קיליאן אמבפה: "רציתי להוכיח שקשה להסתדר בלעדיי"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | KENZO TRIBOUILLARD/AFP via Getty Images

החלוץ הצרפתי שכבש שלושער ושבר שיאים הודה: "רציתי לפתוח בהרכב, צריך לשחק בכל משחק". טוכל אמר: "הוא לא צריך להוכיח לי את האיכות שלו, אני לא טיפש". הקפטן סילבה הצהיר: "זו פ.ס.ז' הטובה ביותר ששיחקתי בה"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
פריז סן ז'רמן המשיכה אתמול (שלישי) את העונה האירופית הנהדרת שלה כשהביסה 0:5 את קלאב ברוז' בחוץ ועשתה צעד משמעותי לעבר ההעפלה לשמינית הגמר מהמקום הראשון. בחלוף שלושה מחזורים, הקבוצה של תומאס טוכל היא היחידה שלא ספגה אף שער במפעל. השער השני באותו משחק, אגב, שערו של החלוץ מאורו איקרדי, היה השער ה-200 שלה בליגת האלופות.


זה היה ערב גדול של קיליאן אמבפה המחליף שהמשיך לשבור שיאים עם שלושער כמחליף, בזמן שאנחל די מאריה היה הטבח הראשי. הארגנטינאי היה שחקן פ.ס.ז' הראשון שבישל שלושה שערים בערב אחד באירופה מאז עשה זאת זלאטן איברהימוביץ' נגד דינמו זאגרב בנובמבר 2012 (ארבעה בישולים). עוד כבש ב-16 משחקים עבור הצרפתים באירופה והם ניצחו ב-14 וסיימו פעמיים בתיקו.


ב"לאקיפ" נכתב: "השואו של איקרדי ואמבפה, שני החלוצים הנוצצים". הארגנטינאי הראה שוב את כישוריו כחלוץ רחבה והצרפתי התעלל בהגנה של ברוז'. יחד איתם, ההתקפה של פריז נראית מפחידה והפציעות של ניימאר ואדינסון קבאני נשכחו. "ניצחון שלישי ברציפות שמקרב את פריז לשמינית הגמר. אמבפה עלה מהספסל והוביל את הפסטיבל יחד עם איקרדי", נכתב ב"פראנס פוטבול" כאשר די מאריה קיבל את הציון 9.






אמבפה סיכם: "רציתי מאוד לפתוח בהרכב, חשבתי שזה מה שיקרה אבל המאמן בחר שלא והייתי צריך לקבל את זה. רציתי להראות שקשה להסתדר בלעדיי. אני רוצה להילחם על מקומי בקבוצה ולעזור לה. כדורגל הוא תשוקה, במשך חודשיים לא יכולתי לשחק וזה היה מאוד מאכזב. אני רוצה לשחק בכל משחק, להחזיר את קצב המשחק ולהבקיע המון שערים. חזרתי במאה אחוז כשירות ואני מודה לצוות הרפואי. אנחנו כעת עם הראש במארסיי".


טוכל
הסביר: "אמבפה יודע שאני שונא לשחק בלעדיו. הוא סבל מפציעה בשרירים ושיחק רבע שעה נגד ניס. זו הייתה פעם הראשונה בה הרגיש טוב באמת. הוא לא צריך להוכיח לי את האיכות שלו. אני לא טיפש! במקום לפתוח, הוא עלה בדקה ה-60 ופשוט גמר את המשחק". על המשחק: "אני יוצא עם רגשות מעורבים. עד לשער השני היו לנו המון בעיות בקישור".


טיאגו סילבה קפטן פ.ס.ז' אמר: "היה לנו חשוב מאוד לא לספוג שער הלילה (אתמול). זה לא תמיד אפשרי במפעל הזה אבל עמדנו במשימה. ברוז' לא יצרו אף מצב ואחרי השער השני הם הרימו ידיים. כמובן שאמבפה עזר לנו, הוא עשה משחק יוצא דופן, אנחנו לא מופתעים ממנו. זו הקבוצה הטובה ביותר של פריז בה שיחקתי ואני כאן כבר שמונה שנים. אסור לנו לעצור כאן, העונה עוד ארוכה".



שחקני פ.ס.ז' חוגגים. "הקבוצה הכי חזקה ששיחקתי בה" (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי