קלופ: "הנדרסון נכנס למשרד שלי ודרש לשחק יותר קדימה"

קלופ והנדרסון
קלופ והנדרסון | Gettyimages

האנגלים מגיעים לגומלין עם יתרון מבטיח אך גם עם מאזן חוץ בינוני. המאמן מרוצה מהקפטן: "הופתעתי, אך תפקידי להציב את השחקנים בעמדות הנכונות". נשיא פורטו: "קשה לשכוח את השיפוט שהיה באנפילד. אנחנו מאמינים"

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)
פורטו זקוקה לנס כדי לעבור את ליברפול בגומליו בדרגאו שייערך מחר, בהתחשב בהפסד 2:0 באנפילד ביום שלישי. התוצאה לא בלתי ניתנת למחיקה, אך כשמדובר בליברפול זו משימה קשה, בייחוד כשנראה שהחלק הקדמי חזר לכושר שאפיין אותו ברוב העונה. במשחק מול צ'לסי ראינו שער מצוין של סאדיו מאנה ועוד שער ענק של מוחמד סלאח שהובילו את הקבוצה לניצחון 0:2.


אם בפורטו מחפשים נחמה, אז ליברפול לא ממש מצליחה במשחקי החוץ שלה באירופה. עד שהדיחה את באיירן מינכן עם ניצחון 1:3 באליאנץ' ארנה בשמינית הגמר, היא רשמה ארבעה משחקים: שלושה בשלב הבתים ואחד נגד רומא בחצי הגמר אשתקד. מנגד, במפגש האחרון שלה עם פורטו בעונה שעברה בשמינית הגמר היא ניצחה 0:5 כשמאנה כבש שלושער וסלאח ורוברטו פירמינו הוסיפו שער כל אחד.


המארחת נמצאת במצב דומה לזה של ליברפול במסגרת הליגה. היא נאבקת ראש בראש בבנפיקה על תואר האליפות כשלשתי הקבוצות 72 נקודות כל אחת, ושתיהן לא יכולות להיות רגועות. ליברפול אמורה ללמוד את הלקח של ברצלונה שהופיעה לרבע הגמר שנה שעברה באולימפיקו ברומא עם ניצחון 1:4 ומצאה את עצמה מודחת אחרי הפסד 3:0 בזכות שער החוץ של הג'יאלורוסי. לליברפול יכול לקרות אותו דבר אם לא תיזהר.



ליברפול חוגגת במשחק באנפילד (Gettyimages)


ליברפול קיימה את האימון המסכם שלה במלווד היום בצהריים ורק אז המריאה לפורטוגל. יורגן קלופ עשוי לבצע שינויים בהרכב. ג'ורדן הנדרסון צפוי לפתוח שוב לאחר שלאחרונה הוא שיפר משמעותית את יכולתו. האנגלי  כבש את שערו הראשון מזה 17 חודשים בניצחון על מנצ'סטר יונייטד 1:3 והפגין יכולת משובחת נגד פורטו. בנוסף הוא הוסיף בישול במשחק נגד צ'לסי.


יורגן קלופ
אמר עליו: "הוא הגיע למשרד שלי ודרש לשחק בעמדה קידמית יותר. בהתחלה הייתי קצת בהלם, אבל דיברתי איתו והסכמתי לבחון את זה ומעכשיו כנראה כל שחקן שיבקש ממני דבר כזה יקבל מיד תשובה חיובית. הוא שיחק בעמדות אחרות והיה טוב גם בהם, אבל זה התפקיד שלי להציב את השחקנים בעמדות בהן הם הכי טובים אז אין בעצם בעיה". גם סלאח מרוצה מהנדו: "עבורי זה מצוין שהוא משחק יותר מקדימה, אנחנו עושים עבודה טובה ביחד".


מי שסובל מכך הוא ההולנדי המצוין ז'ורז'ינו ויינאלדום שנכנס רק ל-25 דקות בניצחון על צ'לסי 0:2. הוא אמר על המשחק בפורטו: "אנחנו יודעים למה לצפות". דירק קאוט כוכב ליברפול לשעבר כתב בטור שלו ב"דה טלחראף" ההולנדי היום: "אני אוהב את המנטליות הלוחמנית של ויינאלדום ולמרות שבקושי ראיתי את פניו לפני המשחק נגד צ'לסי הבנתי עד כמה הואר מתוסכל שלא פתח במשחק החשוב הזה. אני יכול רק לשבח אותו על איך שהוא התנהג לפני, במהלך ואחרי המשחק".



סלאח והנדרסון (Gettyimages)


פורטו ניצחה בכל ארבעת משחקי הבית האחרונים שלה באלופות. נשיא פורטו, פינטו דה קוסטה, מתח ביקורת על השיפוט של מתאו להוס הספרדי במשחק הראשון באנפילד ואמר: "אני מקווה שהפעם השיפוט יהיה צודק ולא כמו באנפילד. אני מתקשה לשכוח מה היה שם". הנשיא הוסיף: "אף אחד לא סופר אותנו. כולם אומרים שליברפול פיבוריטית. אבל אני יודע שאנחנו חייבים להאמין ואז גם נעשה את זה". 


המגן ההולנדי של פורטו אלכס טלס שהיה אחד המצטיינים בשמינית נגד רומא אמר לקראת המשחק: "ברור שההתקפה של ליברפול חזקה יותר, אבל אנחנו מוכנים לעצור אותם. כל השחקנים שלנו משחקים טוב באלופות, אבל אם יש שחקן שאני חושבה שהתעלה עד כה זה החלוץ מוסא מארגה ממאלי. הוא כבש העונה שישה שערים באלופות והוא יכול לקחת אותנו לחצי הגמר". פפה הוותיק שחוזר לאחר שהחמיץ את המשחק הראשון בגלל השעייה, אדר מיליטיאו שחתם בריאל מדריד, ינסו לעצור את ההתקפה המסוכנת של ליברפול שלא לדבר על איקר קסיאס שישבור שוב את שיאו באלופות.


All smiles at Melwood. pic.twitter.com/PLLhHglyEr

— Liverpool FC (@LFC) April 16, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי