ערב אבוד: 0:0 מאכזב לברצלונה עם סלביה פראג בקאמפ נואו

ליאו מסי
ליאו מסי | Alex Caparros/Getty Images

שלושה ימים אחרי ההפסד ללבאנטה, אלופת ספרד הציגה עוד משחק חלש וגם בהזדמנויות המעטות נתקלה ביום גדול של השוער הצ'כי קולאר. האורחת לא היתה רחוקה מלהדהים, הקטלאנים נעצרו אחרי 14 ניצחונות בית ברציפות

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

למשחק בשבת האחרונה ברצלונה הגיעה ברצף של שמונה ניצחונות בכל המסגרות, שסימן שהיא בתקופה טובה. ואז היא הפסידה במפתיע 3:1 ללבאנטה, והערב (שלישי) היא סיימה רק ב-0:0 נגד סלביה פראג בבית ופתאום הדיבורים כבר לא כל כך אופטימיים. במשחק הנוסף, לייפציג השיגה 0:2 חשוב ברוסיה נגד זניט סנט פטרסבורג.

ברצלונה לא סיימה משחק בית ללא כיבוש מאז פברואר 2018, אז סיימה ב-0:0 מול חטאפה. עבר הרבה זמן מאז שהיא בכלל לא ניצחה בקאמפ נואו – זה קרה בפברואר השנה, ב-2:2 נגד ולנסיה. מאז עברו 14 משחקים במסגרות רשמיות, ובכולם הקטלאנים ניצחו.

ולא שהם לא ניסו הפעם. במחצית הראשונה לפחות מסי, גריזמן ודמבלה – וגם נלסון סמדו וארתורו וידאל – סיכנו את השער של האלופה הצ'כית, אבל מצאו את אונדריי קולאר בערב שיא. השוער של סלביה היה חד ועירני ולא פעם מנע שער ממש ברגע האחרון. מהעבר השני, כל התקפה של האורחת גרמה להגנת בארסה לעשות במכנסיים, ורק במזל אף אחד מהכדורים של הצ'כים לא נכנסו.

מסי. אמור להתמודד מול ההגנה הצ'כית (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)
מסי. לא הצליח להתמודד מול ההגנה הצ'כית (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

סלביה אמנם איבדה סיכוי לעלות לשמינית גמר ליגת האלופות, אבל התיקו הזה הוא הישג אדיר לקבוצה הקטנה שעצם ההעפלה שלה לשלב הבתים היה בלתי צפוי. לסיים בתיקו בקאמפ נואו – לא הרבה קבוצות זוכות לעשות זאת. ברצלונה, בינתיים, תיאלץ להתמודד עם הבוקר שאחרי ועם לא מעט ביקורות – מן הסתם דומות לאלה שהיו כלפי ואלוורדה רגע אחרי ההפסד בשבת. האם זה ישנה? האם המאמן בדרך לסיים את תפקידו? בקרוב נדע.

הרכבים
ברצלונה
: מארק אנדרה טר שטגן, נלסון סמדו, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, פרנקי דה יונג, ארתורו וידאל, ליאו מסי, אנטואן גריזמן, עוסמאן דמבלה.

סלביה פראג: אונדריי קולאר, ולדימיר קופאל, אונדריי קודלה, מיכאל פרידריך, יאן בוריל, פטר שבצ'יק, טומאס סוסק, איברהים טראורה, ניקולה סנאטצ'יו, פטר אוליינקה, לוקאס מסופוסט.

מהלך המשחק
ההזדמנות הראשונה היתה שייכת דווקא לסלביה, כשבדקה החמישית ניקולה סטאנצ'יו יצא למתפרצת וניסה למסור לפטר אוליינקה, אך החלוץ הניגרי היה איטי מדי. ברצלונה ניסתה לצאת להתקפות משלה, אבל פעמיים נתפסה במלכודת נבדל. המצב הראשון של המארחים הגיע רק בדקה ה-10, אבל נלסון סמדו לא דייק בנגיעה האחרונה בכדור. בדקה ה-20 שוב סמדו פרץ מצד ימין, והפעם לא הצליח להעביר כדור רוחב. שתי דקות לאחר מכן מסי קיבל הזדמנות עם בעיטה חופשית מזווית קשה בצד הרחבה, הוא הלך לשער ושוער סלביה אונדריי קולאר זיהה את הניסיון ולקח את הכדור.

פטר שבצ'יק. כבר בפתיחה הוכיחה סלביה כי היא לא מפחדת (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)
פטר שבצ'יק. כבר בפתיחה הוכיחה סלביה כי היא לא מפחדת (LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

בדקה ה-24 ג'ורדי אלבה חדר מצד שמאל לאחר שמסר לפראנקי דה וינג וקיבל ממנו בחזרה, ואז העביר כדור רוחב למסי שניסה וולה אבל הכדור לא התלבש לו מספיק. סלביה הגיבה עם התקפת מעבר ובעיטה אדירה מקרוב של לוקאס מסופוסט שנעצרה אצל מארק אנדרה דר שטגן. עשר דקות עברו לפני שהכדור התקרב שוב לשער, אבל בדקה ה-35 מסי חתך מצד ימין ועבר את כל ההגנה הצ'כית בדרך לבעיטה מקצה הרחבה – ישר לקורה. שוב פראג הגביה עם מתפרצת, ושוב היא הסתיימה בקול ענות חלושה עם כדור שלא הגיעה ליעדו בתוך הרחבה.

מסי הגיע למצב נוסף בדקה ה-43 עם כדור מווידאל ששם אותו לבד מול קולאר, השוער הגיב נהדר והדף לקרן. גם כדור הקרן הזה הוביל להזדמנות נהדרת, כשג'רארד פיקה נגח מקרוב, ושוב קולאר הדף ברגע האחרון. רגע לפני ההפסקה סלביה הגיעה להזדמנות אחרונה עם התקפה ששילבה לא מעט שחקנים קרוב לשער של טר שטגן, אבל הבעיטה איחרה לבוא וכשהכדדור סוף סוף נכנס, יאן בוריל היה בנבדל.

יאן בוריל, רגע לאחר שראה את הדגל שהונף אחרי הדער שלו. (LLUIS GENE / AFP) (Photo by LLUIS GENE/AFP via Getty Images)
יאן בוריל, רגע לאחר שראה את הדגל שהונף אחרי השער שלו. (LLUIS GENE / AFP) (Photo by LLUIS GENE/AFP via Getty Images)

המחצית השנייה נפתחה בקצב איטי יותר מהראשונה, ובדקה ה-54 גריזמן ניסה להכניס את וידאל לרחבה אבל לא היה מדויק במסירה שלו. גם מסי ניסה ועם פריצה נהדרת מסר לווידאל שכבש, אבל הדגל הונף הרבה לפני המהלך. ברצלונה ערכה חילופים ולמשחק הצטרפו איבן ראקיטיץ', סרג'י רוברטו ואנסו פאטי, אבל גם הם לא תרמו למשחק ההתקפה – להפך, מהדקה ה-70 כמעט ולא היו הזדמנויות ליד אף אחד מהשערים. פאטי היה מעורב במהלך נהדר שהתחיל עם גריזמן, עבר לצעיר והסתיים עם מסי מול השער, ושוב קולאר היה במקום הנכון למנוע מהכדור להיכנס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי