רונאלדו כבש, יובנטוס חילצה 1:1 באמסטרדם נגד אייאקס

כריסטיאנו רונאלדו עם שחקני אייאקס
כריסטיאנו רונאלדו עם שחקני אייאקס | AFP

רבע גמר ליגת האלופות: החלוץ הפורטוגלי הבקיע את ה-125 במפעל בדקה ה-45 מנגיחה חזקה, אך נרס ניצל טעות בהגנה האיטלקית ומצא את השוויון בדקה ה-46. למרות שהמארחת הייתה טובה יותר היא לא הצליחה להשלים מהפך

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

יונבטוס ערכה הערב (רביעי) את משחקה הראשון ברבע גמר ליגת האלופות נגד אייאקס ביוהאן קרויף במשחק בו היא יכולה לקחת רק את התוצאה. היא אמנם נפרדה בתיקו 1:1 אשר משרת אותה לקראת משחק הגומלין בטורינו בזכות שער חוץ יקר, אבל אייאקס הייתה טובה הרבה יותר מהקבוצה האיטלקית שלא הראתה זכר למשחק ההגנה שמאפיין אותה לאורך השנים האחרונות. במשחק המקביל ברצלונה ניצחה 0:1 את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד.

אייאקס פתחה את המשחק טוב יותר כבר מהפתיחה והגיעה תוך 25 דקות למספר מצבים מסוכנים של זייך ו-ואן דה ביק שלא היו מספיק מדויקים, יובנטוס מנגד הייתה זקוקה למצב אחד כדי לכבוש בדקה ה-45 כאשר קנסלו מצא את רונאלדו ומלך שערי המפעל רשם את שערו ה-125 במפעל בנגיחה חזקה.

ההולנדים מצאו את השוויון מיד, בהתקפה הראשונה של המחצית השנייה דויד נרס חטף למבשל השער הראשון, ז'אאו קנסלו, כדרר על לקצה הרחבה ובעט כדור חזק לפינה השמאלית אותו שצ'סני לא יכול היה להדוף. לאחר השוויון יובנטוס הורידה הילוך ונכנעה לבליץ של אייאקס, אבל למזלה הקבוצה ההולנדית החמיצה אינספור מצבים והיא עלולה להצטער על כך בגומלין בעוד שבוע.


יובנטוס תגיע לגומלין בטורינו עם שער חוץ יקר (Gettyimages)

הרכבים
אייאקס: אנדרה אוננה, ג'ואל ולטמן, מתיאס דה ליכט, דיילי בלינד, ניקולס טאיליאפיקו, לאסה שונה (יורגן אקלנקאמפ 75), פרנקי דה יונג, דוני ואן דה ביק, דויד נרס, דושאן טאדיץ', חאקים זייך.

יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, ז'ואאו קאנסלו, לאונרדו בונוצ'י, דניאלה רוגאני, אלכס סנדרו, רודריגו בנטנקור, מיראלם פיאניץ', בלז מאטווידי (פאולו דיבאלה 75), פדריקו ברנרדסקי (סמי חדירה 90), מריו מנדז'וקיץ' (דוגלאס קוסטה 60), כריסטיאנו רונאלדו.

מהלך המשחק
לפני שריקת הפתיחה, נעצרו 120 אוהדי יובנטוס לאחר עימותים עם אוהדי אייאקס. בדקה השנייה פדריקו ברנרדסקי ניסה לאיים על השער של אייאקס כאשר שחרר פצצה מחוץ לרחבה ברגל שמאל, אך הכדור עלה מעל המסגרת.

מן העבר השני, חאקים זייך איים על השער של וויצ'ך שצ'סני בדקה השישית עם כדור שטוח לפינה הימנית שפגש את הרשת החיצונית. זייך ניסה את מזלו עם בעיטה חלשה מחוץ לחרבה שהגיע היישר לידיו של שצ'סני במרכז השער. 


מצטער על ההחמצות. חאקים זייך (AFP)

ניסיון שלשי של זייך תוך 18 דקות, הקשר המרוקאי הולנדי שחרר בעיטה מדויקת לפניה השמאלית, אותה השוער הפולני הדף לקרן בקושי רב. בדקה ה-25 ואן דה בק טיל ממרכז הרחבה שחלף סמוך לקורה. בדקה ה-30 רונאלדו הגיע ראשון לכדור קרן וניסה לכבוש עם בעיטה חזקה מהאוויר, אך גם הבעיטה הזאת לא הגיעה לשער של המארחת.

בדקה ה-37 בלז מאטווידי הגביה למרכז הרחבה, רונאלדו הוריד עם הראש לפדריקו ברנרדסקי שבעט חזק מחמישה מטרים שמאלה משערו של אוננה. וכפי שהקלישאה אומרת שמי שלא כובש סופג, בדקה ה-45 יובנטוס הענישה את אייאקס כאשר ז'ואאו קאנסלו הרים למרכז הרחבה וכריסטאינו רונאלדו נשאר חופשי וכבש שער דרמטי לקבוצה האיטלקית לפני הירידה להפסקה, 0:1 ליובנטוס.

בשביל זה הביאו אותו. עוד שער חשוב של כריסטאינו רונאלדו (AFP)  

אייאקס פתחה את המחצית השנייה בסערה, כאשר כבר בדקה ה-46 דויד נרס חטף כדור לז'ואאו קאנסלו כדרר עד לרחבה ובעט כדור חזק לפינה השמאלית והותיר את וויצ'ך שצ'סני חסר אונים, 1:1.

שמונה דקות לסיום טאדיץ' מצא את יורגן אקלנקאמפ הצעיר שעלה כמחליף בעקב נהדר, אך הקשר ההולנדי חסר הניסיון בעט לגופו של שצ'סני. בדקה ה-85 דוגלאס קוסטה יצא למצבע אישי אדיר באגף השמאלי שהסתיים עם בעיטה חזקה שננעצה בקורה.

מצא את השוויון בתחילת החצי השני. דויד נרס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי