יותר מ-240 מתים בליברפול: "מעניין כמה נדבקו מאוהדי אתלטיקו"

אוהדי אתלטיקו מדריד באנפילד
אוהדי אתלטיקו מדריד באנפילד | Julian Finney/Getty Images

מספר הקורבנות בבריטניה מנגיף הקורונה גדל, אחת הערים שסובלות יותר מכל היא ליברפול - אליה הגיעו כ-3,000 אוהדים ממדריד לפני כחודש: "זה כל כך עצוב, אנחנו פוחדים לאבד עוד אנשים"

(גודל טקסט)

אחרי שהמשחק בין אטאלנטה לוולנסיה בשמינית גמר ליגת האלופות לפני קרוב לחודשיים כבר הוגדר כ"פצצה ביולוגית" וייתכן שהיה האירוע הגדול ביותר שתרם להפצת נגיף הקורונה באיטליה, כעת גם בליברפול נשמעים קולות דומים לאחר שמספר המתים בעיר חצה השבוע את רף ה-250.

לפני כחמישה שבועות נערך למעשה המשחק הגדול האחרון בעולם הכדורגל עם קהל, כאשר ליברפול אירחה את אתלטיקו מדריד למשחק הגומלין בשמינית גמר ליגת האלופות. אלופת אירופה נגררה להארכה וכבר עלתה ליתרון כפול, אבל במהלכה ספגה, בסופו של דבר הפסידה 3:2 והודחה מהמפעל – אבל ייתכן שהעובדה שהמשחק נערך לעיני 52,267 צופים ובהם 3,000 ממדריד, עיר שכבר אז סבלה קשה מהנגיף, הובילה למצב התחלואה החמור בעיר.

לפי אחת מחוקרות הנגיף בבריטניה, מדובר ב"השפעה מעניינת" לפיה המשחק בין ליברפול לאתלטיקו מדריד הוא שהפיץ את הנגיף באנגליה בכלל ובבריטניה בפרט. כזכור, בהתחלה בבריטניה עוד נקטו בגישה די מקלה והשאירו את בתי הספר, הגנים ומקומות העבודה פתוחים כרגיל, אולם במהרה שינו כיוון והחלו בסגר – כשבשיא ההתפשטות גם ראש הממשלה בוריס ג'ונסון חלה ואושפז.

נזכיר כי במקביל למשחק בין ליברפול לאתלטיקו, נערך המפגש בין פריז סן ז'רמן לדורטמונד, אולם בצרפת לא הורשה קהל להיכנס והמארחת עלתה לעיני יציעים ריקים. כעת טוענים באנגליה שהייתה חייבת להתקבל החלטה זהה גם באשר למשחק באנפילד: "זה כל כך עצוב לראות אנשים רבים מליברפול מתים", אמרה פרופסור מקלין, "אם מסתכלים על הדברים נכון לאותם ימים, אז עוד הכל היה רגיל וללכת למשחק כדורגל לא אמור להיות דבר מסוכן – אבל עכשיו כולנו מסתגרים בבתים כי ברור שאנחנו לא רוצים לאבד אנשים נוספים. אחרי שכל זה ייגמר, יהיה מעניין לראות את הקשר ולבחון כמה מקרי קורונה הגיעו מהאוהדים הספרדים".


PAUL ELLIS/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי