הדהימה גם את לונדון: אייאקס ניצחה 0:1 את טוטנהאם בחצי הגמר

דוני ואן דה ביק
דוני ואן דה ביק | Gettyimages

ההולנדים עשו צעד נוסף לעבר גמר ראשון מאז 1995/96 בזכות שער חוץ יקר של דוני ואן דה ביק (15). המארחת מנגד, הציגה משחק חלש מהרגיל, כמעט לא סיכנה את השער ואיבדה את יאן ורטונחן שנפצע בפניו והוחלף (39)

(גודל טקסט)

שלב חצי גמר ליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך עם המפגש בין הקבוצות המפתיעות של המפעל אייאקס וטוטנהאם במשחק שנערך בלונדון והסתיים בניצחון 0:1 הולנדי שקירב את אייאקס לגמר ראשון.

חבורתו של טן האח עלתה ליתרון בדקה ה-15 לאחר שדוני ואן דה ביק קיבל כדור על מגש מחאקים זייך והשחקן הצעיר הטעה את הוגו לוריס ובעט בקור רוח לפינה השמאלית. טוטנהאם מנגד, לא סיכנה את השער והאירוע במרכזי במחנה האנגלי היה פציעתו של יאן ורטונחן שנפגע על ידי טובי אלדרווירלד והוחלף בדקה ה-39 לאחר שדימם בפניו וכמעט התעלף על כר הדשא.

הקצב במחצית השנייה נרגע באופן משמעותי, אך אייאקס כמעט הפתיעה את טוטנהאם עם מתפרצת בדקה ה-78 שהסתיימה אצל דויד נרס, אך הברזילאי פספס הזדמנות להבטיח באופן כמעט ודאי את המקום בגמר לאחר שבעט לקורה.

אייאקס הנהדרת ממשיכה עם העונה האירופית היוצאת דופן שלה – הקבוצה ההולנדית לא הפסידה בחוץ במפעל אירופי מאז 2016 ובכל משחק העונה בליגת האלופות כולל בשלב המוקדמות' הצליחה לכבוש מחוץ לביתה. אבל יש לציין שאייאקס לא ניצחה את צמד המשחקים הביתיים בשלבי הנוקאאוט העונה, דבר שיכול לנחם את טוטנהאם לקראת הגומלין בשבוע הבא.


שחקני אייאקס חוגגים (AFP)


אריק טן האח עם מאוריסיו פוצ'טינו (Gettyimages)

הרכבים
טוטנהאם: הוגו לוריס, יאן ורטונחן (מוסא סיסוקו 39), דבינסון סאנצ'ס, טובי אלדרווירלד, דני רוז (בן דיוויס 80), קיירין טריפייר (חואן פויט 80), ויקטור וואניימה, דלה עלי, כריסטיאן אריקסן, לוקאס מורה, פרננדו יורנטה.

אייאקס: אנדרה אוננה, ג'ואל ולטמן, מתיאס דה ליכט, דיילי בלינד, ניקולס טליאפיקו, לאסה שונה (נוסייר מזראוי 65), פרנקי דה יונג, דוני ואן דה ביק, חאקים זייך (יאן קלאס הונטלאר 86), דושאן טאדיץ', רובן נרס.

דייויסון סאנצ'ס עם חאקים זייך (Gettyimages)

מהלך המשחק
לאחר 15 דקות רגועות יחסית, חאקים זייך שלח כדור גאוני לדוני ואן דה ביק שניצל טעות בהגנה, השכיב את השוער לאחר הטעייה וכבש עם בעיטה לפינה השמאלית, 0:1 לאייאקס.

אייאקס המשיכה להתקיף ובדקה ה-24 כמעט כבשה את השני לאחר מהלך אדיר, שהסתיים ברגליו של דוני ואן דה ביק, אבל הפעם ההולנדי בעט לגופו של לוריס שהדף לקרן. טוטנהאם הגיעה למצב ראשון בדקה ה-26 כשפרננדו יורנטה עלה לנגיחה מרחוק שלא הגיעה למסגרת.

במהלך המחצית נרשם אירוע לא נעים – לאחר ניסיון הרמה של טוטנהאם טובי אלדרווירלד ויאן ורטונחן פגעו זה בזה בעת ניסיון נגיחה והאחרון דימם בפניו. לאחר שהבלם הבלגי חזר, הוא חש ברע וכמעט התעלף על כר הדשא, דבר שגרם למאוריסיו פוצ'טינו לבצע חילוף כפוי בדקה ה-39 והכניס את מוסא סיסוקו. בהתקפה האחרונה של המחצית קווין טריפייר הרים כדור נייח לטובי אלדרווירלד שנגח מעל הרשת הרשת.

עזב את המגרש במהלך המחצית הראשונה. יאן ורטונחן (Gettyimages)

(Gettyimages)

בדקה הראשונה של המחצית השנייה טליאפיקו שחרר בעיטה חזקה מחוץ לרחבה שעברה ליד הקורה. בדקה ה-50 דלה עלי בעט בוולה מהאוויר בתוך הרחבה, אך אוננה היה במקום ותפס את הכדור. בדקה ה-78 אייאקס כמעט מצאה את השער השני כאשר דויד נרס קיבל כדור ברחבה ובעט כדור שננעץ בקורה השמאלית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי