בופון יחזור לצ'מפיונס במדי יובה, סיטי תעלה בהרכב משני נגד דינמו

ג'אנלואיג'י בופון
ג'אנלואיג'י בופון | Marco Luzzani/Getty Images

השוער יערוך את הקאמבק בגברת הזקנה כמעט שנתיים אחרי ההדחה נגד ריאל, אתלטיקו בונה על פליקס שייקח אותה לשמינית הגמר. בבית ג': מכת פציעות באלופת אנגליה, שחטאר ומנור סולומון תלויים בעצמם נגד אטאלנטה

(גודל טקסט)

שלב הבתים בליגת האלופות יגיע לקיצו מחר (רביעי) עם שמונה משחקים, שאחריהם נדע מי יהיו כל 16 הקבוצות בשמינית הגמר ואפשר יהיה להתחיל בספקולציות לגבי ההגרלה. במוקד: אתלטיקו מדריד ובאייר לברקוזן נאבקות על המקום השני בבית ד', מנור סולומון ושחטאר דונייצק נאבקים על המקום השני יחד עם אטלאנטה ודינמו זאגרב בבית ג'.

בית ג'
בבית היחיד בו שלוש קבוצות נלחמות על כרטיס אחד אחרון, אפשר לצפות לאקשן אינסופי. מנצ'סטר סיטי (11 נק') כבר הבטיחה את המקום הראשון, אך זאגרב (5 נק') שתארח אותה חייבת ניצחון בתוספת מעידה של שחטאר דונייצק (6 נק'). במקביל, הקבוצה האוקראינית של מנור סולומון מקווה לעזרה מסיטי, כשניצחון על אטאלנטה (4 נק') ייתן לה את הכרטיס בלי קשר ואיבוד נקודות ביתי יעביר את ההכרעה למשחק המקביל בקרואטיה. גם הנציגה האיטלקית יכולה להעפיל, אם תנצח באוקראינה ופפ גווארדיולה ינצח את זאגרב.

דינמו זאגרב – מנצ'סטר סיטי (19:55)
אלופת הרפמיירליג מגיעה למשחק פצועה, חבולה ובמצב רוח רע, אחרי עוד הפסד ליגה – הפעם כואב במיוחד, למנ'צסטר יונייטד בדרבי. ההגנה של פפ נראית רע מאז פציעתו של איימריק לאפורטה, והיא לא שמרה על שער נקי כבר תשעה משחקים ברציפות. ואם זה לא מספיק, גם ג'ון סטונס לא התאמן לפני ההמראה לקרואטיה ולא בטוח אם ישותף. פיל פודן צפוי לפתוח במקומו.

ג'ון סטונס. עוד פצוע בהגנה של פפ (Michael Regan/Getty Images)
ג'ון סטונס. עוד פצוע בהגנה של פפ (Michael Regan/Getty Images)

לגווארדיולה מצפה בעיה גם בהתקפה: דויד סילבה לא התאמן, ויחד עם סרחיו אגוארו שחוזר לאיטו לכושר ולא ישותף במשחק מחר אין לסיטי הרבה אופציות. בשל כך צפוי לעלות הרכב משני, כשז'ואאו קאנסלו ואונדריי זינצ'נקו יחזרו להרכב. ראחים סטרלינג, גבריאל ז'סוס או ריאד מאחרז יישארו על הספסל לפחות לתחילת המשחק.

שחטאר דונייצק – אטאלנטה (19:55)
שחטאר היא היחידה מהשלוש שתלויה בעצמה. ניצחון ייתן לה את המקום השני, וכשגם תיקו אמור להספיק – בהנחה, כמובן, שדינמו לא תפתיע את סיטי. אטאלנטה, כאמור, חייבת ניצחון כדי לעלות, אבל אם במשחק המקביל תתרחש הפתעה היא תגיע רק לליגה האירופית. אגב, במקרה של ניצחון איטלקי ותיקו בין זאגרב לסיטי, בו גם שחטאר וגם דינמו יסיימו עם שש נקודות, מנור סולומון וחבריו הם אלה שיעברו לליגה האירופית בגלל תיקו 3:3 בחוץ לעומת 2:2 בבית.

בית ד'
יובה תסיים ראשונה בוודאות, אבל אתלטיקו מדריד (7 נק') ובאייר לברקוזן (6 נק') עדיין מתחרות על המקום השני. במקרה של שוויון נקודות, אתלטיקו תעפיל לשמינית הגמר בשל יתרון במפגשים הפנימיים.

ז'ואאו פליקס. אתלטיקו מצפה שיוביל (OSCAR DEL POZO/AFP/Getty Images)
ז'ואאו פליקס. אתלטיקו מצפה שיוביל (OSCAR DEL POZO/AFP/Getty Images)

אתלטיקו מדריד – לוקומוטיב מוסקבה (22:00)
רגע האמת של אתלטיקו מדריד מגיע כבר מחר. לאחר שלושה משחקים בהם לא הצליחה לכבוש אף שער, הקולצ'ונרוס מחכים להתעוררות של כוכב והציפיות מז'ואאו פליקס גבוהות, כפי שנכתב בתקשורת הספרדית. הבשורות הטובות הגיעו מצידו של הבלם חוסה מאריה חימנז, שחזר לכשירות לאחר היעדרות ארוכה ועשוי לשחק. לפני שנתיים הודחה אתלטיקו בשלב הבתים כששיחקה יחד עם צ'לסי ורומא בין היתר, תסריט שבבירת ספרד לא מוכנים לחזור עליו.

הרוסים יסיימו במקום האחרון בבית, אך כך או כך אך מחפשים ניצחון יוקרתי לאחר שהובסו 4:0 בליגה ונפלו מהמקום השני לחמישי במרחק 11 נקודות מהמוליכה זניט. הקשר אלכסנדר קולומייצב אמר: "זו חוויה לשחק נגד אתלטיקו. נוכל להוסיף ניקוד לכדורגל הרוסי באופ"א".

באייר לברקוזן – יובנטוס (22:00)
הגרמנים פתחו את הטורניר בצורה חלשה עם שלושה הפסדים ברציפות, אך חזרו לעניינים עם הניצחון על אתלטיקו מדריד ובהמשך גברו גם על לוקומוטיב מוקבה. הקבוצה של פטר בוס בכושר מצוין לאחרונה כשניצחה את באיירן מינכן 1:2 באליאנץ' ארנה ובמחזור בשבת השיגה ניצחון זהה על שאלקה. הרקורד של הגרמנים מול יריבות איטלקיות בבית הוא ארבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים.

החלוץ לוקאס אלאריו הבטיח: "אנחנו מודעים לאיכות של יובנטוס, זו ללא ספק אחת הקבוצות הטובות בעולם. עם זאת, יש לנו סיכוי להעפיל לשלב הבא ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה". בחשבון הטוויטר של המועדון החלו לדרבן את האוהדים.

אלופת איטליה רשמה הפסד בכורה העונה בשבת, כשנכנעה 3:1 ללאציו, אך המשחק הקרוב חסר חשיבות עבורה לחלוטין. ג'אנלואיג'י בופון יפתח בין הקורות של הגברת הזקנה וישחק בצ'מפיונס במדיה לראשונה מאז ההדחה ברבע גמר ליגת האלופות ב-2018. כזכור, יובה הובילה 0:3 בסנטיאגו ברנבאו והייתה בדרך לקאמבק ענק, אלא שאז השופט שרק לפנדל והשאר היסטוריה. בופון מחה אז על ההחלטה אמר לו: "יש לך פח במקום לב, אתה לא יכול להרוס חלום של קבוצה שלמה רק משום שאין לך את האישיות. אתה צריך להיות ביציע".

הפצוע הטרי רודריגו בנטקור, סמי קדירה ודוגלאס קוסטה ייעדרו בשל פציעות, כשמתייס דה ליכט שהסתפק באימון בחדר כושר לא ישחק כדי לא לסכנו. אדריאן ראביו בתמונת ההרכב וכך גם חואן קוואדראדו, שהורחק בשבת וייעדר ממשחק הליגה הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי