אייאקס מתקשה לעכל את ההדחה: "בספרד בטח אומרים שזה נס"

אנדרה אוננה
אנדרה אוננה | MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images

אלופת הולנד סיימה עם 10 נקודות, אבל הפסד 1:0 לוולנסיה הותיר אותה עם הליגה האירופית בלבד: "בכדורגל לא תמיד קורה מה שהוגן או צודק", אמר טן האח. בלינד התעלף בסיום: "לא הלך לנו"

(גודל טקסט)

אייאקס אמסטרדם הגיעה למחזור סיום שלב הבתים בליגת האלופות בעמדה אופטימלית. היא אירחה את המשחק המכריע מול ולנסיה, קבוצה שנחשבת לנחותה ממנה וכזו שלא העפילה לשמינית הגמר מאז 2012/13, וידעה שניצחון יבטיח לה את פסגת הבית והגרלה נוחה יותר בשלב 16 האחרונות – אבל באופן מפתיע למדי, אחרי הפסד ליגה ביתי שהימם את הולנד – היא שוב לא כבשה, סיימה ב-1:0 מול העטלפים והידרדרה עד למקום השלישי בבית.

אמנם בעונה שעברה אייאקס נעצרה רק בחצי גמר ליגת האלופות וגם זה קרה עמוק בתוך תוספת הזמן של משחק הגומלין נגד טוטנהאם, אבל כעת היא תיאלץ להסתפק רק בליגה האירופית – מפעל בו ב-2017 היא הפסידה בגמר למנצ'סטר יונייטד, במקביל לניסיון לשמור על הפער בפסגת הליגה ולזכות באליפות נוספת. 

דושאן טאדיץ', הכוכב הגדול של אייאקס, לקח קשה את ההפסד וכשהוא על סף דמעות אמר בסיום: "זה כואב לי כל כך, אני לא יודע מה לומר. השגנו 10 נקודות ועדיין הודחנו. אנחנו מאוד מאוכזבים, כולנו כל כך רצינו להמשיך לשחק בליגת האלופות. זה היה משחק מטורף וכזה גם היה השער שקיבלנו. מהדקה ה-70 כבר לא שיחקנו כדורגל, ולנסיה דאגה לעצור את המשחק ואת ההזדמנויות המעטות שהיו לנו בדקות האלה לא ניצלנו".

זה בהחלט היה ערב מתסכל עבור אייאקס ביוהאן קרויף ארנה, שבעטה 18 פעמים לשער העטלפים וגם החזיקה בכדור 61 אחוז מהזמן, אבל מיעטה למצוא את המסגרת של דומנק והיו אלה בעיקר דוני ואן דה ביק עוד בחצי הראשון וחאקים זייך בדקה ה-66 שהיו צריכים למחוק את שער היתרון של רודריגו. 


התפאורה באמסטרדם ארנה לא הספיקה (MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images)


דיילי בלינד
ניסה לשמש כמבוגר האחראי ואמר: "זה היה משחק טוב שלנו, ניסינו לשלוט ובחצי השני גם השתפרנו, אבל פשוט לא הלך לנו היום. ולנסיה לא הייתה מעורבת כל כך במשחק, אבל אנחנו לא ניצלנו את המצבים שהגענו אליהם. זה גם הורגש שחסרו לנו שחקנים איכותיים כמו דוד נרס וקווינסי פרומס, אבל זה משהו שהיה ידוע ומאוד כואב לנו עכשיו. גם היה חסר לנו קצת מזל".

הבלם גם סיפר שהוא לא חש בטוב במהלך המשחק, אבל הקריב למען הקבוצה ובסיום קרס: "הייתי מרוכז במשחק, אבל בחדר ההלבשה בסיום הכל נהיה שחור וקרסתי לרגע, הרופא אמר שנהייתי לבן, אבל הצבע חזר מהר מאוד וכעת על כולנו פשוט לשכוח מהיום הזה ולהתרכז במשחק הקרוב ביום ראשון נגד אלקמאר".

המאמן אריק טן האח, שספג ביקורות בתקשורת ההולנדית על מספר מהחלטותיו המקצועיות, הוסיף: "את אדסון אלבארס החלפתי כי הוא ספג כרטיס צהוב ולא רצינו להיקלע למצב שאנחנו עם עשרה שחקנים. הגיע לנו לעלות, בבית מצוין הצלחנו לסיים עם 10 נקודות, אבל בכדורגל לא תמיד קורה מה שנראה הוגן או צודק. שיחקנו ברמה גבוהה, אבל לא היה לנו מזל. עשינו שגיאות לא נחוצות ולא סיימנו את המצבים שלנו עם כדורים ברשת, זה היה משחק בידיים שלנו. אני מנחש שבתקשורת הספרדית אומרים שזה נס (שוולנסיה ניצחה ועלתה).


זייך מנסה לעכל את ההדחה (MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי