0:1 קריטי לריאל באיסטנבול, שלושער ענק לאמבפה בפ.ס.ז'

טוני קרוס
טוני קרוס | OZAN KOSE/AFP via Getty Images

הבלאנקוס התארחו אצל גלאטסראיי ורשמו עשרות החמצות, אך קרוס (18) הכריע. בבלגיה, החלוץ הצעיר עלה בחצי השני ב-0:5 על ברוז'. בבית ה': 1:5 לסיטי על אטאלנטה, גרינפלד שרק לשני פנדלים והרחיק את פודן

(גודל טקסט)

משחקי המחזור השלישי בליגת האלופות סיפקו חגיגה ענקית. במשחק שבמוקד ניצבו ריאל מדריד וזידאן שהתארחו אצל גלאטסראיי וישובו מאיסטנבול עם 0:1 קריטי מאוד עבורם, אבל במקביל נרשמה חגיגת שערים של ממש. במשחק הנוסף בבית א' דרסה פריז סן ז'רמן 0:5 את קלאב ברוז' עם שלושער ענק של קיליאן אמבפה ובישול ב-38 דקות בלבד, ובבית ג', במשחק שניהל צוות ישראלי בראשות אוראל גרינפלד, דרסה מנצ'סטר סיטי 1:5 את אטאלנטה במשחק בו נשרקו שתי בעיטות עונשין מ-11 מטרים וגם נשלף כרטיס אדום.

בית א'
גלאטסראיי – ריאל מדריד 1:0
אחרי התבוסה במחזור הפתיחה 3:0 לפריז סן ז'רמן והתיקו הביתי המאכזב מול קלאב ברוז', ריאל מדריד ניצה בפני צומת דרכים כשהגיעה עם הגב אל הקיר אל הר הגעש באינסטנבול. בעיתוני ספרד התמקדו בעיקר במאמן הצרפתי, שהוביל את הבלאנקוס לשלושה גביעי ליגת אלופות וטענו כי מעידה בהחלט עשויה להוביל לזעזוע, אבל בערב בו רשמה קרוב ל-30 בעיטות לשער, כדור אחד מרגלי טוני קרוס הכריע את ההתמודדות ואולי הציל את "זיזו" חרי ההפסד 1:0 נגד מאיורקה בסוף השבוע. 

זידאן ערך מספר שינויים בהרכב, כשדני קרחבאל ומרסלו עלו כמגנים, את מרכז ההגנה איישו סרחיו ראמוס ורפאל וראן, טוני קרוס שניצח את המשחק עלה במרכז השדה לצד פדה ואלוורדה וקאסמירו ואדן הזאר שב להרכב ממנו נעדר בהפסד למאיורקה כחלק משלישיית ההתקפה עם קארים בנזמה ורודריגו בן ה-18, שרשם הופעת בכורה בליגת האלופות.


"הסיוט שלכם שוב חזר". אוהדי גלאטסראיי (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

פרננדו מוסלרה  רשם ערב ענק ותיסכל את התקפת הבלאנקוס שוב ושוב, גם השער היחיד שספג היה לאחר שהכדור פגע ברגל של סרי ושינה כיוון, אבל בסופו של דבר ריאל מדריד השיגה את ניצחונה הראשון העונה במפעל והותירה את מועדון הפאר מטורקיה עם נקודה אחת במפעל אחרי שלושת המשחקים הראשונים.

הרכבים
גלאטסראיי: פרננדו מוסלרה, מריאנו פריירה, כריסטיאן לויינדמה, מרקאו, יוטו נגאטומו, סטיבן אנזונזי, ז'אן-מישל סרי (אמרה מור, 77), ראיין דונק (סופיאן פגולי, 46), יונס בלהנדה (עומאר בייראם, 67), ראיין באבל, פלורין אנדונה.

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, מרסלו, סרחיו ראמוס, אנתוני וראן, דני קרבחאל, קאסמירו, טוני קרוס, פדריקו ואלוורדה (חאמס רודריגס, 79), אדן הזאר (ויניסיוס ג'וניור, 78), קארים בנזמה, רודריגו (לוקה יוביץ', 82).

מהלך משחק
דקה 10: לא ייאמן איזו החמצת ענק של הטורקים. אנדונה הרומני ברח לשני הבלמים, בלהנדה הכניס ביניהם את הכדור וטיבו קורטואה סגר היטב את הפינה הרחוקה ומנע מפיגור מוקדם.

דקה 11: שוב קורטואה מציל את ריאל. כדור חופשי אלכסוני הוגבה לרחבה, ההתקפה הטורקית ביטלה את מלכודת הנבלד ובלהנדה ניסה לכבוש בנגיעה וגם הוא סחט הצלה מהשוער הבלגי של הבלאנקוס.


ואלוורדה נצמד לבלנהדה. המרוקני עשה צרות לבלאנקוס בפתיחה (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

דקה 14: הפעם זו ריאל מדריד שהייתה קרובה להבקיע. בנזמה דהר לכיוון הרחבה, רודריגו פתח לו מימין וגם בעט היטב לפינה הקרובה, אבל מוסלרה היה במקום.

דקה 18, 0:1 לריאל מדריד! הקצב המהיר נמשך וההתקפות מצד לצד אף סייעו לבלאנקוס. בנזמה הכניס להזאר שמצא את עצמו חופשי בצד שמאל של הרחבה, הרים את הראש ובמסירה אחורנית הציב את טוני קרוס בעמדה מצוינת – הגרמני בעט כדור שפגע בסרי וחדר לרשת.


קרוס חוגג באיסטנבול (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

דקה 28: הזאר בסיבוב אדיר בתוך הרחבה על לויינדמה הגיע למצב בעיטה, אבל הכדור הלך למרכז השער ונקלט על ידי השוער האורוגוואי.


הזאר נאבק עם מריאנו (OZAN KOSE/AFP via Getty Images) 

דקה 38: באבל פרץ על קו השמאל, עבר את וראן ובכדור רוחב מושלם מצא את בלהנדה, ששוב בעט למסגרת ומצא את קורטואה שהתקשה, אך קלט את הכדור.

דקה 40: עוד התקפת בזק של הבלאנקוס, הפעם בנזמה גם ניסה את כוחו מכ-16 מטרים בכדור מסובב לפינה הרחוקה, אבל פספס במעט את המסגרת.

דקה 53: קרוס בכדור שחתך את הגנת גלאטסראיי הריץ את בנזמה כל הדרך למוסלרה, לויינדמה הגיע ברגע האחרון כדי לשים גוף ולהקשות על הצרפתי שהבעיטה שלו נהדפה היטב לקרן.


בנזמה. פספס את המסגרת ונעצר באחד על אחד (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

דקה 65: ההחמצה הכי גדולה העונה בליגת האלופות? אדן הזאר כבר עבר את השוער אחרי מסירהשל בנזמה בין שניים, אבל מזווית אלכסונית הפציץ את הכדור למשקוף. ההתקפה לא נגמרה וגם מרסלו ניסה את מזלו, אבל מוסלרה שוב סירב להיכנע.

דקה 75: שוב בנזמה בועט כדור חזק למסגרת, שוב מוסלרה במקום. הצרפתי ניסה את מזלו מכ-11 מטרים, אבל השוער של גלאטסראיי ממשיך לתסכל את הבלאנקוס.

קלאב ברוז' – פריז סן ז'רמן 5:0
אלופת צרפת לא התקשתה על אדמת בלגיה והשיגה ניצחון שלישי ברציפות בליגת האלופות, שמציב אותה במקום הראשון בטבלת בית א'. תומאס טוכל העניק מנוחה לאדיסון קבאני וקיליאן אמבפה שעדיין לא שבו ל-100 אחוז כשירות,והשניים ראו מהספסל את מאורו איקרדי כובש בדקה השביעית מבישול של אנחל די מריה.

אלא שאמבפה עלה לשחק בדקה ה-52 וכבר בדקה ה-61 הכפיל את התוצאה, כשנגח מקרוב פנימה. שתי דקות חלפו והחלוץ הצרפתי הוסיף בישול למאורו איקרדי שבעט באלגנטיות מתוך ברחבה והשלים צמד. כנראה שהצמד של הארגנטינאי גם לאמבפה חשק, כי התגובה של הכוכב הצרפתי הגיעה במהרה: הוא השלים צמד כשעבר את השוער וקבע 0:4 בדקה ה-79 ובדקה ה-83 הוא כבר חגג שלושער וקבע את תוצאת המשחק, 0:5 מהדהד בבלגיה. בעקבות ההפסד קלאב ברוז' במקום השלישי בטבלה עם שתי נקודות, פריז בדרכה הבטוחה לשלב הבא.


אמבפה חוגג שלושער מדהים ובישול ב-38 דקות (Catherine Ivill/Getty Images)

בית ה'
מנצ'סטר סיטי – אטאלנטה 1:5
אטאלנטה חטפה 4:0 מדינמו זאגרב במחזור הפתיחה ולאחר מכן הפסידה בביתה 2:1 לשחטאר דונייצק, אז מנור סולומון כבש בתוספת הזמן, כך שאפשר להבין את גודל ההלם באצטדיון האיתיחאד כאשר אוראל גרינפלד הצביע על הנקודה הלבנה ואפשר לרוסלן מלינובסקי האוקראיני להכניע את אדרסון בדקה ה-28, אבל אלופת אנגליה הפכה במהרה הודות לצמד הכוכבים שלה – ראחים סטרלינג בהגבהה מדהימה סידר לסרחיו אגוארו את השוויון בדקה ה-34, חלפו ארבע דקות בלבד והארגנטינאי השלים מהפך מפנדל לאחר שסטרלינג הוכשל ברחבה.

גם במחצית השנייה סיטי לא הרפתה ואחרי צמד של קון, סטרלינג מצא את הרשת גם כן כשבדקה ה-58 קווין דה בריינה דהר באגף ימין, העביר כדור רוחב שעליו השתלט במרכז הרחבה פיל פודן הצעיר והאחרון המשיך בנגיעה לסטרלינג, שלא התבלבל מקרוב. בדקה ה-64 גם הכוכב האנגלי חגג צמד, כאשר במהלך נהדר עם הגב לשער הוא מסר לפודן, הקשר הצעיר המשיך לגונדואן והגרמני זיהה את הפריצה של סטרלינג על הקו, שלח לו כדור עומק ולפני שהוא בעט כדור לרשת הוא עוד הספיק לעבור את הבלם שלו בקלילות.

 חשבתם שזה הסוף? בדקה ה-69 סטרלינג כבר חגג שלושער. מאחרז הגביה לרחבה, סטרלינג פתח מבערים והקדים את ההגנה האיטלקית כדי לדחוק מקרוב ולקבוע 1:5 מדהים. בדקה ה-82 גרינפלד הרחיק בכרטיס צהוב שני את פודן, אחרי שתפס בחולצת שחקן יריב, אבל זה לא מנע משחקני סיטי להתרעם על החלטת הישראלי חרף התוצאה.

סיטי אמנם ספגה לראשונה העונה בשלב הבתים, אבל שמרה על מאזן מושלם. עם זאת, פפ גווארדיולה בוודאי יקווה שפציעתו של רודרי לא חמורה בעקבות מצוקת הבלמים בה הוא נמצא, אבל כך או אחרת הוא ראה את הספרדי מוחלף על ידי ג'ון סטונס כבר בדקה ה-41.


סטרלינג. הופעת ענק (Michael Regan/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי