חואן מאטה: "רוצים לעשות היסטוריה כמו הקבוצה של 1999"

חואן מאטה
חואן מאטה | AFP

הקשר זוכר היטב את הגמר בקאמפ נואו ויש לו גם זכרון מתוק כשחקן צ'לסי. בראיון ל"מונדו דפורטיבו" סיפר: "תוצאה טובה נגד ברצלונה תיזכר לנצח". על מסי: "אי אפשר ליהנות כשאתה נגדו. אין לי מילים לתאר אותו"

(גודל טקסט)
חואן מאטה צפוי לפתוח היום על הספסל של מנצ'סטר יונייטד שתנסה למחוק את ההפסד הביתי 1:0 לברצלונה באולד טראפורד, אך הוא ינסה בכל זאת להוסיף עוד זיכרון נהדר למזכרת, כפי שעשה עם צ'לסי בחצי גמר ליגת האלופות ב-2012. הקשר הספרדי, שלפי ידיעות שפורסמו עשוי לשחק בעונה הבאה בקבוצתו של ארנסטו ואלוורדה, התראיין ל"מונדו דפורטיבו" ודיבר על מפגשי העבר והרצון לחקות את יונייטד של פרגוסון, על ליאו מסי ועל דויד דה חאה.


על הזכרונות הטובים מקאמפ נואו אמר מאטה: "יש לי כאלה, בחצי גמר ליגת האלופות עם צ'לסי ב-2012. עברנו את ברצלונה בדרך וזכינו בתואר מול באיירן. המאמן חואן קאפרוס אמר פעם שלהגיע למשחק בקאמפ נואו זה כמו ללכת לרופא שיניים? במובנים רבים הוא צודק כי אתה מתענה, אבל אם אתה משיג תוצאה טובה שם –  תמיד תזכור אותה. אם נעבור את בארסה בקאמפ נואו זה יהיה אחד הזיכרונות הגדולים של יונייטד, אבל לא הייתי מגדיר את זה כנס כי עברנו את פאריס סן ז'רמן אחרי הפסד בייתי 2:0. אבל זה בטוח יהיה הישג ענק. מה שבטוח נצטרך להבקיע אחרת נודח".


מנצ'סטר יונייטד מאמינה: "בחיים אתה חייב לחשוב חיובי. עשינו הרבה שיחות מנטליות עם סולשיאר. למה שלא נעבור את בארסה? העונה חווינו כמה הישגים במשחקי חוץ מול יריבות שהיו פיבוריטיות. התוצאה מהמשחק הראשון גרועה, אבל אם לא היינו מאמינים לא היה טעם להגיע".



מאטה חוגג עם דרוגבה. זיכרונות נהדרים מקאמפ נואו (Gettyimages)


על גמר ליגת האלופות ב-1999 והמהפך ההיסטורי על באיירן מינכן בקאמפ נואו: "הייתי אז שחקן צעיר באוביידו והמשחק הזה נכנס לי לזיכרון לתמיד. אלכס פרגוסון עשה היסטוריה באיצטדיון הזה ועכשיו אחרי שפרש אנחנו רוצים לעשות היסטוריה חדשה באותו מגרש. המטרה שלנו כיום להחזיר את יונייטד לאותה רמת השגיות כמו בימים של פרגי. אולי היום יהיה הצעד הראשון".


השיפור של יונייטד עם סולשיאר: "היה אמיתי לערכים שלו כבן אדם. הוא החזיר לנו את הביטחון. התוצאות האחרונות אמנם היו פחות טובות אבל ההרגשה חיובית. סולשיאר יודע לשדר את הרעיונות שלו לשחקנים. מאז שהגיע היו אצלנו הרבה חיוכים. הוא אדם פשוט, צנוע וקרוב אלינו. זה נחמד לפגוש אנשים כאלה. העוזרים שלו סייעו לו. קיראן מקנה ומייקל קאריק חייבים לקבל קרדיט. הם כמו רגליים של אותו שולחן".


למה יונייטד טובה יותר במשחקי החוץ: "אישית אני מעדיף לשחק בבית באולד טראפורד. ניצחנו באחרונה את ווטפורד ו-ווסטהאם בליגה במשחקי הבית למרות שאלה לא היו תצוגות משכנעות. אני חושב שיש עדיין לאולד טראפורד יתרון ואולי נראה את זה בדרבי נגד מנצ'סטר סיטי".



מאטה. מעדיף לשחק באולד טראפורד (Gettyimages)


אי העפלה לליגת האלופות תהיה כישלון: "עד לפני כמה שבועות אף אחד לא חשב בכלל שנעלה. עכשיו כשאנחנו קרובים זה יהיה מאכזב אם לא נעשה את זה. הפער שלנו מהמקום הרביעי כבר היה 12 נקודות כך שאת השלב הכי קשה כבר עשינו. שלוש הנקודות האחרונות בהן זכינו היו קריטיות. אם ננתח היכן היינו בנובמבר אנחנו יכולים להיות מאוד חיוביים".

על דויד דה חאה: "הוא שוער יוצא מהכלל. הוא נותן לך נקודות ומבצע עצירות שיכולות בשנייה אחת לשנות את מהלך המשחק. אין הרבה שוערים כמוהו.  בתקשורת מדברים הרבה על עתידו אבל הוא שקט ומרוכז בקבוצה. הוא נראה לי מאושר".  על עתידו: " אני בינתיים מעכב את כל הדיבורים על עתידי ביונייטד. הקבוצה במקום בעדיפות ראשנה. יש עוד זמן".


היכולת הפושרת של ברצלונה במשחק הראשון: "הם שיחקו טוב באולד טראפורד, אבל אחרי שער היתרון הצלחנו להשתוות אליהם מבחינת יכולת. בדקות מסוימות אפילו היינו טובים מהם. לא יצרנו מספיק מצבי כיבוש". על ליאו מסי: "אמרתי לחבר שלי שאני נהנה מכל שנייה שאני רואה אותו, אבל אתה ממש סובל כשאתה משחק מולו. כשאתה רוצה לנצח אותו אתה לא יכול להינות ממנו. הוא שחקן מיוחד ואין לי אפילו את מילת תואר מדויקת לתאר אותו כשחקן".

Juan Mata's father met with Barca executives in the club offices a few weeks ago. Valverde does like him because of his versatility. [ser] pic.twitter.com/Z6zqYx9wqk

— Barça Universal (@BarcaUniversal) 12 באפריל 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי