רביעי בליגת האלופות: אומטיטי שוב נפצע וייעדר בברצלונה

סמואל אומטיטי
סמואל אומטיטי | Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images

הבלם רק חזר בסוף השבוע מחמישה חודשי היעדרות, אבל שוב התלונן על כאבים בברך ולא יעמוד לרשות ואלוורדה בפראג. עוד במחזור השלישי: ליברפול וסלאח יתארחו אצל גנק, צ'לסי תגיע לאמסטרדם ותפגוש את אייאקס

(גודל טקסט)

המחזור השלישי בליגת האלופות ייצא לדרך עוד הערב (שלישי), אבל מספר משחקים מרתקים ייערכו רק מחר כשבמוקד יהיו אלופת אירופה ליברפול שתתארח בבלגיה אצל האלופה המקומית גנק, ברצלונה תפגוש בצ'כיה את סלביה פראג ולמעשה הערב ייפתח כאשר באמסטרדם תהיה זו אייאקס שתארח את צ'לסי.

בית ה'
גנק – ליברפול (22:00)
בתחילת השבוע איבדה ליברפול נקודות ראשונות העונה בפרמיירליג כאשר הצליחה להשיג שוויון מאוחר באולד טראפורד ולשוב ממנצ'סטר עם נקודה וביום ראשון היא תפגוש את טוטנהאם למשחק נוסף מול קבוצה גדולה, אבל בין לבין תצטרך אלופת אירופה להשיג ניצחון שני העונה בליגת האלופות – המייטירדס נכנעו 2:0 בנאפולי במחזור הפתיחה ובמשחק הקודם ניצחו 3:4 מטורף את רד בול זלצבורג, בו כבר שמטו 0:3, אלא שמוחמד סלאח קבע 3:4.

הכוכב המצרי עשוי שלא לפתוח גם מחר, אחרי שהחמיץ גם את המפגש נגד מנצ'סטר יונייטד, אבל שב לימונים, ייכלל בסגל ולא מן הנמנע שגם יפתח בסופו של דבר. המגן טרנט אלכסנדר ארנולד חולה וג'ואל מאטיפ שנפגע במשחק האחרון נותרו מחוץ לסגל, כך שדיאן לוברן צפוי לפתוח במרכז ההגנה וג'ו גומז בימין. לעומת זאת, אליסון יערוך הופעת בכורה העונה בין הקורות בליגת האלופות וייתכן שגם אחד המחליפים ביום ראשון האחרון, אלכס אוקסלייד צ'מברליין או כובש שער השוויון אדם ללאנה, יעלו ב-11.


לוברן וסלאח. שניהם ישובו להרכב? (PAUL ELLIS/AFP via Getty Images)

מנגד, על אף שגנק במקום האחרון של בית ה', אסור לזלזל בחבורה של פליס מאזו. האלופה הבלגית תארח מחר את אלופת אירופה בליברפול, לאחר שבמחזור הקודם הצליחה לסחוט תיקו מאופס נגד נאפולי, במשחק לחימה והקרבה מצידה של כל הקבוצה שסייע להם לצבור נקודה ראשונה העונה במפעל. בנו של כוכב העבר הרומני גיורגי חאג'י, יאניס חאג'י, נחשב לשחקן ששווה לשים עליו עין וינסה להדהים את האנגלים – למרות שפתיחת העונה של גנק גם בזירה המקומית לא מרשימה, אחרי שבמחזור האחרון היא הפסידה לסטנדרד ליאז' ונקלעה לפיגור 10 נקודות מהפסגה בתום 10 מחזורים בלבד.

במשחק נוסף בבית: רד בול זלצבורג – נאפולי (22:00)

בית ו'
סלביה פראג – ברצלונה (22:00)
אלופת צ'כיה הדהימה כאשר שבה מהסן סירו עם נקודה, ספגה בתוספת הזמן ואיבדה ניצחון יקר על אינטר, אבל האם היא תצליח לעשות משהו דומה גם נגד ברצלונה? הקטלונים נכנסים לעניינים במשחקים האחרונים ואחרי חמישה ניצחונות רצופים ולאור העובדה שכבר איבדה נקודות ב-0:0 בדורטמונד, ניצחון כאן בהחלט יציב אותה בעמדה שנראית די בטוחה לסיים בראשות הבית.

בשבת הקרובה לא תשחק ברצלונה בעקבות דחיית הקלאסיקו נגד ריאל מדריד והמשמעות היא שארנסטו ואלוורדה יוכל לתת לכוכביו זמן מנוחה יקר בסוף השבוע ונראה כי בפראג יפתח עם ה-11 החזקים ביותר שעומדים לרשותו. ליאו מסי, אנטואן גריזמן ולואיס סוארס, שלושת הכוכבים שכבשו לראשונה יחד ב-0:3 על אייבר בשבת, צפויים להמשיך בהרכב ועל הספסל יישב עוסמאן דמבלה שריצה עונש הרחקה במשחק האחרון. ג'רארד פיקה צפוי לשוב להרכב אחרי שגם כן נעדר מול אייבר, והוא יחליף את סמואל אומטיטי שנפגע בברכו השמאלית פעם נוספת, בבכורה המחודשת שרך בשבת לאחר חמישה חודשי היעדרות, והחשש ששוב הוא ייעדר תקופה ממושכת. גם סרג'י רוברטו ייעדר כדי שלא להעמיס על ברכו הפגועה, אך לסגל ישוב אנסו פאטי הצעיר.


אומטיטי עם גריזמן ודמבלה. שוב בעיות בברך (LLUIS GENE/AFP/Getty Images)


במשחק נוסף בבית: אינטר – דורטמונד (22:00). לחצו לידיעה המלאה

בית ח'
אייאקס – צ'לסי (19:55)
הקבוצה ההולנדית, שהגיעה לחצי הגמר בשנה שעברה, המשיכה במגמה החיובית במפעל וצברה שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים, אך כעת היא פוגשת את פרנק לאמפרד וחניכיו, שהפסידו במחזור הפתיחה לוולנסיה, אך התאוששו על חשבון ליל לאחר מכן וסופרים כבר חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. רוס בארקלי יחסר בהרכב של המאמן האנגלי ואנגולו קאנטה עדיין נמצא בספק למשחק, אבל בהיעדרם מי שצפויים להוביל את הקישור הם מתיאה קובאצ'יץ' וז'ורז'יניו, בעוד מייסון מאונט, וויליאן, קאלום הדסון אודוי ותמי אברהם אמורים לפתוח בחלק הקדמי.

אייאקס מגיעה בסגל מלא להתמודדות, כשהיא רוצה להמשיך את רצף הניצחונות ולבסס את עצמה במקום הראשון בטבלת הבית. מבחינה מקצועית ואן דה ביק ואדסון אלבארס יפתחו במרכז השדה, כשחכים זייך, קווינסי פרומס ודושאן טאדיץ' יהיו אחראים לספק את השערים עבור מאמנם אריק טן האח שאמר לקראת המשחק: "עלינו לשכוח מהעונה שעברה ולספק הופעה טובה מול צ'לסי. אנחנו עם סגל אחר, טקטיקה אחרת וזה נורמלי. לכל שחקן יש את הזהות והייחודיות שלו ועלינו לשחק לפי הפילוסופיה שלנו".

משחקים נוספים: רד בול לייפציג – זניט (19:55), בנפיקה – ליון (22:00), ליל – ולנסיה (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי