1:3 דרמטי על סלביה השאיר את אינטר בתמונה, אייאקס התקרבה לשמינית

שחקני אינטר חוגגים
שחקני אינטר חוגגים | MICHAL CIZEK/AFP via Getty Images

מרטינס (19, 88) ולוקאקו (81) נתנו לנראזורי סיכוי למחזור האחרון, סוצ'ק (37) כבש בפנדל לאחר התערבות VAR הזויה. ההולנדים ניצחו 0:2 את ליל ויהיו זקוקים לתיקו נגד ולנסיה בעוד שבועיים, לייפציג העפילה

קבוצות: אינטר אייאקס
(גודל טקסט)
שלב הבתים של ליגת האלופות מתקרב לסיומו, והערב (רביעי) עישנו עוד צעד בדרך לגלות את זהות כל 16 הקבוצות שיהיו בשמינית הגמר. ברצלונה, שניצחה 1:3 את דורטמונד, העפילה כבר לשלב הבא, אבל אייאקס התקרבה מאוד עם ניצחון 0:2 על ליל, אינטר נשארה בתמונה עם 1:3 על סלביה פראג ואפילו זלצבורג שמרה על סיכוי קלוש לאחר 1:4 על גנק. לייפציג עלתה לשלב הבא בצורה דרטמית לאחר 2:2 נגד בנפיקה.


אייאקס – ליל 0:2
ההולנדים נמצאים במצב טוב להעפיל מהבית הצפוף ביותר שאפשר לדמיין, שרק נעשה צפוף יותר עם התיקו של ולנסיה וצ'לסי. ליל, לעומת זאת, איבדה סיכוי להגיע אפילו לליגה האירופית. אף אחד לא הופתע, אם כן, שאייאקס עלתה ליתרון כבר בדקה השנייה. התקפת טיקי-טאקה מושלמת הסתיימה עם מסירה של דושאן טאדיץ' לחאקים זייך, שמחוץ לרחבה שלח בעיטה לרשת התחתונה.


אייאקס היתה צריכה לכות מחצית שלמה עד השער הבא, ושוב זייך היה מעורב. המרוקאי קיבל את הכדור בפינת הרחבה, חתך לאמצע והרים כדור מדויק לקווינסי פרומס, שלא היה בנבדל והגיע בזמן לקבוע 0:2.


שחקני אייאקס חוגגים. הקרובה ביותר בבית לשמינית הגמר (DENIS CHARLET/AFP via Getty Images)
שחקני אייאקס חוגגים. הקרובה ביותר בבית לשמינית הגמר (DENIS CHARLET/AFP via Getty Images)


הניצחון קירב את טן האח מאוד לשמינית הגמר, ותיקו ביתי נגד ולנסיה בעוד שבועיים יספיק להם. מצד שני, אייאקס רוצה את המקום הראשון, ואת זה היא תשיג רק עם ניצחון.


סלביה פראג – אינטר 3:1
הנראזורי היו חייבים ניצחון כדי להישאר בתמונה, כיוון שתיקו היה נותן להם סיכוי תיארטי בלבד. באופן טבעי הם שלטו במשחק, ולאוטרו מרטינס גם העלה אותם ליתרון בדקה ה-19 מבישול של רומלו לוקאקו. 10 דקות לפני הירידה להפסקה הארגנטינאי החזיר לחברו עם בישול לאחר טעות איומה של ההגנה הצ'כית, אבל השופט הלך ל-VAR. לא השער נפסל, אלא ההתקפה כולה – שופטי המסך קבעו שבהתקפה הקודמת של סלביה היא היתה אמורה לקבל פנדל, והכדור לא יצא מתחומי המגרש מאז. השער של לוקאקו נפסל, והמארחת קיבלה פנדל אותו כבש תומאש סוצ'ק בלי בעיה.


אינטר עבדה במשך כל המחצית השנייה כדי להחזיר לעצמה את היתרון שלטענתה הגיע לה, והיתה קרובה יותר מפעם אחת לעשות זאת. מרטינס ולוקאקו ניסו, אבל רק בדקה ה-81 הצליח הבלגי לנצל עוד טעות בהגנה המקומית, לעבור בקלות את השוער ולהשיג את ה-1:2 היקר. ובשביל לסיים את המשחק בראש שקט, מרטינס הוסיף שער מאוחר בדקה ה-88 והעניק לקונטה את הניצחון. במחזור האחרון יארחו הנראזורי את ברצלונה בסן סירו, כשהיא עם אותו מספר נקודות כמו של דורטמונד, והיא תהיה זקוקה להתעלות של כל שחקניה כדי להשיג את הכרטיס.





לייפציג – בנפיקה 2:2
המשחק הדרמטי ביותר של הערב. הגרמנים עלו לכר הדשא הביתי בידיעה כי הם עשויים למצוא את עצמם בשלב הבא באופן היסטורי כבר הלילה. בדקה ה-20 זה היה נראה מעט רחוק לאחר שפיצי מצא את הרשת של פטר גולאשי בבעיטה חזקה ממרכז הרחבה. במחצית השנייה היה נראה כי הערב הולך להיות מאכזב ביותר עבור לייפציג, כשקרלוס ויניסיוס הברזילאי מצא את עצמו באחד על אחד מול השוער והכפיל את התוצאה ללא בעיות.


הקהל המקומי חיכה עד הדקה ה-90 כדי לראות את קבוצתו חוזרת למשחק בזכות כדור עונשין מדויק של אמיל פורסברג. בדקה ה-96 נראה היה שהמשחק הולך לעבר הפסד של המקומיים, אך טימו וורנר חשב אחרת כשהרים כדור למרכז הרחבה, מצא את פורסברג פנוי והשוודי השלים צמד עם הראש, ושלח את קבוצתו שלב הבא בעקבות העובדה שזניט ניצחה את ליון במקביל.






מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי