פאברה התקשה להסביר את ספסול סאנצ'ו, הומלס הצטער

לוסיאן פאברה לא יודע מה מחכה לו
לוסיאן פאברה לא יודע מה מחכה לו | AFP

מאמן בורוסיה דורטמונד החליט לא לפתוח עם האנגלי בקאמפ נואו, אך זה השיב לו בשער נפלא: "זו ההחלטה שלי וזהו". על מסי: "ללא עבירה, קשה לעצור אותו". הבלם ביצע טעות גדולה שהובילה לשער: "הכנסתי אותנו לבור"

(גודל טקסט)

ספק אם בורוסיה דורטמונד הייתה יכולה לבקש תזמון נוח יותר למפגש עם ברצלונה. הגרמנים התארחו אתמול (רביעי) בקאמפ נואו כשאלופת ספרד הגיעה אחרי ניצחון מאוד לא משכנע בליגה, בעוד בסביבתה עסקו לאחרונה בעיקר ביכולת החלשה של אנטואן גריזמן, בדעיכה של סרחיו בוסקטס, ברצון של ליאו מסי להחזיר את ניימאר ובמועמדים אפשריים להחליף את המאמן ארנסטו ואלוורדה.

הבעיה היא שהקבוצה מחבל הרוהר שקועה במשבר משלה ואחרי תבוסה נגד באיירן לפני הפגרה ו-3:3 מביך נגד פאדרבורן הקטנה בשישי האחרון, דורטמונד כשלה פעם נוספת ונכנעה 3:1 לקטלונים, מה שהקשה על סיכויי ההעפלה שלה לשמינית גמר ליגת האלופות לקראת מחזור הנעילה בשלב הבתים.

הצהובים-שחורים לא נפלו מברצלונה ב-25 הדקות הראשונות ואולי אף היו עדיפים, כשניקו שולץ פספס צ'אנס גדול להעלותם ליתרון. גם ברבע השעה האחרונה, אחרי השער השלישי של הבלאוגרנה, דורטמונד השתלטה על המשחק ומעבר לשער המצמק של ג'יידון סאנצ'ו הייתה קרובה להבקיע עוד שער או שניים, אבל גם זה לא הספיק כדי להסתיר את הפער בינה לבין קבוצת צמרת בליגת האלופות, או כדי לייצב מעט את כסאו של המאמן לוסיאן פאברה.

השיב לפאברה עם שער. סאנצ'ו (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)
השיב לפאברה עם שער. סאנצ'ו (Christian Kaspar-Bartke/Bongarts/Getty Images)

"עשרים הדקות האחרונות היו טובות מאוד, הבקענו והיו לנו הזדמנויות גם כשהתוצאה הייתה 2:0", אמר פאברה ל"סקיי" אחרי המשחק, "קשה לשחק כאן, יש להם המון שחקנים שעושים הבדל. אנחנו בתקופה מסובכת כרגע, אך אני משוכנע שיש לנו את היכולת להפוך את המצב".

השער הנהדר שהבקיע סאנצ'ו סיפק תשובה ברורה לפאברה, שהחליט לספסל אותו במחצית הראשונה בהמשך לסערה סביבו והשמועות על מעבר אפשרי בינואר הקרוב. השווייצרי נאלץ להתמודד עם שאלות לגבי ההחלטה שלא לפתוח עם האנגלי בן ה-19, אך התקשה להשיב עליהן: "הסברתי לו לפני המשחק, אנחנו צריכים שחקנים מפוקסים ומוכנים על המגרש. זו ההחלטה שלי וזהו זה". גם מאטס הומלס נשאל לגבי הקיצוני, אך נמנע מלהגיב: "אני לא רוצה לדבר על כך. הוא שיחק מצוין במחצית השנייה, היה מאוד מעורב והבקיע שער נהדר".

הומלס היה אחד האחראים הבולטים להפסד, עם טעות קשה שהסתיימה בשער השני של הקטלונים. הבלם הצר על כך בסיום: "היינו בסדר, אבל לא מפסיק טובים כדי לנצח את ברצלונה. המסירה שלי הכניסה אותנו לבור ענק שלא יכולנו לצאת ממנו, טעות כזו לא צריכה לקרות ואם אתה מבצע אותה, אתה תפסיד בצדק. אני מאוד מוטרד מזה".

הומלס מוציא כדור מהרשת.
הומלס מוציא כדור מהרשת. "הכנסתי אותנו לבור" (JOSEP LAGO/AFP via Getty Images)

דורטמונד נפלה קורבן לערב גדול של ליאו מסי, שעלה רעב במיוחד להופעתו ה-700 בברצלונה ושבר שיא נוסף, כשהפך את הגרמנים לקבוצה ה-34 נגדה הוא מבקיע במפעל. פאברה התייחס לעליונות שלו: "הוא היה פשוט מדהים. כשהוא מקבל את הכדור, זה נהיה מסובך. אתה חייב לעשות פאול כדי לעצור אותו, אחרת מאוד קשה".

ניצחונה של אינטר על סלביה פראג הוריד את הצהובים-שחורים למקום השלישי, כאשר שתי הקבוצות יגיעו למחזור הנעילה עם מאזן של שבע נקודות. דורטמונד אמנם תפגוש את הצ'כים, בעוד האיטלקים יארחו את בארסה, אך העובדה שאלופת ספרד כבר הבטיחה את המקום הראשון עשויה לגרום לה לעלות בהילוך שני לסן סירו ולעזור לקבוצה של אנטוניו קונטה להשיג ניצחון שיעלה אותה לשמינית הגמר על חשבון החבורה של פאברה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי