רוח המועדון בסכנה? כך יובנטוס נותרה בצל של כריסטיאנו רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו, מאוריציו סארי
כריסטיאנו רונאלדו, מאוריציו סארי | ISABELLA BONOTTO / Contributor

הגברת הזקנה נמצאת בתקופה מצוינת, אך המשבר בין הכוכב הפורטוגלי לבין מאמנו מאוריציו סארי ממשיך להיות שיחת היום. מיכאל יוכין על הפנומן שנוטה לעצים את המתח ובוחר בעצמו מתי לשחק

(גודל טקסט)

הסוגיה המרכזית בהחתמתו של כריסטיאנו רונאלדו עבור יובנטוס הייתה ונשארה הסכנה שהוא מהווה לרוח המועדון. כוכבים רבים מאוד פיארו את מדי הגברת הזקנה, אולם אף אחד מהם לא היה גדול מהקבוצה. עכשיו יש. עם הפורטוגלי בסגל, הוא תמיד יהיה שיחת היום, מכל הסיבות האפשריות – חיוביות או שליליות. שום החלטה שקשורה אליו לא יכולה לעבור בשקט תעשייתי – היא בהכרח תעורר הד גדול. וכך היה גם החודש. מבחינה תקשורתית, אלה השבועות של כריסטיאנו רונאלדו, למרות – ובעצם בגלל – שעל המגרש השפעתו הייתה פחותה דווקא.

מעשית, זו תקופה מצוינת מבחינת אלופת איטליה. היא שמרה עד כה על מאזן מושלם בכל החזיתות בנובמבר והצליחה להיאחז בפסגת הליגה האיטלקית על אף שאינטר לא מורידה את הרגל מהדוושה. היא השיגה ניצחון קשה על טורינו בדרבי, הבטיחה את העליה לשמינית גמר ליגת האלופות עם ניצחון קשה לא פחות במגרשה הקפוא של לוקומוטיב מוסקבה, גברה באופן דרמטי על מילאן, ובשבת רשמה קאמבק מאוחר מפואר באצטדיונה של אטאלנטה כדי לחזור מפיגור ולנצח 1:3. גם אם היכולת לא תמיד מזהירה, משכילה יובה ללקט את כל הנקודות, וזה סימן מובהק לגדולה.

ואולם, לקראת המפגש הביתי מול אתלטיקו מדריד (שלישי ב-22:00) בו יספיק לגברת הזקנה תיקו על מנת להבטיח גם את ראשות הבית בצ'מפיונס-ליג, ניכרת בתקשורת אווירה של משבר. כולם מתעסקים רק באיש אחד. האם כריסטיאנו רונאלדו באמת רב עם המאמן מאוריציו סארי? מה מערכת היחסים ביניהם כרגע? האם הוא כשיר? האם הוא מנסה להעביר מסרים סמויים? ההמולה עצומה, תמונותיו מופיעות בעמודים הראשונים של העיתונים על בסיס יומי, ויתר השחקנים נותרים בצל. ככה זה כאשר שחקן אחד גדול באופן ניכר מהמועדון. רונאלדו גדול וחשוב מכל שאר הכוכבים גם יחד.


גדול באופן ניכר מהמועדון. כריסטיאנו רונאלדו (Gettyimages)

סארי מודע היטב לנסיבות. הוא אף השתדל לשדר על הגל הנכון מהרגע בו חתם על החוזה בקיץ. הדבר הראשון שעשה היה ליצור קשר עם רונאלדו, לתאם פגישה על היאכטה שלו בריביירה הצרפתית, לדסקס את כל ההיבטים של העבודה המשותפת, ולדאוג שעצם קיום ההתייעצות תעבור מידית לתקשורת. תוכן הדברים לא דלף, כמובן, אבל הרושם הנכון נעשה. המהלך היה קריטי בשני מישורים. מקצועית, חשוב מאוד לשלב את רונאלדו באופן אופטימלי ולשביעות רצונו, על מנת להפיק ממנו את המקסימום עבור הקבוצה. תדמיתית, חיוני מאוד להראות לו ולסביבה עד כמה השפעתו עצומה. כי הרי כאשר חש רונאלדו פגיעה כלשהי במעמדו, התגובה עלולה להיות קשה.

וזה מה שקרה החודש. אחרי הניצחון בדרבי, התעסקו בעיתונים בכך שרונאלדו לא הבקיע – ואז הגיע המשחק במוסקבה בו הוחלף הפורטוגלי בדקה ה-82 כאשר התוצאה עמדה על 1:1. את הבעת פניו הוא לא דאג להסתיר, וחוסר שביעות רצונו הייתה ברורה לכל. בלעדיו, הבקיע דוגלאס קוסטה את השער הדרמטי, אבל הברזילאי היה בקושי רלוונטי מבחינת התקשורת. החילוף של כריסטיאנו, גם אם הגיע שמונה דקות בלבד לשריקת הסיום, הוא סנסציה בפני עצמה. סארי הדגיש אז כי הכוכב לא היה כשיר לחלוטין, והוחלף על מנת למנוע פציעה. זו טענה הגיונית ביותר, קל וחומר לאור תנאי המגרש, אבל אז התרחשה סערה גדולה אף יותר, כי מול מילאן הוחלף רונאלדו כבר בדקה ה-55.

פאולו דיבאלה, שנכנס במקומו, היה זה שהבקיע את שער הניצחון המבריק, אבל הזרקורים לא הופנו אליו. הם הופנו לרונאלדו, אשר קילל לכאורה את המאמן, ועזב את האצטדיון לפני שריקת הסיום. וסארי? "אנחנו צריכים להודות לכריסטיאנו על המאמץ לשחק למרות שאינו במיטבו מבחינה פיזית. בחודש האחרון הוא סובל מכאבים בברכו, וזו בעיה מסוימת מבחינתו. הדבר החשוב הוא כי רונאלדו מסוגל לשחק. אם הוא כועס על חילוף, זה טבעי, במיוחד אם הוא עבד כל כך קשה כדי להתכונן. כמאמן, הייתי מודאג דווקא אם הוא לא היה מאוכזב", אמר הבוס.


כשרונאלדו חש פגיעה במעמדו, התגובה עלולה להיות קשה (Gettyimages)

במקרה של כוכב "רגיל", זה היה אמור להיות סוף הסיפור. אצל רונאלדו, זו רק ההתחלה. הוא הצטרף לסגל הנבחרת למשחקים הקלילים מול ליטא ולוקסמבורג במוקדמות יורו 2020, וכל חבריו הרגישו צורך להביע בו "תמיכה" לנוכח "המשבר". אחרי שהבקיע שלושער לרשתו של ארנסטס שטקוס המסכן, התחבק כריסטיאנו ארוכות עם המאמן הלאומי פרננדו סנטוס, וזה פורש כמסר סמוי לסארי. העיתונים הגדירו את השלישייה כ"תרופה". אחיותיו של רונאלדו פרסמו תמונות באינסטגרם וקראו "לא להתעסק" עם אחיהן. לכן התווסף גם פסטיבל רף 100 השערים במדי פורטוגלי. רונאלדו עלה ל-98 מול ליטא, ושיפר את מאזנו ל-99 נגד לוקסמבורג. ההיסטוריה מתקרבת, ופרשנים בפורטוגל מנסים לשווק זאת כהוכחת "צדקתו" של החלוץ על מול הטיפול הבעייתי לכאורה לו זכה בקבוצתו בשבועות האחרונים.

עוד מימי ריאל מדריד, הנוהל מסודר. כריסטיאנו נוטה להעצים את המתח, ואז להרגיע אותו. אחרי שחגג בנבחרת, הוא יצא בהודעה מפויסת באיחור אופנתי. "בשבועות האחרונים הרגשתי מגבלה פיזית. כולם יודעים שאני לא אוהב להיות מוחלף, אבל לא הייתה בעיה עם תנעותיי. ניסיתי לעזור ליובנטוס כאשר שיחקתי פצוע. אני מבין את ההחלטות של סארי כי לא הפגנתי את היכולת האידיאלית בשני המשחקים המדוברים". ואז, אחרי שנטל חלק במפגשים מול שתי הנמושות, אותן הייתה פורטוגל מביסה גם בהרכב שלישי, התברר שהוא זקוק למנוחה במשחק ליגה קשה במיוחד מול אטאלנטה.

סארי הציג את הדברים כך – כריסטיאנו זקוק להחלים באופן מלא עד המפגש מול אתלטיקו מדריד בליגת האלופות ביום שלישי. העניין הוא כי הקרב מול אטאלנטה קריטי הרבה יותר עבור הגברת הזקנה, אשר כבר הבטיחה כאמור את העפלתה לשמינית הגמר במסגרת האירופית. ואם רונאלדו היה פגוע כאשר הוחלף מול מילאן, מדוע בחר לרקד על המגרש במשחקים זניחים מול ליטא ולוקסמבורג, רק כדי להיעדר מהמבחן החשוב ביותר של הגברת הזקנה בנובמבר?


רונאלדו בוחר מתי הוא ישחק? (Gettyimages)

התשובה המתבקשת היא כי רונאלדו בוחר את המשחקים שלו. הוא רצה להיות על הדשא במוקדמות כדי להתקרב – ואולי אף להגיע – לציון הדרך של 100 השערים מול יריבות כה נחותות. והוא גם משתוקק לשחק מול היריבה האהובה מבחינתו, אתלטיקו. ואם, על הדרך, צריך לוותר לשם כך על המשחק החשוב ביותר, זה לא ממש משנה מבחינתו. שיחת היום בכל מקרה תהיה עליו – וכך היה. גונסאלו היגוואין כבש פעמיים ובישל בברגאמו, אבל הפרשנים התמקדו בכך שיובה התקשתה ללא הפורטוגלי.

אז עכשיו הוא צפוי להיות על הדשא מול אתלטיקו, אשר הפכה בספטמבר ליריבה מולה שיחק יותר מכל קבוצה אחרת. 32 מפגשים יש לרונאלדו מול היריבה העירונית של ריאל מדריד, ו"רק" 31 נגד ברצלונה. ב-32 המפגשים האלה הוא הבקיע 25 שערים, ובישל עוד שמונה. הקרב הביתי הגדול האחרון מול החבורה של דייגו סימאונה הניב שלושער מופלא במשחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, כאשר רונאלדו הצעיד את יובנטוס לקאמבק והעניק לה ניצחון 0:3 אחרי הפסד 2:0 בספרד. והוא נחוש כעת להכות שוב בקולצ'ונרוס על מנת להבקיע שערים ראשונים עבור יובה בחודש נובמבר.

אם יצליח, כולם ידברו עליו. אם לא יבקיע, כולם ידברו בכל מקרה עליו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי