איחוד עם זהבי? גוואנגז'ו ר.פ שוקלת לפנות לג'ורדי קרויף

ג'ורדי קרויף, ערן זהבי
ג'ורדי קרויף, ערן זהבי | ערן לוף

בתקשורת הסינית פורסמו דיווחים על כך שהמאמן ההולנדי עשוי לחבור למלך השערים, חברו הטוב מימי מכבי תל אביב, כחלק מהרצון להחליף את דראגן סטויקוביץ' לאחר ארבע שנים וחצי

(גודל טקסט)

ביום שבת האחרון, הודיע ג'ורדי קרויף על עזיבת צ'ונגצ'ינג ליפאן לאחר כשנה וחצי בתפקיד. בתקשורת הסינית פורסם ביממה האחרונה שעל אף שבהודעות הרשמיות נטען כי עזיבת ההולנדי קשורה לתחושת מיצוי שלו, הסיבה האמיתית נעוצה בשכרו הגבוה של אקס מכבי ת"א, שכעת יוחלף במאמן זול יותר.

מה שעשוי לחזק את האמור לעיל אלה הדיווחים החדשים, שקשה לומר שהגיעו בהפתעה: בסין מפורסם בשעות האחרונות כי התחנה הבאה של ג'ורדי קרויף עשויה להיות גוואנגז'ו ר.פ, תרחיש שניתן להעריך שיתממש בתנאי שגם ערן זהבי יישאר בקבוצה – וכך החברים הטובים מימי קריית שלום שוב יאחדו כוחות.

כידוע, ג'ורדי קרויף היה מי שהחזיר את זהבי לישראל מפאלרמו ותחת ניהולו המקצועי הפך הקשר מחלוץ שהצליח לשבור שיאי הבקעות בארץ ובסין. זהבי גם נמכר ממכבי ת"א עוד בתקופת ג'ורדי קרויף כמנהל מקצועי, אבל השניים שמרו על יחסי חברות טובים ונראה שהמעבר של קרויף לסין הידק את הקשר.


קרויף וזהבי. יתאחדו בגוואנגז'ו?

בימים אלה נמצאת גוואנגז'ו ר.פ במו"מ להאריך את חוזהו של ערן זהבי, שהעונה, כידוע, שבר את שיא השערים בסין. בדצמבר 2020 יוכל לעזוב הישראלי ללא תמורה ובמקביל לאפשרות שהוא יימכר בקרוב כדי שלא לאבד אותו בחינם בשנה הבאה, גם מנסים ראשי המועדון להאריך את ההתקשרות – אולם, לפי הפרסומים, הוא דורש 18 מיליון דולר לעונה ומדובר בסכום שר.פ מסרבת לשלם.

עם זאת, ניתן לשער שהגעה של ג'ורדי קרויף לקבוצה תחזק את רצונו של זהבי להישאר, אולי גם עבור שדרוג נמוך יותר מדרישתו כעת. "לפי השמועה גוואנגז'ו ר.פ רוצה את קרויף. האוהדים שלה דורשים שינוי והקבוצה רוצה להתחזק. ההגנה החלשה של ר.פ לא אפשרה לה להצליח וכעת האוהדים והתקשורת כבר מטילים ספק במאמן דראגן סטויקוביץ'", נכתב ב"סינה ספורט.

סטויקוביץ' הסרבי, המאמן שכמובן ביקש את ערן זהבי והסכים שישולמו עבורו כשמונה מיליון דולר למכבי ת"א, הגיע לגוואנגז'ו ב-2015 לאחר שאימן חמש שנים ביפן והוא נחשב למאמן מאוד מוערך ואהוב, אולם העונה האחרונה הקבוצה ספגה ב-30 מחזורים 72 שערים, כמעט שברה את השיא השלילי בסין, סיימה רק במקום ה-12 ולא הייתה רחוקה מלהיקלע לקרבות על ירידה ליגה. לכן, קרויף שעשה לעצמו מוניטין נהדר בזכות שתי עונותיו בצ'ונגצ'ינג, הפך את עצמו למועמד מוביל לקבוצה – גם הודות לשיפור ניכר בהגנת קבוצתו מאז שהגיע.


עד לא מזמן הם היו יריבים בסין (סינה ספורט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי