האכזבה בשמיים: אינטר הפסידה 2:1 לברצלונה והודחה מליגת האלופות

שחקני אינטר מאוכזבים
שחקני אינטר מאוכזבים | Emilio Andreoli/Getty Images

למרות פתיחת עונה נהדרת בליגה, הנראזורי ימשיכו רק בליגה האירופית: פרס (22) פתח ופאטי (87) חתם אחרי שלוקאקו (44) נתן תקווה. דורטמונד עלתה עם 1:2 על פראג, דרמה בצרפת

קבוצות: אינטר ברצלונה
(גודל טקסט)

אינטר עוברת בסרייה A את פתיחת העונה הטובה ביותר בהיסטוריה שלה, וכרגע היא במקום הראשון מעל האלופה הנצחית יובנטוס, אבל בליגת האלופות נראה שהיא עדיין לא שם. הנראזורי הפסידו היום (שלישי) 2:1 לברצלונה והודחו מהמפעל כבר בשלב הבתים, בעיקר מכיוון שבמשחק המקביל דורטמונד גברה 1:2 על סלביה פראג ועלתה על חשבונה מהמקום השני.

בינתיים בבית ז' של הצ'מפיונס התרחשה דרמה שונה, כשבנפיקה – שאיבדה סיכוי להעפיל כבר במחזור הקודם – גברה 0:3 על זניט והיתה קרובה להביא להדחתה של ליון מהמפעל, אלא ששער של ממפיס דפאיי בדקה ה-82 קבע 2:2 בין הצרפתים ללייפציג והעלה אותם על חשבון הרוסים. ובזכות הניצחון של בנפיקה והמאזן בין שתי הקבוצות, דווקא היא זאת שתנשור לשלב הבתים של הליגה האירופית – בעוד זניט נותרה לא כלום והוסיפה לשבוע העגום שעובר על הספורט הרוסי.

אינטר  – ברצלונה 2:1
עם נתון סטטיסטי לפיו היא מעולם לא הפסידה בבית ליריבה ספרדית, אינטר חיפשה את הניצחון כבר מהפתיחה. בדקות הראשונות הצמד לוקאקו את מרטינס תקף פעם אחר פעם את שערו של נטו. אבל ברצלונה, שעלתה בהרכב משני ואפילו לא לקחה איתה את מסי לאיטליה – אחרי הכל, יש קלאסיקו בעוד שבוע – היתה הראשונה לעלות ליתרון כשקרלס פרס הפתיע בדקה ה-23 והימם את הסן סירו.

אחרי כמה דקות של הלם, אינטר חזרה לתקוף. היא רצתה את הכרטיס לשמינית ולא נתנה לאף צופה, באצטדיון או בבית, לשכוח את זה. ואז, כשהכל כבר נראה מיואש, מרטינס ולוקאקו הבריקו שוב והארגנטינאי הוריד כדור נפלא לחברו הבלגי שכבש ממרחק את ה-1:1 ונתן תקווה מחודשת לקראת המחצית השנייה.

אבל כמה שהקבוצה של אנטוניו קונטה לא ניסתה במחצית השנייה, היא פשוט לא הצליחה להבקיע. כל המהלכים שמרטינס ולוקאקו התאמנו עליהם, כל הניסיונות להפתיע מרחוק – הכל נעצר אצל נטו או מחוץ למסגרת. שני שערים הובקעו, ושניהם נפסלו על ידי ה-VAR בגלל נבדל. המזל לא האיר פנים לאינטר, שככל שהשעון חלף ראתה את שמינית הגמר מתרחקת – ועוד לפני הסיום גם ספגה שער מבעיטה של אנסו פאטי, שהפך לכובש הצעיר ביותר בתודלות ליגת האלופות. כששריקת הסיום נשמעה הבינו בסן סירו את האמת המרה: אינטר החזקה והמוכשרת תיאלץ להסתפק בליגה, ואולי בליגה האירופית.

לאוטרו מרטינס. ייקח את קבוצתו לשמינית הגמר? (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)
לאוטרו מרטינס. לא הצליח לקחת את קבוצתו לשמינית הגמר (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

הרכבים
אינטר: סמיר הנדובניץ', דנילו ד'אמברוסיו, מילאן שקריניאר, גונסאלו גודין, סטפן דה פריי, כריסטיאנו ביראגי, מרסלו ברוזוביץ', בורחה ואלרו, מתיאס וסינו, לאוטרו מרטינס, רומלו לוקאקו.

ברצלונה: נטו, מוסא וואגה, ז’אן קלייר טודיבו, קלמון לנגלה, סמואל אומטיטי, ג’וניור פירפו, איבן ראקיטיץ’ (פראנקי דה יונג 63), קרלס אלנייה, ארתורו וידאל, אנטואן גריזמן (לואיס סוארס 62), קרלס פרס.

מהלך המשחק
ההזדמנות הראשונה היתה שייכת לאינטר ולדנילו ד'אמברוסיו, שזיהה את נטו מחוץ לשער וניסה בעיטה מרחוק, אך זו הלכה מעל למשקוף. לוקאקו מצא את הרשת בדקה השביעית, אך הוא היה בנבדל ברור והשופט אפילו לא נזקק לעזרת ה-VAR. ברצלונה נכנסה למשחק שתי דקות לאחר מכן, עם כדור ארוך של קרלס אלנייה שמצא את קרלס פרס, אך סמיר הנדנוביץ' הגיב טוב לבעיטה מזווית קשה של החלוץ. בצד השני, לוקאקו שוב כמעט כבש, אבך בתוך הרחבה לא הצליח להשתלט על הכדור. על פי 10 הדקות הראשונות, נראה שצפוי לנו משחק מעניין.

מתיאס וסינו. אחרי הפתיחה המהירה, אינטר נעלמה כמעט לחלוטין (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)
מתיאס וסינו. אחרי הפתיחה המהירה, אינטר נעלמה כמעט לחלוטין (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

אבל המשחק נרגע מעט בדקות הבאות, ואינטר נכנסה ללחץ לאור החדשות מגרמניה שם דורטמונד עלתה ליתרון. ההזדמנות הבאה הגיעה בדקה ה-19, כשלוקאקו מצא את ביראגי והאחרון בעט חזק – אבל נטו עצר ברגע האחרון. ברצלונה ראתה את הלחץ של יריבתה ויצאה להתקפה, כשמסירה של וידאל פגשה את קרלס פרס והחלוץ המשיך לרשת וקבע 0:1.

לנראזורי לקח זמן להתאושש מההלם, ורק בדקה ה-34 הגיע מצב ההבקעה הבא שלהם כשמסירה של לוקאקו לא מצאה כתובת בתוך הרחבה, אבל ב-10 הדקות הבאות הם המשיכו לתקוף וחיפשו את שער השוויון. ועם משחק לוחמני מגיעות גם תוצאות: בדקה ה-44, כשהשופט הרביעי כבר מניף את השלט עם מספר הדקות של תוספת הזמן, כדור ארוך מצא את לאוטרו מרטינס שהוריד אותו ללוקאקו – והכוכב הבלגי הוכיח שוב שהוא אחד הסקוררים הטובים בעולם עם בעיטה שטוחה לפינה ו-1:1. ובאותו רגע, ממש בהפרש של כמה שניות, הגיעו החדשות מגרמניה: סלביה פראג כבשה שער שוויון – ונכון לירידה להפסקה, האיטלקים הם אלה שימשיכו ל-16 הגדולות.

המחצית השנייה נפתחה בקצב עייף למדי, ומלבד בעיטה אחת חלשה של מילאן שקריניאר שהורחקה על ידי ההגנה בדקה ה-52, אף קבוצה לא נראתה כאילו היא חזרה למשחק. רק בדקה ה-57 הגיעה ההזדמנות הראשונה במחצית, עם בעיטה חזקה של גריזמן מרחוק – שנהדפה על ידי הנדנוביץ'. ובזמן שאינטר לא מצליחה לייצר התקפה, הגיעו שוב חדשות רעות מדורטמונד – הצהובים שחורים עלו ל-1:2 על פראג, מה שמחייב את האיטלקים להבקיע.

שחקני ברצלונה חוגגים. גם בהרכב משני, הוכיחו מה הם שווים (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)
שחקני ברצלונה חוגגים. גם בהרכב משני, הוכיחו מה הם שווים (ISABELLA BONOTTO/AFP via Getty Images)

מרטינס, אולי נגד הקבוצה הבאה שלו, הראה את היכולות הוירטואזיות שלו בדקה ה-72 עם מהלך נפלא שהציב אותו במרחק 22 מ' מהשער ועם רגל ימין מונפת, אבל הוא לא היה מספיק מדויק והבעיטה שלו חלפה ליד הקורה. שתי דקות לאחר מכן הוא גם כבש, אבל הקוון הניף את הדגל והותיר את החלוץ הארגנטינאי מאוכזב. בדקה ה-80 עוד התקפה של אינטר הסתיימה עם כדור ברשת, ושוב השופט הורה להמשיך.

ועם הלחץ באה חוסר הזהירות. האיטלקים הלכו אחורה, ובדקה ה-87 הגיע אנסו פאטי – חמש דקות לאחר שנכנס כמחליף – וקיבל כדור נהדר מסוארס, ואז בעט כדור מדוד שמצא את הנדנוביץ' לא מוכן והעלה את הבלאוגרנה ל-1:2 שפחות או יותר סגר את הסיפור. פאטי הפך עם השער הזה לכובש הצעיר ביותר בתולדות ליגת האלופות, ושש דקות לאחר מכן היה זה שחתום על הניצחון – ואולי קנה לעצמו אויבים בדמות אוהדי אינטר, שיראו את המשך העונה בליגת האלופות רק מהספה.

דורטמונד – סלביה פראג 1:2
הגרמנים עלו לשחק עם עין אחת מופנית לכיוון הסן סירו, אבל עדיין היו עדיפים בכמה רמות על יריביהם. תוך 10 דקות הם גם עלו ליתרון, כששיתוף פעולה נהדר בין מרקו רויס לג'יידון סאנצ'ו הסתיים עם שער קל של הצעיר האנגלי. אבל ככל שהדקות חלפו הצ'כים צברו יותר ויותר ביטחון, ורגע לפני הירידה להפסקה הם השיגו את השוויון מרגלי תומאש סוצ'ק לאחר טעות בהגנה המקומית.

שחקני דורטמונד חוגגים. זה היה קשה, אבל הם עמדו במשימה (Lars Baron/Getty Images)
שחקני דורטמונד חוגגים. זה היה קשה, אבל הם עמדו במשימה (Lars Baron/Getty Images)

אבל דורטמונד היא אחת הקבוצות הטובות באירופה, והיא לא תיתן לקבוצה מדרג ד' להרוס לה את החלומות. יוליאן בראנדט כבש בדקה ה-61, והגרמנים עברו להתרכז בהגנה כדי לא לאבד בטעות את היתרון החשוב ששם אותם בשמינית הגמר. העבודה נעשתה קשה יותר בדקה ה-77, כשיוליאן וייגל הורחק בצהוב שני, אבל למזלה של דורטמונד היה לה את רומן בורקי שנתן תצוגת ענק מול מאמץ עילאי של הצ'כים להרוס את החגיגה – ובסיום, דורטמונד ניצחה 1:2 ועלתה לשמינית הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי