Sport1 Banner

פגיעה כלכלית, עזיבת הכוכבים ועתידו של פפ: ההשלכות להרחקתה של סיטי

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Michael Regan/Getty Images

הסיטיזנס לא ישחקו בליגת האלופות בשנתיים הקרובות ולדבר עלולות להיות השפעות מרחיקות לכת. הכוכבים חתומים לחוזה ארוך טווח, למאמן לא תהיה מוטיבציה להמשיך ואיך הנהלת הפרמיירליג תגיב?

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

השעייתה של מנצ'סטר סיטי מליגת האלופות עד 2022 היא לא ספק הסיפור הגדול ביותר עד כה של 2020. להחלטה של אופ"א יכולה להיות השפעות מרחיקות לכת, החל מעתיד השחקנים והמאמן, הגישה החדשה של סיטי לגבי המפעל, המאבק לכרטיס הנוסף לליגת האלופות והתגובה של הנהלת הפרמיירליג לעונש.

מה יהיה עתידו של פפ גווארדיולה?
ללא קשר להרחקה מליגת האלופות בשבועות האחרונים עולות שוב ושוב תהיות לגבי המשך דרכו של גווארדיולה בקבוצה, בעקבות העונה המאכזבת בפרמיירליג וההגרלה הקשה נגד ריאל מדריד כבר בשמינית הגמר. לפפ יש חוזה על 2021 והבטיח שבכל תרחיש הוא יישאר בעונה הבאה אם זה תלוי בו, אך כעת באנגליה טוענים שהמוטיבציה שלו ירדה באופן משמעותי וכלל לא בטוח שיישאר בקבוצה.

מה עם השחקנים?
כבר בפתיחת העונה דויד סילבה, אחד הסמלים הגדולים בקבוצה, הודיע על עזיבתו בסיום העונה, אבל המשך דרכם של השחקנים האחרים הוא בהחלט לא ברור. סרחיו אגוארו, לירוי סאנה מסיימים את חוזיהם גם בשנת 2021, ג'ון סטונס וניקולאס אוטמנדי חתומים עד 2022 ונראה שהבעיה הגדולה ביותר היא של קווין דה בריינה, אדרסון, ברנרדו סילבה, ראחים סטרלינג וריאד מאחרז שחתומים מעבר לשנת 2022. נראה שכל אחד מאותם שחקנים ישמח לעזוב בסיום העונה, אבל לא בטוח שההנהלה תאפשר להם כל כך בקלות.


האם יחליט להתפטר בתום העונה? פפ גווארדיולה (Catherine Ivill/Getty Images)

מה ההשלכות בליגה?
לפי דיווחים באנגליה, הנהלת הפרמיירליג עשויה גם היא מצידה להגיב עם עונש הפחתת נקודות בטבלה. סיטי מצידה תערער על החלטתה של אופ"א נגד ההשעיה ולכן ההחלטה של הליגה תהיה חייבת להגיב בנפרד. אבל נראה שזו הדאגה האחרונה של סיטי שאיבדה באופן כמעט ודאי את הסיכוי לזכות באליפות ואת הכרטיס לליגת האלופות היא בכל מקרה לא מקבל בעונה הבאה.

מהן ההשלכות הכספיות?
מעבר לקנס של 30 מיליון יורו ונראה שבשנתיים הקרובות היא עלולה לאבד 170 מיליון ליש"ט נוספים בעקבות אי העלייה לליגת האלופות. בעונה שעברה סיטי הכניסה 86 מיליון ליש"ט בעונה שעברה מהמפעל הבכיר ביבשת, כך שהעונש עלול לגרום לגירעון בקבוצה.

המירוץ על הכרטיס לליגת האלופות
עדיין אין החלטה רשמית מי תקבל את הכרטיס נותר למפעל הבכיר ביבשת. אם באופ"א יחליטו שהקבוצה שתסיים במקום החמישי תעלה לליגת האלופות (אם אכן מנצ'סטר סיטי תסיים בין ארבע הראשונות) הליגה תקבל תפנית מעניינת במיוחד. הפער בין שפילד יונייטד החמישית לבין מנצ'סטר יונייטד התשיעית עומד על ארבע נקודות בלבד וקבוצות כמו טוטנהאם, וולבס ואברטון יכולות לחלום בגדול עד המחזור האחרון.

עוד באותו נושא: פפ גווארדיולה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי