סלאח בחוץ, דה ליכט בפנים: נחשפו המועמדים לפרס שחקן העונה

מתיאס דה ליכט
מתיאס דה ליכט | Gettyimages

אופ"א חשפה את הרשימה הסופית של 12 השחקנים בארבע הקטגוריות השונות, שייבחרו בסוף החודש: ליברפול הכניסה חמישה נציגים, אך ללא הכוכב המצרי. כוכב אייאקס וחברו דה יונג נכנסו, גם מסי ורונאלדו

(גודל טקסט)

ב-29 באוגוסט תיערך במונאקו הגרלת שלב הבתים בליגת האלופות, במהלכה יתקיים גם טקס שחקני השנה של אופ"א במפעל. היום (חמישי) הכריז הארגון האירופי על צמצום המועמדים הסופיים ל-12 שחקנים, שלושה בכל עמדה, כאשר ארבעה מהם יזכו בתואר שחקן העונה של 2018/19 בליגת האלופות.

ועד השופטים הורכב מ-32 מאמני הקבוצות שהשתתפו בעונה החולפת בליגת האלופות, בנוסף ל-55 עיתונאי ספורט ממדינות נבחרות. על כל אחד מהמשתתפים היה לבחור מתוך רשימה ארוכה שלושה שחקנים בכל קטגוריה של שוער/שחקן הגנה/שחקן קישור/שחקן התקפה, ולדרג אותם כאשר הטוב ביותר מכל שלישייה מקבל חמש נקודות, השני מקבל שלוש והשלישי מקבל נקודה אחת. לבסוף שוקללו התוצאות ונבחרו שלושה מתמודדים בכל קטגוריה. מאמנים, כמובן, לא היו יכולים לבחור שחקנים מהקבוצות שלהם.

כצפוי, אלופת אירופה ליברפול מובילה את רשימת המועמדים עם חמישה שחקנים שנכנסו לרשימה המכובדת. אייאקס שלחה שני שחקנים (אם כי שניהם כבר לא שייכים לאלופת הולנד), וכך גם ברצלונה וטוטנהאם. הקבוצה היחידה שלא העפילה לחצי הגמר ובכל זאת הכניסה לנציג לרשימה היא יובנטוס.

סלאח. בולט בהיעדרו (ADRIAN DENNIS/AFP/Getty Images)
סלאח. בולט בהיעדרו (ADRIAN DENNIS/AFP/Getty Images)

המועמדים הסופיים
שוער העונה: אליסון (ליברפול), הוגו לוריס (טוטנהאם), מארק אנדרה טר שטגן (ברצלונה).

מגן העונה: טרנט אלכסנדר ארנולד (ליברפול), מתייס דה ליכט (אייאקס, כיום יובנטוס), וירג'יל ואן דייק (ליברפול)

קשר העונה: פראנקי דה יונג (אייאקס, כיום ברצלונה), כריסטיאן אריקסן (טוטנהאם), ג'ורדן הנדרסון (ליברפול).

חלוץ העונה: סאדיו מאנה (ליברפול), ליאו מסי (ברצלונה), כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי