באנגליה קטלו את טוטנהאם ומוריניו, שרשם שיאים שליליים

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | Martin Rose/Bongarts/Getty Images

לאחר ההדחה מליגת האלופות, פרשני הממלכה הטיחו ביקורת במנג'ר על כך שהוריד לשחקניו את הביטחון. "המיוחד" עף בשמינית הגמר בפעם השלישית ברציפות וסגר שישה משחקים רצופים ללא ניצחון לראשונה בקריירה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)

העונה של טוטנהאם וז'וזה מוריניו התדרדרה אתמול (שלישי) שלב אחד נוסף, עם תבוסה 3:0 בלייפציג והדחה מליגת האלופות. המאמן הפורטוגלי השלים שישה משחקים ללא ניצחון לראשונה בקריירה והתרנגולים, שהעפילו למפעל הבכיר ביבשת בכל עונה מאז 2016/17, עומדים להישאר מחוצה לו אם לא יצליחו למחוק את פער שבע הנקודות מצ'לסי בפרמיירליג.

המאזן של "המיוחד" בליגת האלופות בשנים האחרונות הוא לא משהו להתגאות בו: מוריניו נכנע אתמול בפעם השלישית ברציפות בשמינית הגמר וסופר כבר שמונה משחקים רצופים ללא ניצחון בשלבי ההדחה, מאז אפריל 2014. בנוסף, הפורטוגלי רשם אמש הפסד בהפרש הגבוה ביותר שספג בליגת האלופות, יחד עם ה-4:1 לדורטמונד כמאמן ריאל מדריד באפריל 2013.

פרשני הממלכה קטלו את המנג'ר אחרי ההדחה. אחד מהם היה ריו פרדיננד, שטען כי ההתבכיינות של מוריניו על הפציעות של הארי קיין ויונג-מין סון הורידו לשחקני טוטנהאם את הביטחון: "כשאתה מדבר על כניסה לקרב יריות ללא קליעים – מה זה עושה לביטחון של שחקנים כמו דלה עלי או לוקאס מורה? הדברים שלו ז'וזה לא עזרו יותר מדי וזה השתקף ביכולת של השחקנים".

עוד הוסיף פרדיננד: "הוא מתמודד עם פציעות, אבל אם אתה מסתכל על שני המאמנים – רואים בבירור שקבוצה אחת הרבה יותר מאומנת מהשנייה. טוטנהאם נראתה חסרת זהות או תשוקה, זה תפקידו של המנג'ר – להרים את הקבוצה בזמנים קשים. וזה לא נראה שהוא עשה את זה". שני שחקנים שבהם הטיחו ביקורת באנגליה הם סרז' אורייה, שטעה בהרחקה ואפשר לאנחליניו לבשל לסאביצר את השער השני, והוגו לוריס – שסיפק תצוגה חלשה והיה אשם בשני השערים.

לאחר המשחק, מוריניו המשיך בשלו וטען כי לדעתו הספרס לא זקוקים למהפכה בסגל בקיץ הקרוב, שכן הוא מאמין שהקבוצה תיראה הרבה יותר טוב לאחר שתתאושש מסדרה של פציעות: "אין את מי להאשים. בכל משחק יש לנו פציעה טראומתית, זה הסיפור של העונה הזו. תסתכלו על הספסל שלנו הערב, זה מאוד קשה. אני לא יכול להאשים את השחקנים. אני לא חושב שנעשה בנייה מחדש בקיץ, נקבל בחזרה את סיסוקו, קיין, סון, זה משמעותי".

ביום ראשון הקרוב, טוטנהאם תשוב לליגה ותחל במלחמה על הדבר היחיד שנותר לה העונה, השגת הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה, אך המשוכה שתעמוד בפניה תהיה גבוהה: מנצ'סטר יונייטד תתארח ב"ווייט הארט ליין", כשהיא בעצמה רחוקה שתי נקודות מצ'לסי הרביעית ולהוטה לשוב לבמה המרכזית של הכדורגל האירופי. ניצחון על האקסית בוודאי ירגיע את הרוחות סביב מוריניו, שלא ממש חווה הצלחה מזהירה מאז שהגיע ללונדון.

טוטנהאם בדרך להישאר מחוץ לליגת האלופות לראשונה מאז 2016/17 (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)
טוטנהאם בדרך להישאר מחוץ לליגת האלופות לראשונה מאז 2016/17 (Martin Rose/Bongarts/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי