שחקן השנה של אופ"א: רונאלדו, מסי או ואן דייק

ליאו מסי, וירג'יל ואן דייק
ליאו מסי, וירג'יל ואן דייק | Michael Regan/Getty Images

הארגון צמצמם את רשימת המועמדים לשלושה בלבד עבור הפרס שיחולק ב-29 באוגוסט עם הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות. קפטן ברצלונה שזכה בעוד אליפות, הבלם של אלופת אירופה או כוכבה של יובנטוס שזכה בתואר 3 פעמים

(גודל טקסט)
חודשיים וחצי עברו מאז שעונת הכדורגל הנהדרת 2018/19 הסתיימה לה, ועונה חדשה כבר בפתח. בעוד שבועיים בדיוק תיערך הגרלת שלב הבתים של ליגת האלופות, זמן טוב כדי לבחור בשחקן השנה של אופ"א לעונה החולפת. לפני שבוע פורסמה הרשימה המלאה בת 12 שחקנים, שלושה מכל עמדה, והיום (חמישי) פירסמה אופ"א את הרשימה המצומצמת שכוללת שלושה שחקנים בלבד: ליאו מסי, כריסטיאנו רונאלדו ו-וירג'יל ואן דייק. אם תרצו: הקרב הראשון לפני המאבק על תואר כדור הזהב.


ליאו מסי, כזכור, הוביל את ברצלונה לעוד אליפות כשסיים הן כמלך השערים והן כמלך הבישולים של הליגה הספרדית, והיה גם הכובש המצטיין בליגת האלופות עם 12 שערים, אלא שהצמד שכבש נגד ליברפול בחצי הגמר הראשון לא הספיק כדי להעפיל לגמר.


וירג'יל ואן דייק, אלוף אירופה עם ליברפול, שניצחה 0:2 את טוטנהאם בגמר.  שותף בעונה שעברה בכל משחקי הליגה האנגלית והחמיץ רק משחק אחד בצ'מפיונס (12 הופעות בסה"כ). שחקן ההגנה היקר בהיסטוריה מועמד לפי פרשנים רבים גם לזכות בכדור הזהב.




שלישי ברשימה הוא כריסטיאנו רונאלדו, השחקן היחיד שזכה באליפות בשלוש הליגות הגדולות – אנגליה, ספרד ואיטליה. בליגת האלופות כבש שער אחד בלבד בשלב הבתים אך השתפר עם חמישה שערים בשלבי הנוק אאוט. כבש בצמד המשחקים נגד אייאקס אך הודח בשלב רבע הגמר.


רונאלדו הוא גם זה שזכה בתואר יותר מכל אחד במתכונת החדשה של הפרס, החל מעונת 2010/11 – עם שלוש זכיות (האחרונה שבהן: 2016/17), בעוד ליאו מסי זכה בפרס פעמיים (2010/11 ו-2014/15). בשנה שעברה זכה בפרס לוקה מודריץ'.



כריסטיאנו רונאלדו. רוצה לזכות שוב בתואר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי