סיבות לאופטימיות? בהולנד קבעו תאריך לחזרת הליגה

ג'ואל ולטמן, דוני ואן דה ביק ושחקני אייאקס
ג'ואל ולטמן, דוני ואן דה ביק ושחקני אייאקס | ADRIAN DENNIS/AFP via Getty Images

ההתאחדות הודיעה לאחר פגישת מסכים עם המועדונים כי ב-19 ביוני הליגה תחזור, הצעה שתעלה לאישור בעוד שבועיים: "אם בריאות הציבור לא תהיה תחת סיכון ובכפוך לאישור הממשלה". באמצע מאי: חזרה לאימונים קטנים

קבוצות: אייאקס
(גודל טקסט)

יש סיבה לאופטימיות? באירופה אמנם יש קולות אחידים עם מטרה ברורה: לסיים את עונת הכדורגל 2019/20 ולא לחזור על תקדים הליגה הבלגית, אך ההתאחדויות השונות עדיין לא יודעות מתי יחזרו לשחק. פריצת דרך הגיעה מצד הליגה ההולנדית – הליגה "הגדולה" הראשונה שהודיעה על תאריך חזרה למגרשים. לפתע, הביקורת הקשה של המנהל המקצועי של אייאקס, מארק אוברמאס – נשכחה.

ההתאחדות ההולנדית (KNVB) הודיעה חגיגית הלילה אתמול בשעת ערב מאוחרת (שלישי) כי לאחר שקיימה פגישה דרך המסכים עם המועדונים, נקבע תאריך ה-19 ביוני כיום בו הליגה תחודש, כל עוד הממשלה תאפשר זאת כמובן. האישור הרשמי צפוי להינתן בעוד כשבועיים, כאשר ראש הממשלה מארק רוטה יודיע האם ניתן להפחית את צעדי ההסגר השונים והמגבלות במדינה נגד הנגיף.

בהודעה נמסר כי: "נשחק כדורגל אם זה יהיה בטוח ואם בריאות הציבור לא תהיה מסוכנת". נציין כי ההכרזה מתנגשת עם רצונם של המועדונים הגדולים כמו אייאקס האלופה המכהנת וגם פ.ס.וו איינדהובן ואלקמאר שהצייבו נגד המשך התחרות. "כרגע אנחנו ממשיכים להתמקד בסיום העונה כולה", נאמר.

ב-15 במאי אמורים בהולנד לשוב לאימונים בקבוצות קטנות וכעבור שבועיים בהיקף רחב, כקבוצה קולה. מנגד, ראש הממשלה הזהיר כי על המועדונים לבדוק עם עורכי הדין האם אפשר לחזור לאימונים לפני האחד ביוני. נשקלת האפשרות לקיים משחקי ידידות במטרה שהשחקנים יחזרו לקצב תחרותי. המטרה היא שהליגה תושלם בין ה-19 ביוני עד ל-31 ביולי, במתכונת של שני משחקים בשבוע.

כרגע מירוץ האליפות בהולנד צמוד-צמוד כשאייאקס ופיינורד המוליכות נמצאות בשוויון עם 56 נקודות לאחר 25 מחזורים. ומה עם עונת 2020/21? היא תחל בשבוע השלישי של אוגוסט, באיחור של כ-20 יום מבדרך כלל. עוד רעיון שעלה הוא העתקת הכריסמס של הליגה האנגלית.

דוני ואן דה ביק. חזרה לשגרה ב-19 ביוני? (Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי