דחייה אחרונה? אופ"א צפויה לאשר את סיום הליגות עד אוגוסט

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

הארגון מבין כי העונה הנוכחית תגלוש לחודשי הקיץ, האתגר הגדול יהיה להספיק לסיים את 2020/21 עד מאי. בתוכנית: קיצוץ משמעותי בפגרות הבינלאומיות ולוח זמנים אינטסיבי כמו בכריסמס האנגלי. מקום לאופטימיות?

(גודל טקסט)

בכדורגל האירופי שואפים כמובן לסיים את עונת 2019/20 כסדרה ושההכרעות ייקבעו על כר הדשא, אלא שהדד ליין של אופ"א לוחץ. אלא שבארגון, שכבר אישר כצפוי את הדחייה של יורו 2020 לקיץ הבא – מבינים ככנראה שיהיה בלתי אפשרי לחזור לשחק כבר בחודש מאי. לפי "טיימס" האנגלי, אופ"א תאפשר לסיים את העונה הנוכחית בחודש אוגוסט ובכך תקל על הנזקים הכלכליים העצומים שספגו הקבוצות בשל משבר הקורונה. באנגליה כבר בונים על האפשרות לשחק בחודשים יוני-יולי.

בדיווח נכתב כי "ההתאחדות האירופית מתכננת לאפשר לליגות לסיים את העונה הנוכחית במהלך הקיץ (זה לא יקרה ביוני כמתוכנן)", והאתגר הגדול ביותר הוא כמובן העונה הבאה, עונת 2021/22, שחייבת להסתיים במאי שכן טורניר היורו ייערך בין יוני ליולי.

אז מה הפיתרון? אחת ההשערות היא שאופ"א תצמצם משמעותית את מספר הפגרות הבינלאומיות עבור כל הנבחרות שישתתפו באליפות אירופה, ומעבר לכך מתוכנן לוח זמנים אינטנסיבי יותר בליגות האירופאיות השונות, משהו דומה לחגיגת הכריסמס באנגליה. יש לציין כי בחלק מהמדינות יש בעיות לשחק כרגיל בחודשים של שיא הקיץ, כך למשל בישראל בה הטמפרטורה גבוהה מהרגיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי