מה הסיכוי: כל ההסתברויות להגרלת שמינית גמר האלופות

הגרלת ליגת האלופות
הגרלת ליגת האלופות | Gettyimages

אחוז גבוה למפגש בין ברצלונה לצ'לסי או טוטנהאם. ליברפול ומנצ'סטר סיטי היריבות הכי ריאליות עבור ריאל מדריד, גם חזרה של רונאלדו לסנטיאגו ברנבאו אפשרית

(גודל טקסט)

16 הקבוצות הטובות באירופה יוודעו ביום שני הקרוב ליריבותיהן בשלב שמינית הגמר של ליגת האלופות, בהגרלה שתתקיים בניון אשר בשווייץ. לראשונה אי פעם, שלב הנוקאאוט במפעל הבכיר ביבשת יורכב אך ורק מקבוצות שמגיעות מחמש הליגות הבכירות: ארבע ספרדיות, ארבע אנגליות, שלוש גרמניות, שלוש איטלקיות ושתי צרפתיות.

היום (חמישי) פורסמו ב"מארקה" ההסתברויות להגרלה, שמותנית כזכור בשלושה חוקים: קבוצות שסיימו במקום הראשון בשלב הבתים יוגרלו נגד יריבות שסיימו במקום השני, קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשלב הנוכחי וכמובן, קבוצות אשר חלקו את אותו בית לא יתמודדו אחת מול השנייה בשמינית הגמר.

בהתחשב בתנאים הללו, האפשרות למפגש בין ברצלונה לצ'לסי נחשבת לבעלת ההסתברות הגבוהה ביותר. לאלופת ספרד יש סיכוי של 23.38% לקבל את הבלוז בהגרלה, בעוד טוטנהאם (22.68%) היא הקבוצה עם אחוזי ההסתברות הכי גבוהים לפגוש את בארסה, אחרי הקבוצה של פרנק למפארד. אטאלנטה, נאפולי וליון מופיעות כאופציות פחות סבירות עבור הקטלונים.

באשר לריאל מדריד, ייתכן מאוד שהיא תוגרל נגד מנצ'סטר סיטי או ליברפול, שתי קבוצות עם אחוזי הסתברות זהים לפגוש את הבלאנקוס – 21.88%. מאחוריהן עולות יובנטוס עם 20.88%, באיירן מינכן עם 18.08% ורד בול לייפציג עם 17.28%.

גם אתלטיקו מדריד יכולה להתחיל להתכונן לעימות עם קבוצת פרמיירליג, כשגם במקרה שלה הסיכוי למפגש עם אלופת אירופה או עם התכולים ממנצ'סטר הוא הגבוה ביותר. באיירן מופיעה כאופציה השלישית הכי סבירה עבור הקולצ'ונרוס ואחריה פריז סן ז'רמן ולייפציג.

ולנסיה, שכמו ברצלונה סיימה במקום הראשון בבית שלה, עשויה להיות מוגרלת נגד טוטנהאם. בורוסיה דורטמונד נחשבת לאפשרות ריאלית נוספת מבחינת ה"עטלפים", בעוד אטאלנטה, נאפולי וליון הן יריבות פחות אופציונליות לקבוצה של אלברט סלאדס. המאצ'-אפ בעל ההסתברות הנמוכה ביותר לעלות בהגרלה, הוא זה בין באיירן מינכן לליון – עם 14.29%.

כריסטיאנו רונאלדו.יחזור לסנטיאגו ברנבאו? (INA FASSBENDER / AFP)כריסטיאנו רונאלדו. יחזור לסנטיאגו ברנבאו? (INA FASSBENDER / AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי