וואו: גנאברי כבש רביעייה, באיירן מינכן דרסה 2:7 את טוטנהאם

סרג' גנאברי
סרג' גנאברי | DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP/Getty Images

סון (12) העלה את התרנגולים ליתרון, אך קימיך (15) איזן מיידית, לבנדובסקי (45 ו-87) המשיך בכושרו המופלא והקשר התעלל בלונדונים עם ארבעה שערים בחצי השני לצד בישול. ניצחונות דחוקים לפ.ס.ז' ולמנצ'סטר סיטי

(גודל טקסט)

הערב הראשון של משחקי המחזור השני בליגת האלופות מאחורינו, ועם דרמות כאלה גדולות אנו בהחלט כבר לא יכולים לחכות למחר. בטח לא אחרי 2:7 פשוט חולני של באיירן מינכן על טוטנהאם, במשחק בו הלונדונים עוד הוליכו בניסיון לכבוש את פסגת בית ב'.


במקביל, בבית א', פריז סן ז'רמן שרדה את הר הגעש באיסטנבול, ללא אדינסון קבאני, ניימאר ועם אמבפה שרק על הספסל, כשהכניעה 0:1 את גלאטסראיי משער בכורה של מאורו איקרדי, ובמנצ'סטר, סיטי סבלה במשך כשעה, עד שמהספסל עלה ראחים סטרלינג שכבש בדקה ה-66 ובישל לפיל פודן שקבע 0:2 עמוק בתוך תוספת הזמן על חשבון דינמו זאגרב.


טוטנהאם – באיירן מינכן 7:2

איך מסכמים משחק כזה? טוטנהאם, שבמחזור הפתיחה שמטה יתרון כפול בפיראוס וסיימה ב-2:2 נגד אולימפיאקוס, הייתה חייבת לנצח כדי שלא לאפשר לבווארים לברוח לה בפסגה, והפתיחה הייתה בהתאם. אלא שדווקא אחרי שער יתרון מהיר, זו הייתה התפוצצות בווארית שעליה ניצח לא אחר מסרג' גנאברי, שכבש רביעייה וגם בישל רק במחצית השנייה!


גנאברי שוב מכניע את לוריס. משחק שיא לקשר (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)


דלה עלי פתח במפתיע בטוטנהאם על חשבון כריסטיאן אריקסן או לוקאס מורה שישבו על הספסל, כשלצדו הצמד יונג מין סון והארי קיין ובמרכז השדה טנגי אנדומבלה. החבורה הזו פתחה בבליץ וכבר אחרי 12 דקות, בניסיון השלישי שלו באחד על אחד מול נוייר, מצא יונג מין סון הדרום קוריאני את הרשת.


אלא שזה היה הרגע ששינה את המשחק, כי אז באיירן מינכן התעוררה לחיים והראתה מה זה בליץ אמיתי: ג'ושוע קימיך בבעיטה מחוץ לרחבה איזן כבר בדקה ה-15, רוברט לבנדובסקי בביצוע מושלם השלים מהפך שניות ספורות לפני תוספת הזמן מבישול של גנאברי ובחצי השני זו הייתה הצגה של איש אחד – אותו גנאברי כבש צמד תוך פחות מ-120 שניות במחצית השנייה עם שתי פריצות סוחפות באגף שמאל, הארי קיין רק צימק מכדור עונשין בדקה ה-61 ובדקות 83 ו-88 כבש גנאברי בן ה-24 צמד נוסף כדי להשלים רביעייה, כשבין לבין לבנדובסקי בדקה ה-87 כבש את השני שלו בדרך ל-2:7 המשוגע.


בעקבות התוצאה הסנסציונית, התרנגולים עם נקודה אחת בלבד, כמו אולימפיאקוס, הבווארים כבר עם שש ועם יתרון שלוש נקודות על הכוכב האדום בלגרד.


תוצאה נוספת: הכוכב האדום בלגרד – אולימפיאקוס 1:3

 


גנאברי משתיק את יושבי האצטדיון הלונדונים (Julian Finney/Getty Images)


הרכבים
טוטנהאם: הוגו לוריס, סרז' אורייה, טובי אלדרווירלד, יאן ורטונחן, דני רוז, הארי ווינקס (אריק לאמלה,81), מוסא סיסוקו, טנגי אנדומבלה (כריסטיאן אריקסן, 64), דלה עלי (לוקאס מורה, 71), יונג מין סון, הארי קיין.


באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנז'מן פבאר, ניקלאס זולה, ג'רום בואטנג (חאבי מרטינס, 72), דויד אלאבה (טיאגו אלקנטרה, 46), ג'ושוע קימיך, קורנטין טוליסו, סרג' גנאברי, פיליפה קוטיניו, קינגסלי קומאן (איבן פרישיץ' 71), רוברט לבנדובסקי. 


מהלך משחק
דקה 5: יונג מין סון מצא את עצמו בעמדת הבקעה מצוינת ממסירה של אנדומבלה, באחד על אחד מול נוייר, אבל ידו של השוער הגרמני הייתה על העליונה וטוטנהאם נאלצה להסתפק בקרן.


סון נבלם על ידי נוייר (Julian Finney/Getty Images)


דקה 10: שוב אנדומבלה סידר לסון הזדמנות נהדרת, הפעם ספק בעיטה ספק מסירה לפינה הרחוקה מצאה את נוייר מוכן והשוער ירד היטב וקלט.


דקה 12, 0:1 לטוטנהאם! שחקני באיירן מינכן דרשו עבירה, השופט התעלם והמתפרצת הסתיימה בבעיטה של הדרום קוריאני לפינה הרחוקה של נוייר – הפעם השוער נגע בכדור, אבל לא סגר היטב וראה את הכדור של סון חודר פנימה.



בניסיון השלישי שלו מול סוייר הוא כבש. סון  (Julian Finney/Getty Images)


דקה 15, באיירן מינכן משווה! איזו פתיחה אדירה בלונדון. היתרון של המארחת החזיק שלוש דקות בלבד, כי הרחקה רעה של המקומיים הגיעה אל קימיך, שהשתחרר מהשומר, הניף את הרגל ובבעיטה מכ-20 מטרים מצא את הפינה הרחוקה של לוריס.



קימיך חוגג שוויון בזק בלונדון (GLYN KIRK/AFP/Getty Images)


דקה 18: הארי קיין כמעט השיב את טוטנהאם ליתרון. חלוץ נבחרת אנגליה כבר עקף את נוייר, אבל מזווית קשה ניסה לגלגל וראה את הכדור מורחק כמעט מקו השער.


דקה 20: עוד פעולה מעולה של טוטנהאם מסתיימת בעצירה של נוייר: הפעם קיין העביר רוחב ומצא את אנדומבלה בעמדה המועדפת עליו, הקשר בעט חזק ומדויק, אבל השוער הדף לקרן.



אנדומבלה. כמעט בישל לסון, כמעט כבש בעצמו (Dan Istitene/Getty Images)


דקה 45, 1:2 לבאיירן מינכן! רגע לפני תוספת הזמן, המהפך של הבווארים הושלם. טוליסו ספק הוכשל ברחבה, השופט סימן להמשיך והערבובייה הסתיימה עם כדור ברגליו של רוברט לבנדובסקי, מכונת השערים לקח את הכדור לרגל ימין ומכ-16 מטרים בעט כדור חד ומדויק שלא הותיר ללוריס סיכוי.



לבנדובסקי  חוגג את המהפך (Catherine Ivill/Getty Images)


דקה 53, 1:3 לבאיירן מינכן! אלופת גרמניה עושה ככל העולה על רוחה. גנאברי דהר בימין, עבר את רוז, השאיר אבק לאדרווירלד ובעט לפינה הרחוקה ופנימה מתוך הרחבה.


דקה 55, 1:4 לבאיירן מינכן! לא ייאמן מה שקורה בלונדון. שתי דקות אחרי השער השלישי, גנאברי שוב מצא את עצמו די חופשי ברחבה ובאחד על אחד, בעט לפינה הרחוקה וחגג שער שני במשחק.



גנאברי. שתי פריצות משמאל הפכו לצמד בזק (Julian Finney/Getty Images)


דקה 61, טוטנהאם צימקה ל-4:2: דני רוז הקדים את קומאן בניסיון להגיע לכדור ומצא את עצמו מוכשל ברחבה, הארי קיין ניצל זאת כדי להכניע את נוייר מ-11 מטר.


דקה 83, גנאברי השלים שלושער וקבע 2:5: הכוכב הצעיר של באיירן מינכן עם השלישי שלו. טיאגו אלקנטרה, שעלה בהפסקה במקום אלאבה שלא היה כשיר במאת האחוזים, שלח כדור ארוך מרחבה לרחבה, גנאברי ברח לאורייה ורץ כל הדרך אל לוריס כדי לגלגל את השלישי שלו והחמישי של קבוצתו.


דקה 87, 2:6 לבאיירן מינכן: פיליפה קוטיניו חדר לרחבה, לבנדובסקי נזהר שלא להיכנס לנבדל וקיבל כדור פנטסטי. הפולני לא התבלבל ומקרוב בעט כדור חזק לרשת.



בין שעריו של גנאברי, גם הוא הספיק לחגוג צמד. לבנדובסקי (GLYN KIRK/IKIMAGES/AFP via Getty Images)


דקה 88, 2:7 לבאיירן מינכן! וואו, וואו, וואו. איבוד כדור של התרנגולים במרכז השדה הפך לכדור עומק לגנאברי, שלבדו ברחבה פשוט כבש את הרביעי שלו וחתם את תוצאת המשחק – 2:7 שנראה דמיוני.


גלאטסראיי – פריז סן ז'רמן 1:0

ניימאר ריצה את משחקו האחרון בהשעיה וישוב למחזור הבא כשאלופת צרפת תתארח אצל קלאב ברוז', אדינסון קבאני הפצוע עדיין לא שב לסגל וגם קיליאן אמבפה רק חזר מפציעה ועלה לחצי השעה האחרונה – אז בהיעדר כל הכוכבים, היה זה מאורו איקרדי שבדק ה-52 נהנה מבישול של פבלו סראביה כדי לכבוש את שער הבכורה שלו במועדון ולהעניק לקבוצתו שלוש נקודות יקרות בהר הגעש באיסטנבול.


גלאטסראיי, שבמחזור הראשון שבה מבלגיה עם 0:0 נגד ברוז', תארח את ריאל מדריד במחזור הבא לקרב בין שתי קבוצות שבמאזנן נקודה אחת בלבד, פריז סן ז'רמן כאמור עם מאזן מושלם ונראית בדרכה הבטוחה לראשות הבית.



איקרדי. שער בכורה ועוד בהר הגעש באיסטנבול (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


מנצ'סטר סיטי – דינמו זאגרב 0:2
שלושה ימים אחרי שניצחה 1:3 בחוץ את אברטון, אלופת אנגליה סופרת כבר משחק שני ברצף בליגת האלופות ללא ספיגה והיא עם שש משש. במחזור הראשון היא שבה מאוקראינה עם 0:3 חלק על שחטאר, הערב היא אירחה את דינמו זאגרב ופפ גווארדיולה הרשמה לעצמו לספסל מול אלופת קרואטיה את ראחים סטרלינג, גם קווין דה בריינה הפצוע נעדר, אבל מי שכן פתחו היו ברנרדו סילבה, דויד סילבה וסרחיו אגוארו – שלושה שבשבת רק עלו מהספסל.


מסתבר שקשה בלי דה בריינה וסטרלינג, כי החמצות בזו אחר זו הובילו את גווארדיולה בדקה ה-56 להעלות מהספסל את סטרלינג במקום ברנרדו סילבה ועשר דקות אחר כך זה השתלם לו, כשריאד מאחרז, שנמצא בכושר נפלא, בישל לסטרלינג וסידר לסיטי את ה-0:1 הכל כך מוצדק. עמוק בתוספת הזמן סטרלינג גם בישל, הפעם לפול פודן שרק עלה למגרש בתחילת תוספת הזמן. סיטי כאמור עם שש משש, דינמו זאגרב מועדת לראשונה העונה במפעל אחרי ה-0:4 הגדול שלה על אטאלנטה שהיום הפסידה בדקה ה-95 לשחטאר דונייצק משער של מנור סולומון.



סטרלינג. שער ובישול אחרי שנכנס להציל את סיטי (ANTHONY DEVLIN/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי