קלופ בראיון: "התנפלנו על ברצלונה כמו אריות שלא אכלו חודשיים"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

רגע לפני גמר הצ'מפיונס, מאמן ליברפול נזכר במהפך ההרואי בחצי הגמר ("וואו, זה באמת קרה") מחמיא ("הפכנו למפלצות מבחינה מנטלית, אנפילד מבקיע עבורנו שערים") אך דרוך: "רוצים לזכות, חייב לנער את החבר'ה"

(גודל טקסט)

ליברפול תפגוש את טוטנהאם בגמר ליגת האלופות ביום שבת, וקשה שלא להיזכר בקאמבק הענק שלה בחצי הגמר מול ברצלונה כשניצחה 0:4. האדומים של קלופ עברו דרך לא קלה עוד הרבה קודם. הם הפסידו בכל שלושת משחקי החוץ שלהם בשלב הבתים והבטיחו את הכרטיס לשמינית הגמר רק במחזור האחרון. המאמן הגרמני רוצה לזכות בגביע עם האוזניים הגדולות לאחר שהפסיד בשני הגמרים הקודמים, האחרון בעונה שעברה. ליברפול לא רוצה לסיים עונה שכזו בידיים ריקות. בראיון לאתר הרשמי של המועדון, המנג'ר סיכם את העונה, חזר לרגעי הקסם של אנפילד ודיבר על המשחק החשוב.

קלופ פתח ואמר: "אני לא יודע בדיוק איך זה עובד, אבל ברור שזה עובד, וזה פשוט נחמד להיות חלק מזה. הרגשתי לא פעם ש"הקופ" (היציע באנפילד) ממש מבקיע שער. האווירה באצטדיון מדהימה, כמו באגדות. כבר חוויתי קהלים מטורפים בקהל שלי, אבל הם משוגעים".

המאמן התייחס, איך לא, למהפך נגד ברצלונה: "בשריקת הסיום הבנתי: 'וואו! זה באמת קרה!'. הכל התחיל במשחק הראשון. הייתי מרוצה מהמשחק. היה לי קשה, כי מצד אחד נהניתי מהמשחק אך מצד שני הפסדנו 3:0. בחדר ההלבשה לא צרחנו 'להתראות באנפילד'. ישבנו ודיברנו ואמרתי לשחקנים מה אני רוצה מהם ושאם נשחק ככה בגומלין יהיה בסדר. לא התמוטטנו".

"ידעתי שבובי (פירמינו) ומוחמד (סלאח) לא ישחקו וזה בטח לא עזר, ידענו שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי אבל לא בלתי אפשרי לחלוטין. רגע המפתח עבורי היה בעיטת הפתיחה, הם מסרו ואנחנו לחצנו בטירוף, התנפלנו כמו אריות שלא אכלו כבר שמונה שבועות. אמרתי לעצמי: 'זו התחלה טובה, ככה זה יכול לעבוד'. זה כל כך משוגע, אתה מבין 'וואו, זה באמת קרה' עכשיו. אתה מתבונן בחגיגות של כולם. אחרי זה אתה מבין שזה היה היסטורי, כמה שזה קלישאתי. משחק כזה לא יחזור גם עוד 500 פעמים".

על ההכנות לגמר: "אני יכול להיות גאה בבחורים אבל אני לא יכול להגיד להם את זה עדיין. אני צריך לבעוט להם בגב באימונים, לדחוף אותם, לשמור אותם ערניים. הקבוצה הזו כאן, לא מוותרת. בשנה שעברה חזרנו מקייב עצובים, עמדתי מאחוריהם ואמרתי להם במטוס שאנחנו חייבים לחזור למעמד הזה. השנה הפכנו למפלצות מבחינה מנטלית".

על טוטנהאם: "הם באמת חזקים. אז מה אם ניצחנו אותם בליגה וסיימנו לפניהם בטבלה, לא היינו חמש רמות מעליהם. זו קבוצה שמחליפה מערכים כל הזמן, עבר זמן רב מאז המשחק האחרון. נצטרך להיות מוכנים לזה. אנשים חושבים שננצח, אחרים חושבים ששוב נאבד את זה, אבל נצטרך לשחק את המשחק שלנו, עם אומץ ורצון".

על העונה: "הפכנו למפלצות. במשחקי הליגה הראשונים ראיתי שזו יכולה להיות עונה מיוחדת, אבל ידענו שאסור לנו לאבד נקודות. הייתה עונה אינטנסיבית, נלחמנו בקרבות. השנה היה בליברפול שילוב בין כדורגל, אווירה היה יוצא דופן ותוצאות, אבל אנחנו רוצים לזכות בתארים, אנחנו תחרותיים. לא הייתי מעריך שנשיג 97 נקודות, אבל ידעתי שנשתפר ונשחק טוב מהעונה שעברה. אהבתי גם את משחק החוץ נגד באיירן מינכן. שיחקנו כדורגל בוגר וטקטי ברמה הגבוהה ביותר והשגנו ניצחון גדול".


"הפכנו למפלצות מבחינה מנטלית" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי