באנגליה שחטו את טוטנהאם: "ימים מכריעים לפוצ'טינו"

שחקני טוטנהאם מאוכזבים
שחקני טוטנהאם מאוכזבים | Catherine Ivill/Getty Images

טוטנהאם רשמה את התבוסה הביתית הגדולה ביותר של קבוצה אנגלית באירופה, בממלכה בטוחים: "המאמן לא מצליח להוציא את הקבוצה מהמשבר, זה מעורר רחמים". רובינסון: "לילה מביך לחלוטין"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
ערב משחק הבית נגד באיירן מינכן אמר הבלם הבלגי יאן ורטונחן שטוטנהאם רוצה לזכות בליגת האלופות. אמנם הספרס העפילו בשנה שעברה לגמר ונכנעו רק לליברפול, וגם את אותה עונה אירופית פתחו בצורה חלשה עם נקודה אחת משלושת המחזורים הראשונים – אך מאותה קבוצה נפלאה לא נותר שום זכר. טוטנהאם במשבר ענק לאחר ההשפלה 7:2 מול באיירן מינכן. הספרס חתומים בערב עגום במיוחד על התבוסה הביתית הקשה ביותר של קבוצה באירופה. הם הקבוצה האנגלית הראשונה שסופגת שבעה שערים באירופה מאז שנכנעה 8:0 לקלן בגביע האינטרטוטו. האנגלים, אגב, לא ספגו שביעייה מאז דצמבר 1996.


באנגליה קטלו: "השפלה הרסנית ביותר נגד באיירן מינכן באחד מהערבים המביכים שלה", נכתב ב"BBC", שם ציינו שהאופטימיות שהניצחון על סאות'המפטון יחזיר את הביטחון לקבוצה – הייתה חסרת כל שחר, ודווקא העובדה שהספרס שיחקו טוב במחצית הראשונה ואף הובילו – היא המדאיגה מכולן. "טוטנהאם שוב נראתה מנומסת מדי ומתרגשת מהמעמד, יש לה שחקנים גדולים אבל זה לא מספיק". "באיירן הביכה את הקבוצה של פוצ'טינו ולאוהדי הספרס היה ערב עגום כאשר דווקא שחקן ארסנל לשעבר הוא זה שקובר אותה", נכתב ב"סקיי ספורט". "מחריד, מביך והרסני", נכתב ב"מירור".


גם מעמדו של המאמן מאוריסיו פוצ'טינו, שספג את ההפסד הגבוה בקריירה שלו לצד התבוסה 5:0 לריאל מדריד כשאימן את אספניול (מרץ 2012), עלה לדיון. "אלה ימים מכריעים עבורו ועבור הקבוצה שלו", נכתב באנגליה. "הוא לא מצליח להוציא את הקבוצה מהמשבר, ימים ספורים לאחר המבוכה בגביע הליגה. זו לא רק התוצאה אלא העובדה שטוטנהאם הייתה מעוררת רחמים וכשלה טקטית". שחקן העבר פול רובינסון אמר: "זה היה לילה מביך לחלוטין, פוצ'טינו סובל מבעיות גדולות, ברור שיש משהו לא בסדר, הקבוצה מפורקת וממורמרת. הקבוצה הייתה מחרידה, משחק שהוא אסון".



פוצ'טינו. כבר לא חסין מביקורת (DANIEL LEAL-OLIVAS/AFP via Getty Images)


פוצ'טינו אמר: "קשה לקבל את התוצאה הזו, אבל כשאתה משחק נגד יריבה עם איכות כזו. ברור שאנחנו נסערים אבל עלינו להישאר יחד ולהיות חזקים במנטאליות שלנו. אולי אתם משועממים מהנאום שלי אבל הכדורגל הוא היום ולא אתמול. אני תמיד צריך לעבוד קשה כדי להראות מה אני יכול לעשות. אני לא מתכוון לתקן שום דבר בצעקות או דיבורים כשההפסד עוד טרי. התחושה קשה מעשר הדקות האחרונות כשספגנו שלושה שערים והיה נראה שהקבוצה עייפה ובעיקר ויתרה".


ההמשך: "אני חושב שזה בעיקר עניין פסיכולוגי. ננסה להישאר רגועים. חשוב לקחת כמה שעות הפסקה ואחר כך לראות מה קורה. צריכים להתמודד עם הסיטואציה, להיות חזקים. אם להיות כנה, אחרי 30 דקות או אפילו במחצית הרגשתי טוב, זו הייתה המחצית הכי טובה שלנו העונה. נתכונן למשחק הבא ונעשה הכל כדי לנצח".



טובי אלדרווילד
אמר: "כולנו מאוכזבים, אנחנו צריכים קצת זמן כדי לחשוב על מה שקרה. אנחנו מרגישים שהובכנו. אנחנו חייבים לתקן במשחק הבא. כל בעיטה שלהם במחצית השנייה נכנסה. עלינו להשתפר על אף שהיה גם מעט חוסר מזל. האוהדים יודעים שנעשה כל מה שאפשר כדי לחזור לעצמנו".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי