העולה האחרונה: אתלטיקו בשמינית בזכות 0:2 על לוקומוטיב

אתלטיקו מדריד
אתלטיקו מדריד | Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images

פליקס ופליפה כבשו לקולצ'ונרוס והבטיחו את המשך דרכם בליגת האלופות. לברקוזן נשרה לליגה האירופית לאחר גול של רונאלדו ו-2:0 ליובנטוס. באיירן ניצחה את טוטנהאם

(גודל טקסט)

שלב הבתים של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) באופן רשמי כשבמוקד היה בית ד' בו נאבקו לברקוזן ואתלטיקו מדריד נאבקו על המקום האחרון בשמינית הגמר בו זכתה האחרונה שהייתה תלויה בעצמה וניצחה בביתה 0:2 את לוקומוטיב, באופן קבוצתו של פיטר בוס נשרה לליגה האירופית לאחר הפסד 2:0 ליובנטוס. במקביל: אחרי ה-2:7 בסיבוב הראשון, באיירן מינכן הסתפקה הפעם 'רק' ב-1:3 על טוטנהאם, ריאל מדריד גברה גם היא 1:3 על ברוז' ופריז סן ז'רמן הביסה 0:5 את גלאטסראיי.

באייר לברקוזן – יובנטוס 2:0
המשחק היה הרבה יותר חשוב למארחת מאשר ליובנטוס. הקבוצה הגרמנית הייתה זקוקה לניצחון ולקוות למעידה של אתלטיקו מדריד כדי לעלות לשמינית הגמר, אך דווקא הגברת הזקנה שכבר הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר גברה עליה בזכות גולים מאוחרים של רונאלדו (75) והיגוואין (90). לברקוזן שלא עלתה לשלב הנוקאאוט מאז 2017 תמשיך את העונה בליגה האירופית.
 


כריסטיאנו רונאלדו. עוד גול בליגת האלופות (INA FASSBENDER / AFP)


הופעת בכורה העונה לג'אנלואיג'י בופון בליגת האלופות (FASSBENDER / AFP)

אתלטיקו מדריד – לוקומוטיב מוסקבה 0:2
אוהדי המארחת חששו שקבוצתם אשר רושמת את העונה החלשה ביותר מאז הגיע דייגו סימאונה, תסיים את דרכה באלופות כבר בשלב הבתים, אך הקבוצה פתחה בסערה וכבר בדקה השנייה פנדל, לאחר עבירה על ז'ואאו פליקס. קיירן טריפייר ניגש לבעיטת העונשין והשוער שגם עשה את העבירה המוקדמת, הציל את קבוצתו. כעבור 15 דקות בלבד אתלטיקו מדריד קיבלה פנדל נוסף, אליו הגיע הפעם פליקס שדייק עם בעיטה חזקה מצד ימין. במחצית השנייה פליפה סגר את הסיפור עם גול נפלא בדקה ה-54 וסידר באופן סופי לקבוצתו את הכרטיס לשמינית.

מהלך המשחק
דקה 2: אתלטיקו מדריד קיבלה פנדל לאחר הכשלה של השוער אנטון קוצ'נקוב, על ז'ואאו פליקס, אך תיקן כאשר עצר לקורה והחוצה את הפנדל של קיירן טריפייר.

דקה 17, אתלטיקו מדריד עלתה ליתרון 0:1: אתלטיקו קיבלה פנדל נוסף לאחר שה-VAR פסק על נגיעת יד של גז'גוז' קריכוביאק. הפעם ז'אאו פליקס הגיע לנקודה הלבנה ולא התבלבל עם בעיטה שטוחה לצד ימין.


פספס הזדמנות לעלות את קבוצתו ליתרון מוקדם, למזלו פליקס תיקן. קיירן טריפייר (GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images)

דקה 26: אלברו מוראטה כבש את השער השני של אתלטיקו, אך לאחר בדיקה ב-VAR נפסל, בטענה לנבדל קטן.

דקה 54, אתליטקו מדריד עלתה ל-0:2: קוקה סיפק הגבהה מדויקת מצד ימין ומצא את פליפה שהכפיל עם שער נפלא מהאוויר.

חגג מוקדם מדי. אלברו מוראטה (Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)

באיירן מינכן – טוטנהאם 1:3
אחרי המפגש הסוער ביניהן, שכשזכור נגמר ב-2:7 לזכות הבווארים, הסיפור הערב היה הרבה יותר רגוע. במחזור הקודם אלה היו ניקו קובאץ' ומאוריסיו פוצ'טינו על הקווים, אך הערב זה היה מאבק בין ז'וזה מוריניו והאנזי פליק, כאשר הפורטוגלי היה זה שיצא בידיים ריקות. זה התחיל בדקה ה-14 של המשחק, כאשר סרג' גאברי המוכשר פרץ לעבר הרחבה האנגלית, ולבסוף מצא את קינגסלי קומאן חופשי, והאחרון השלים את המהלך עם נגיעה אומנותית ישירות לשער. שש דקות לאחר מכן הגיעה התגובה של התרנגולים, שהשיגו שער שוויון מרגלו של ראיין ססניון הצעיר, לאחר מספר טעויות בהגנה האדומה. על סף הירידה למחצית, תומאס מולר שנכנס במקומו של קומאן, עמד במקום הנכון לכדור חוזר בהתקפה והחזיור את היתרון לקבוצתו. בדקה ה-64 פיליפה קוטיניו כבש את שער הבכורה שלו העונה בליגת האלופות, ובכך קבע את תוצאת המשחק.

פריז סן ז'רמן – גלאטסראיי 0:5
לאחר שכבר הבטיחה את המקום הראשון בבית, אלופת צרפת עלתה לכר הדשא הביתי בעיקר כדי ליהנות מול הקבוצה הטורקית, וזה בהחלט מה שקרה. לאחר חצי שעה מעט רגועה, בדקה ה-32 פריז יצאה להתקפה מהירה מאוד, אשר בסיומה קיליאן אמבפה סידר למאורו איקרדי בעיטה קלה מול שער חשוף. שלוש דקות לאחר מכן הצרפתים חגגו בפעם השנייה במשחק, לאחר פריצה נהדרת של ניימאר ושער עוד יותר נהדר של פבלו סראביה. בדקה ה-47 אותו ניימאר הבריק עם השער השלישי במשחק, לאחר בישול נוסף של אמבפה, שהתכבד בעצמו בשער הרביעי. בדקה ה-84 אדינסון קבאני המחליף דייק מהנקודה הלבנה וחתם שלב בתים מוצלח עבור פ.ס.ז'.

קלאב ברוז' – ריאל מדריד 3:1
לא מעט מחליפים פתחו הערב בשורות ריאל מדריד במשחקה בבלגיה, אך הם ידעו כיצד לעשות את העובדה. את החוד ההתקפי איישו שלושת הכוכבים הצעירים של הבלאנקוס – לוקה יוביץ', ויניסיוס ורודריגו, כאשר גארת' בייל, קארים בנזמה ודני קרבאחל ישבו על הספסל וזכו למנוחה. לאחר מחצית אחת מאופסת, בדקה ה-53 אלברו אודריוסולה פרץ על האגף הימני ובישל לרודריגו שער נפלא מהאוויר. חוליית ההגנה של ריאל מדריד, שהונהגה הערב על ידי אדר מיליטאו ורפאל וראן לא הצליחה להסתדר האנס ונאקן, ששתי דקות לאחר השער של הספרדים, סובב כדור אומן לשער של אלפונס אראולה. ריאל מדריד לא אמרה נואש, ובדקה ה-64 עלתה פעם נוספת ליתרון, כשהפעם זה היה ויניסיוס, שהיה במקום הנכון ברחבה וניצל ערבוביה כדי לכבוש בנגיעה אחת קטלנית. בדקה ה-91 לוקה מודריץ' קינח את המשחק עם בעיטה מושלמת מ-16 מטרים וסגר את המשחק.

תוצאה נוספת
אולימפיאקוס – הכוכב האדום בלגרד 0:1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי