הזאר יערוך בכורה בהרכב, נבאס: "לא מחפש לנקום בריאל"

אדן הזאר
אדן הזאר | Denis Doyle/Getty Images

פ.ס.ז' תארח מחר (22:00) את הבלאנקוס ללא כל שלישיית ההתקפה שלה, כשאיקרדי יזכה למקום ב-11. השוער לא נוטר טינה. גם ריאל בסגל חסר, האם בייל יישתף פעולה עם הבלגי? וראן: "נצטרך להיות בשיאנו".

(גודל טקסט)

ליגת האלופות פותחת עונה בדופק גבוה. בנוסף לשני המשחקים הגדולים הערב ייערך קרב ענקיות כבר מחר (22:00) כאשר פריז סן ז'רמן אלופת צרפת תארח את ריאל מדריד שרוצה לחזור לעצמה לאחר עונה מסוייטת. שתי הקבוצות מגיעות בהרכבים חסרים במיוחד כשבמוקד קרב השוערים, קיילור נבאס נגד טיבו קורטואה.
 

ריאל מדריד פותחת את העונה ה-50 שלה במפעל, יותר מכל קבוצה אחרת. הבלאנקוס מגיעים לאחר ניצחון 2:3 על לבאנטה בשתי מחציות שונות לחלוטין, כשבעוד בחלק הראשון הקבוצה נראתה מצוין, לאחר מכן סימני הקריאה הפכו לסימני קריאה. לצד היכולת הלא מספיק טובה מפתיחת העונה, זינדין זידאן ייאלץ להסתדר בסגל חסר לחלוטין, דווקא כשלוח המשחקים קשוח במיוחד כשביום ראשון תחכה לו סביליה בראמון סאנצ'ס פיחואן.

אל לוקה מודריץ' שנפצע במשחקה של נבחרת קרואטיה, פדריקו ואלוורדה וכן איסקו שטרם החלים מהפציעה, הצטרף אתמול (שלישי) מרסלו שייעדר למשך שבועיים. לאור היעדרם של סרחיו ראמוס ונאצ'ו המושעים, ההגנה של הבלאנקוס תהיה שונה לחלוטין כששני שחקני הרכש, פרלאן מנדי ואדר מיליטאו, יפתחו בהרכב. עבור הברזילאי מדובר בהופעת בכורה ב-11 והוא ייזרק למים העמוקים. "זה הזמן של שחקני הרכש", נכתב ב"מארקה". עד עתה השחקנים החדשים מיעטו לקבל הזדמנויות. מנדי היה היחיד שפתח בהרכב כששיחק נגד ויאריאל.


שחקני ריאל מדריד חוגגים. המחצית השנייה הייתה מדאיגה (Photo by Denis Doyle/Getty Images)
 

מנגד, האופטימיות של הבלאנקוס נעוצה בכושרם הנפלא של קארים בנזמה שכבש 14 שערי ליגה ב-14 המשחקים האחרונים, וכן חאמס רודריגס שזכה למחמאות בספרד. מעבר לכך, זו עשויה להיות הופעת הבכורה של אדן הזאר בהרכב הראשון, אולי אפילו יחד עם גארת' בייל שפתח את העונה היטב אך נעדר מהמשחק האחרון בשל השעייה. לשניים לא יצא עדיין לשחק יחד במשחק רשמי. בנוסף, אלפונס אראולה נכלל בסגל נגד האקסית ממנה הצטרף לבלאנקוס.
 

כמו כן, גם הרקורד של הבלאנקוס מעודד. הם לא הפסידו ב-11 המשחקים האחרונים שלהם נגד יריבות צרפתיות (8 ניצחונות ו-3 תוצאות תיקו), מאז שמינית הגמר נגד ליון ב-2009/10. כמוכן, לפני שנתיים הקבוצה השיגה ניצחון כפול על פ.ס.ז' בשמינית הגמר – 1:3 בסנטיאגו ברנבאו (כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד) ו-1:2 בגומלין. מאז עונת 2006/07, לא הפסידה ריאל מדריד הבמשחק הפתיחה.

אחד משחקני המפתח עבור הספרדים יהיה רפאל וראן שדיבר על היוקרה של המשחק: "מבחינת לחץ , הקלאסיקו הוא ייחודי, אבל המשחק נגד פריז לא הרבה מאחור. זה עימות מרגש מאוד. נצטרך להיות במיטבנו כדי לנצח. זה לא משנה שניימאר ואמבפה לא ישחקו, הם קבוצה מאוד תחרותית". על קיילור נבאס: "הוא שחקן גדול שהתעלה הרבה ברגעים הקשים, במיוחד בליגת האלופות. הוא סיפק המון הצלות נפלאות. יש לו חלק נכבד בכך שעשינו היסטוריה וזכינו בהרבה תארים".




מנגד, פ.ס.ז' נמצאת שוב במקומה הטבעי – מוליכת הליגה הצרפתית, כששער ניצחון נפלא של ניימאר ברגע האחרון סידר לה 0:1 חשוב על שטרסבורג. גם לאלופת צרפת יש צרות משלה כאשר תומאס טוכל ייאלץ להסתדר עם התקפה חדשה לגמריי – ללא ניימאר המושעה, שעונשו הומתק במעט בהחלטה שהתקבלה היום (שלישי) וכן ללא אדינסון קאבני וקיליאן אמבפה הפצועים.

מי שיקבל את המושכות הוא החלוץ החדש מאורו איקרדי ששולב ל-28 דקות ביום שבת וייעזר באנחל די מאריה ופאבלו סארבייה. הארגנטינאי כבש ארבעה שערים בשלב הבתים בעונה שעברה ובהחלט יוכל לסייע להתקפה של הצרפתים. זה יהיה מבחן אופי עבור הצרפתים שבשלב הבתים בדרך כלל מסתדרים היטב. גם בספרד נכתב על הרקורד המוצלח של פ.ס.ז' שלא הפסידה בביתה בשלב הבתים מאז 2004. מעבר לכך, הקבוצה קבעה את שיא השערים במפעל בשלב הבתים (25, בעונת 2017/18).


 

השוער נבאס יהיה כמובן במוקד העניינים. בתקשורת ניסו לחמם את הגזרה כשב"מארקה" נכתב על "דו קרב פנים אל פנים" בין השוערים שלא שררה ביניהם חברות גדולה, בלשעון המעטה. אבל הקוסטה ריקני לא נשמע צמא לנקמה. נבאס אמר: "מאז שהגעתי, אני מרגיש בבית, כאילו הייתי כאן תמיד. אני אתן הכל למען הקבוצה, העבר נשאר מאחור. הפרק שלי בריאל מדריד היה נפלא, נהנתי מאוד, אבל עכשיו אני רוצה להתחיל פרק חדש בקריירה שלי והמטרה היא לזכות בתארים עם מנטאליות מנצחת, כמו תמיד".
 



איקרדי וניימאר. הארגנטינאי יהיה האיש המרכזי בהתקפה (GEOFFROY VAN DER HASSELT/AFP/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי