ברביעי: יובה, אתלטיקו וסיטי ינסו להבטיח מקום בשמינית

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | ISABELLA BONOTTO/AFP/Getty Images

אלופת איטליה והקולצ'ונרוס רחוקות ניצחון מהשגת הכרטיס לשלב 16 האחרונות, לוקומוטיב מוסקבה ולברקוזן ינסו לעצור אותן. אלופת אנגליה תוכל לעלות גם היא לשלב הבא, אם תנצח את אטאלנטה בחוץ

(גודל טקסט)

יובנטוס ואתלטיקו מדריד ינסו להבטיח את העפלתן לשמינית גמר ליגת האלופות, כשיפגשו מחר (רביעי) את לוקומוטיב מוסקבה ובאיירן לברקוזן בהתאמה, במסגרת המחזור הרביעי. במקביל, מנצ'סטר סיטי תתארח אצל אטאלנטה ותרצה לשמור על מאזן מושלם במפעל.

לוקומוטיב מוסקבה – יובנטוס
לקבוצה מבירת רוסיה עדיין יש סיכוי להישאר בתמונת העלייה לשלב הבא, אך היא תהיה חייבת לגבור על אלופת איטליה בשביל לא להיפרד מהמפעל הבכיר ביבשת כבר בשלב הבתים. הניצחון היחיד של "לוקו" על יריבה איטלקית היה אי שם בעונת 2003/04, עם 0:3 ביתי נגד אינטר. בשאר המפגשים נגד יריבות מארץ המגף, היא סיימה ארבע פעמים בתיקו ורשמה שבעה הפסדים. לפני שבועיים הרוסים הקשו מאוד על הגברת הזקנה והובילו עד לדקה ה-77, אך נכנעו לפאולו דיבאלה שכבש צמד תוך שתי דקות והשאיר את הנקודות בטורינו.

במקרה שתשיג שלוש נקודות, יובה תבטיח את מקומה בשלב 16 האחרונות. הקבוצה של מאוריציו סארי מגיעה לאחר ניצחון 0:1 דרמטי על טורינו בדרבי העירוני ולקראת מחר, המאמן יקבל בחזרה את ארון ראמזי, דנילו ודוגלאס קוסטה, שהחלימו מפציעות. גם גונסאלו היגוואין התאושש מפגיעה בראשו ויהיה כשיר למשחק, אם כי דיבאלה צפוי להמשיך בחוד לצד כריסטיאנו רונאלדו. חואן קוואדרדו המושעה ייעדר, כמו גם ג'ורג'יו קייליני הפצוע. הביאנקונרי בלתי מנוצחים נגד קבוצות רוסיות ולמעשה מעולם לא ספגו שער על אדמת רוסיה, והם יקוו שכך יהיה גם הפעם.

בצד של לוקומוטיב, בנוסף לג'פרסון פרפאן ובוריס רוטנברג שמושבתים לתקופה ארוכה, ייעדרו פדור סמולוב, לוקה ג'ורג'ביץ' ואנטון מיראנצ'וק הפצועים.


יכריע שוב נגד לוקומוטיב? פאולו דיבאלה (MIGUEL MEDINA / Contributor)

באייר לברקוזן – אתלטיקו מדריד
"לנצח בשביל לנוח", כך הוגדרה המטרה מבחינת אתלטיקו בתקשורת הספרדית. הקולצ'ונרוס חולקים בראשות בית ד' יחד עם יובנטוס ואם ינצחו על אדמת גרמניה, הכרטיס לשמינית הגמר יהיה בכיס שלהם ויחסוך מהם מאמץ משמעותי בשני המחזורים הנותרים. במחזור הקודם הם התקשו נגד הקבוצה של פטר בוס, לפני שאלברו מוראטה הבקיע את השער היחיד במשחק בדקה ה-78.

סימאונה ייאלץ להמשיך להסתדר ללא הבלמים הבכירים שלו, חוסה מריה חימנס וסטפן סאביץ' הפצועים, כאשר גם ז'ואאו פליקס מתקשה להתאושש מהפגיעה בקרסול שספג נגד ולנסיה לפני יותר משבועיים. דייגו קוסטה, שעלה מהספסל ב-1:1 נגד סביליה בשבת האחרונה, צפוי לחזור להרכב. האדומים-לבנים סיימו שבעה מתוך 11 משחקיהם האחרונים, אך יחד עם זאת גם שמרו על רשת נקייה בשבעה מתוך אותם מקרים.

אצל הגרמנים, לארס בנדר צפוי להחמיץ את המפגש בעקבות בעיה בירך האחורי. מי שכן ישחק בשורות לברקוזן הוא קאי האברץ, אחד הכישרונות העולים בכדורגל העולמי שהחמיא לקבוצה של דייגו סימאונה לקראת מחר: "קשה לנצח את אתלטיקו, זו אחת הקבוצות הגדולות והמנוסות בעולם ויש לה מאמן מצליח, אני מעריץ את העבודה של צ'ולו סימאונה. אנחנו עדיין מאוד צעירים. שיחקנו טוב נגדם במדריד והחזקנו בכדור, בדרך כלל מייחסים לאתלטיקו סגנון הגנתי שבנוי על מתפרצות, אבל הגעתו של ז'ואאו פליקס שיפרה אותם בהחזקת הכדור.


קאי האברץ. מעריץ את סימאונה (OSCAR DEL POZO/AFP via Getty Images)

אטאלנטה – מנצ'סטר סיטי
התכולים סופרים חמישה ניצחונות רצופים בכל המסגרות ובמחזור הפרמיירליג האחרון חזרו מפיגור ל-1:2 על סאות'המפטון, שאותה ניצחו גם בגביע הליגה לפני שבוע. עד כה אלופת אנגליה טרם איבדה נקודות בליגת האלופות ולאחר שהביסה 1:5 את אטאלנטה במפגש בין השתיים לפני שבועיים, היא תנסה לגבור עליה שוב כדי להבטיח את מקומה בשלב 16 האחרונות של המפעל. במקרה ששחטאר דונייצק ודינמו זאגרב יסיימו בתיקו במשחק המקביל והסיטיזנס אכן ישיגו שלוש נקודות, הם יבטיחו גם את ראשות בית ג'. רודרי וזינצ'נקו הפצועים לא יעמדו לרשות גווארדיולה מחר, כמו גם פודן המורחק. דויד סילבה בספק להתמודדות.

הקבוצה מברגאמו עדיין לא השיגה נקודה בליגת האלופות העונה, אך עדיין יש לה סיכוי להישאר בחיים במקרה שתצליח לנצח את סיטי, כיוון ששחטאר ודינמו צברו ארבע נקודות עד כה. ג'אן פיירו גאספריני ושחקניו לא מגיעים במומנטום הכי טוב, לאחר ששמטו חמש נקודות בשני המחזורים האחרונים בסריה א', עם תיקו 2:2 נגד נאפולי והפסד 2:0 לקליארי. דובאן ספאטה הקולומביאני ייעדר עקב פציעת שריר, לכן לואיס מוריאל ויוסיפ איליצ'יץ' יצטרכו להתעלות כדי להשכיח את חסרונו.


פפ גווארדיולה רחוק ניצחון משמינית הגמר (Alex Broadway/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי