רעידת אדמה באירופה: מנצ'סטר סיטי הושעתה לשנתיים מליגת האלופות

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

אופ"א הודיעה כי אלופת אנגליה לא תשתתף בצ'מפניוס בשתי העונות הקרובות בשל הפרת חוקי ה"פייר-פליי", ובנוסף קנסה אותה ב-30 מיליון יורו. המועדון יערער: "לא מופתעים"

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

העובדה שמנצ'סטר סיטי עשויה לספוג עונש קשה מאופ"א ידועה זמן רב, אך הערב (שישי) הגיעה גם המכה הגדולה. התאחדות הכדורגל האירופית הודיעה כי אלופת אנגליה הפרה בצורה חמורה את חוקי ה"פייר-פליי" הפיננסי שלה ועל כן היא הושעתה משתי העונות הקרובות של ליגת האלופות – 2020/21 ו-2021/22, כשבנוסף התכולים נקנסו ב-30 מיליון יורו.

הקבוצה האנגלית צפויה לערער על החלטה לבין הדין הגבוה לספורט, ובנוסף מסרה הודעה רשמית: "מנצ'סטר סיטי מאוכזבת מאוד מההחלטה, אך גם לא מופתעת. המועדון קיווה כל הזמן שיימצא גוף, שיוכל להתחשב בחומר הראיות התומך בעמדותיו, אבל התהליך הזה הוא פגום ומלא בהדלפות חוזרות וקבועות".

"כבר בחודש דצמבר 2018, החוקר הראשי של אופ"א הציג את הסנקציות שהולכות להגיע, עוד לפני שנפתחה החקירה. כלומר, העונש נקבע כבר מראש. זה תיק שאופ"א יזמה בעצמה, כשהיא גם הייתה התובעת וגם השופטת. עכשיו כשהתהליך עצמו הסתיים, המועדון יגיש ערעור לבית הדין העליון לספורט (CAS)"


העונש שספגה סיטי לא ישפיע עליה בעונה הנוכחית, שכן בעוד כשבועיים פפ גווארדיולה וחניכיו יפתחו בסנטיאגו ברנבאו את צמד המפגשים הקרוב נגד ריאל מדריד בשלב שמינית הגמר. בכל הקשור למנג'ר, העונש שהוטל עלול להיות קריטי עבור המשך דרכו על הקווים באתיחאד, כשרק לאחרונה נודע כי הספרדי החליט להמשיך גם בעונה הבאה, שתהיה האחרונה בחוזה שלו. כעת, הוא עשוי לעזוב עוד לפני תום התקופה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי