש קצוות בליגה הפורטוגלית נגד פיירנסה האחרונה, שלא ניצחה כבר 13 משחקים ברצף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי