ארנסטו ואלוורדה מרוצה: "קשה מאוד לנצח באולד טראפורד"

שחקני ברצלונה חוגגים
שחקני ברצלונה חוגגים | Georgia Rugby union

מאמן ברצלונה דיבר לאחר ה-0:1 על יונייטד: "חוזרים הביתה עם טעם טוב בפה. השער של סוארס? לא חשוב אם הוא כובש, חשוב מה התרומה שלו". פיקה הוסיף: "אסור להיות שאננים". חשש שמסי שבר את אפו

(גודל טקסט)
ברצלונה ניצחה אמש (רביעי) לראשונה בתולדותיה את מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד עם 0:1, אבל לאור התקדים של פאריס סן ז'רמן בבארסה צריכים להיות זהירים בהסקת המסקנות, אם כי ברצלונה היא לא פ.ס.ז'. ב"מארקה" נכתב אחרי הניצחון: "ברצלונה כבשה את אולד טראפורד".


בנוסף, אלופת ספרד גם ניצחה את משחק החוץ הראשון שלה בשבעה משחקים אחרונים (2 תיקו, 4 הפסדים). לקטאלונים יש בסך הכל ארבעה ניצחונות מול השדים האדומים, והם התפרסו על פני ארבעה אצטדיונים שונים (קאמפ נואו, אולימפיקו ו-וומבלי בנוסף).


הסטטיסטיקה לטובת ברצלונה. היא עלתה שלב 8 מ-9 פעמים בהם ניצחה 0:1 בגומלין בחוץ. הפעם היחידה שלא עלתה הייתה בעונת 1980/1981 כאשר נוצחה על ידי קלן בסיכום 4:1 בסיבוב השני של גביע אופ"א.


Portada @mundodeportivo: "DUEÑOS DEL TEATRO" #PortadaMD#Portadaspic.twitter.com/cSZHXU67H3

— Radio Barça (@RadioFCB) April 10, 2019


ב"מונדו דפורטיבו" נכתב שברצלונה היו 'בעלי התיאטרון' אתמול באולד טראפורד המכונה כידוע תיאטרון החלומות. העיתון "ספורט" היה פחות יצירתי כאשר בו נכתב: "ניצחון יפה מאוד", והזכיר שזה היה ניצחון היסטורי שנתן לברצלונה מעבר לחצי הגמר.


ליאו מסי נפצע בפניו אחרי תיקול של כריס סמולינג, אבל המשיך לשחק. הוא נפגע בעין שנראתה נפוחה כמו אחרי אגרוף ובפניו גם נראתה חבורה מכוערת. ארנסטו ואלוורדה אמר על כך: "מסי חטף מכה קשה ולא היה לו נוח לשחק בצורה הזאת. נצטרך לבדוק אותו מחר (חמישי) לדעת מה גודל הפציעה". הרופאים מקווים לשלול אפשרות של שבר באף.



חשש ששבר את אפו. ליאו מסי (Gettyimages)


ב"דיילי מייל" נכתב שמסי היה מעורב בקטטה וקיבל רק ציון 6 בעיתון שכתב: "הוא היה שקט באופן יוצא דופן יחסית למשחקיו הקודמים". לואיס סוארס וג'רארד פיקה קיבלו ציון 7 הכי גבוה בברצלונה. סוארס עדיין לא כבש בחוץ מאז 2015 באלופות נגד רומא. למרות שחגג את השער הוא הוענק לבסוף ללוק שואו כשער עצמי.


המאמן היה מרוצה מהניצחון: "קשה מאוד לנצח באולד טראפורד ואנחנו חוזרים הביתה עם טעם טוב בפה. היה משחק קשה לעתים מסובך. ב-20 הדקות הראשונות לחצנו אותם ושיחקנו בחלק שלהם. בחצי השני היה ירדנו קצת למטה וזה דבר טבעי, אבל יונייטד לא הייתה ממש מדויקת".


על החילופים: "נזקקנו לשחקני קרי מזג שלא ייכנסו ללחץ". לואיס סוארס למעשה לא כבש אלא זה היה עצמי של לוק שואו: "ממשיכים לשאול אותי שוב ושוב אותה שאלה לגבי סוארס למה הוא לא כובש בחוץ. הערך של מה שהוא עושה על כר הדשא לא קשור לשאלה אם הוא כובש או לא אלא מה הוא נותן".



למרות השמחה. שערו של סוארס נרשם ללוק שואו (Gettyimages)


על התרומה של פיקה: "מחויב יותר מתמיד ומשחק ברמה הכי גבוהה. הוא היה מצוין. אנחנו זקוקים לשחקנים הלאה שיהיו דרוכים כי הם משחקים נגד חלוצים חזקים באוויר כמו שיש ליונייטד. מאושרים שהוא נבחר למצטיין וה-MVP על ידי אופ"א במשחק".


ג'רארד פיקה אמר: "לא היו הרבה מצבים במשחק וזה טוב מאוד שהבקענו שער מהיר מחוץ לבית, זה העניק לנו שלווה. מבחינה הגנתית זה היה אחד מהמשחקים הכי טובים העונה והחברים בהחלט עזרו. העובדה שלא ספגנו עזרה לנו מאוד לגומלין. פריז סן ז'רמן השיגה כאן תוצאה יותר טובה וראיתם מה קרה, אסור להיות שאננים ובטוח יונייטד תהיה מסוכנת בגומלין כמו שעשתה בפארק דה פראנס. מסובך לשחק באולד טראפורד בגלל שזה אצטדיון עם המון היסטוריה"


מגן ברצלונה נלסון סמדו התייחס בדיוק לעובדה זאת: "נתייחס לגומלין כאילו התוצאה היה 0:0. איבדנו כדורים בחצי שלנו כמה פעמים יותר מדי. זה נתן ליונייטד הזדמנויות שהם לא ניצלו לשמחתי. אנחנו נטרלנו את הטעויות האלה וכך השגנו ניצחון גדול. שבוע הבא כאמור נשחק כדי לנצח שוב. זו הדרך היחידה".



מרוצה מהתוצאה. ארנסטו ואלוורדה (AFP)


ג'ורדי אלבה הודה שזה לא היה משחק קל עבור הקבוצה: "לא הגענו למצבים רבים יותר מדי יחסית למשחקים אחרים. הגענו למצב אחד טוב וכבשנו ממנו. אחרי שהודחנו שנה שעברה מהאלופות נגד רומא אנחנו יותר זהירים ומודעים לקשיים. דויד דה חאה הקשה עלינו. ללא ספק אחד השוערים הכי טובים בעולם.


הגומלין? עוד לא הבטחנו כלום. זה הולך להיות לא קל". המגן התייחס גם לעובדה שדייגו קוסטה הורחק לשמונה משחקים ואמר: "יש לפעמים מצבים במשחק בו השופט קובע, אבל אני חושב שהעונש מוגזם".


סרג'יו בוסקטס שנכנס כמחליף היה השחקן שרץ הכי הרבה לפי מדדי אופ"א בברצלונה (11.14 ק"מ) ואחריו ג'ורדי אלבה (10.35), איבן ראקיטיץ' (10.32), סמדו (9.76), קלמון לאנגלה (9.67).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי