שיעור בכדורגל: אייאקס ומסי המשיכו להלהיב את אירופה

שחקני אייאקס חוגגים
שחקני אייאקס חוגגים | Gettyimages

ברצלונה החזירה את מנצ'סטר יונייטד לכיתה א' עם כדורגל מושלם כמו בימיה הגדולים, בקונצרט בניצוחו של המאסטרו מסי. בינתיים בטורינו, הקבוצה ההולנדית יצרה אגדה מרגשת שתיזכר לדורות. דני דבורין מפרגן

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

אמש (שלישי), קיבלנו לילה של כדורגל מלא קסם ופאר, בסיומו הבטיחו ברצלונה ואייאקס אמסטרדם את עלייתן לחצי גמר ליגת האלופות. ואם לומר את האמת, שמחתי מאד על כך שמיליוני אוהדים של המשחק הפופולארי בתבל היו יכולים לשבת בביתם מול מסך הטלוויזיה וליהנות ממראה עיניהם.

את התוצאה הנחשבת, כביכול, להפתעה הגדולה, רשמה קבוצת אייאקס שניצחה בתוצאה 1:2 את יובנטוס. מאז הקיץ האחרון, אז הגיע כריסטיאנו רונאלדו ממדריד לטורינו, היה ברור ש"הגברת הזקנה" רואה בו את הכדורגלן שיסייע לה העונה לזכות בליגת האלופות. למי שיעשה את ההבדל. ואולם אייאקס, שהדיחה בשלב הקודם את ריאל מדריד, לא התרגשה מהתיקו (1:1) שהשיגה מולה יובה באמסטרדם, והוכיחה שהביתיות אינה חזות הכל. במשחק שממנו אין דרך חזרה, היא ניצחה באצטדיונה של אלופת איטליה, ובכך הפכה ל"מרעננת" הבלתי רשמית של אירופה. כזכור, הקבוצה ההולנדית ידעה בעבר ימים גדולים שהחלו בתקופתו של יוהן קרויף, והנה היא שוב על המפה, מאמינה ביכולתה ובכוחה לנצח כל יריבה. למי שחלפה בזו אחר זו על פני ריאל מדריד ויובנטוס צריך להתייחס בכבוד. מגיע לה.

ויובנטוס, היא כמובן תהיה גם העונה אלופת איטליה, אלא שמבחינתה המטרה היתה כאמור לעשות את הצעד הנוסף כדי לזכות ב"גביע הקדוש". אין לי ספק שרונאלדו הוא היום אולי המאוכזב הגדול מכל האחרים בקבוצתו – שכן גם לו ברור שציפיותיה של יובנטוס היו לקבל ממנו את האקסטרה, שכה חסרה לה שנים רבות וארוכות. מלך ליגת האלופות מוצא עצמו בחוץ.

רונלאדו. מלך ליגת האלופות. מוצא את עצמו בחוץ (AFP)
רונלאדו. מלך ליגת האלופות. מוצא את עצמו בחוץ (AFP)

ובמקום אחר, באצטדיונה של ברצלונה, כצפוי, קיבלה גם מנצ'סטר יונייטד שיעור מאלף של כדורגל. בארסה ניצחה אותה 0:3 ו-0:4 בסיכום שני המשחקים, שהוכיחו שיונייטד אינה יריבה של ממש למסי ולחבריו. ואם להדגיש, הרי יהיה נכון לומר שמנצ'סטר נראתה אומללה מול הכדורגל המדהים שהפגינה בעלת הבית.

בעבר הלא רחוק מדי, כאשר ברצלונה הונהגה על ידי "שלושת הטנורים" צ'אבי, אינייסטה ומסי, היה מרגש ונפלא לחזות במשחקיה. יריבותיה רדפו אז בחוסר אונים אחר הכדור. אחר כך הגיע היום שבו עזב צ'אבי, ובעיקבותיו גם אינייסטה, אך ראו זה פלא: גם בלעדי השניים, אולם עם ליאו מסי שנשאר, בארסה היא קבוצה הקרובה לשלמות.

זה לא רק הניצחון החלק, 0:3 שהשיגה על מנצ'סטר יונייטד, אלא בעיקר זהו פער האיכות העצום שבין שתי הקבוצות. כדורגלני ברצלונה התעללו במנצ'סטר יונייטד, החזירו אותה לכיתה א', וחשוב מכל שהם עשו זאת ב"קלאסה" השמורה לקבוצות מעטות בהיסטוריה של עולם הכדורגל.

שחקני ברצלונה חוגגים. עשו זאת ב
שחקני ברצלונה חוגגים. עשו זאת ב"קלאסה" (Gettyimages)

ליאו מסי היה כמובן גיבור המשחק. כבר נאמר עליו שהוא גדול שחקני הדור, ויש הרואים בו את הכדורגלן הגדול בהיסטוריה. גם נאמר עליו ובצדק שהוא גאון שביכולתו להתגבר במו רגליו על כל הגנת יריב. השער הראשון שהבקיע אתמול לרשת היריבה היה מלאכת מחשבת, ועם זאת זהו שער שמסי כבר כבש כמותו לא פעם ולא פעמיים. ארבע דקות לאחר מכן הוא הכניע בשנית את שוער יונייטד דה חאה, בכדור חלש שחלף ועבר מתחת לביטנו של השוער האומלל. יתכן שמסי הופתע מהעובדה שכדור כה חלש הכניע את השוער המנוסה, אולם גם דברים כאלה קורים בכדורגל.

מיוחדותו של מסי נמדדת דווקא בעובדה שכל קבוצה יודעת עד כמה חובה לשמור עליו בשבע עיניים. גם מנצ'סטר יונייטד תיכננה כנראה את הדרך שבה עליה לבלום את האיש "המכשף את הכדור". אך שוב התברר שגאון הכדורגל הצליח להתל בהגנתה והוביל את בארסה הרומנטית לעוד אחת מהופעותיה המזהירות. היו דקות שבהן כדורגלני ברצלונה העבירו במהירות את הכדור מרגל לרגל, כאילו שחקני יונייטד אינם קיימים או מקסימום מנסים רק להפריע.

במילים אחרות: למנצ'סטר יש עוד מה ללמוד. והרבה. ברצלונה, לעומתה, ממשיכה בדהירתה קדימה ואין בדעתה לעצור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי