בני יהודה הודחה מאירופה למרות 0:1 מדהים על זניט סנט. פטרסבורג בחוץ

אלמוג בוזגלו
אלמוג בוזגלו | עדי אבישי

מוקדמות הליגה האירופית, גומלין: אחד הניצחונות הגדולים של קבוצה ישראלית לא הספיק לאבוקסיס. אלמוג בוזגלו הימם את מנצ'יני (67) וצ'יבוטה הנפלא כמעט הכפיל, אך ה-0:2 מהמושבה הציל את הרוסים

(גודל טקסט)
בני יהודה אמנם הודחה הערב (חמישי) מהליגה האירופית, אך לא יהיה מוגזם להגיד שמחזיקת גביע המדינה נמצאת "על המפה" לפחות לימים הקרובים. הזהובים היממו 0:1 את זניט סנט. פטרסבורג העשירה בחוץ במשחק הגומלין בסיבוב השלישי וגרמו ללא מעט דפיקות לב לרוברטו מנצ'יני – שעלה בהרכב משני. 

מחזיקת הגביע, שהשיגה את אחד מהניצחונות הכי גדולים של קבוצה ישראלית אי פעם באירופה, הגיעה ללא שום רגשי נחיתות ועוד יצאה מאוכזבת מול הקבוצה שהשקיעה 45 מיליון יורו בקיץ האחרון ברכש. שמות כמו סתיו פיניש, איציק עזוז, פז בן ארי וחבריהם כמעט הדיחו מאירופה את אקס מנצ'סטר סיטי חאבי גארסיה, אלוף אירופה לשעבר ברניסלב איבאנוביץ' ושמות גדולים אחרים. יוסי אבוקסיס כמעט הדיח את מאמן מנצ'סטר סיטי לשעבר רוברטו מנצ'יני. מדהים. אחרי שעלתה לכותרות השבוע בעקבות העובדה שבן תורג'מן ועאיד חבשי "נשכחו" בשדה התעופה (השניים פתחו בהרכב) בני יהודה הרוויחה את מקום בשיח הספורטיבי גם במישור החיובי.





מעל כולם בשורות הזהובים בלט מאוויס צ'יבוטה. שחקן הכנף הקונגולזי הטריד את הגנת הרוסים למן הרגע הראשון, כמעט כבש במחצית הראשונה, אך השחקן שמושאל ממכבי תל אביב כיפר בענק. בדקה ה-67 צ'יבוטה פרץ באגף שמאל בצורה נהדרת, העביר כדור רוחב נהדר לרחבה ואלמוג בוזגלו – לו נולד ילד השבוע – המשיך בצורה מושלמת פנימה.


אחרי שהאח מאור כבש בסן סירו ובסנט מארי, גם האח הצעיר יותר התכבד בכיבוש באצטדיון קרייסטובסקי היוקרתי, שיהיה חלק מהאצטדיונים שיארחו את משחקי המונדיאל. הזהובים, שקופחו שתי דקות לפני השער שלא קיבלו פנדל, המשיכו ללחוץ וצ'יבוטה כמעט הכפיל בדקה ה-79, אך יורי לודוגין, שלא פתח במשחק הראשון, הציל מרגליו בפעם השנייה ובעצם הפך לגיבור המשחק של הרוסים. לא ייאמן. 



הרכבים

זניט סנט פטרסבורג: יורי לודוגין, אלכסנדר אניוקוב (אלכסנדר קוקורין, 73), לואיס נטו, חאבי גרסיה (ברניסלב איבנוביץ', 80), דניס טרנטייב, כריסטיאן נובואה, יורי ז'ירקוב, הרנני, דמיטרי פולוז,  ז'וליאנו (סבסטיאן דריוסי, 78), ארטם דזובה.


בני יהודה
: אמיליוס זובאס, מאור קנדיל, פז בן ארי, עאיד חבשי, איציק עזוז, בן תורג'מן, רועי גורדנה, סתיו פיניש (יובל אשכנזי, 90), אלמוג בוזגלו, מאוויס צ'יבוטה, נריוס ואלסקיס (מתן חוזז, 60).


Поехали! Вперёд, сине-бело-голубые!#ЗенитБнейИегудаpic.twitter.com/zQen4GhR5z

— ФК «Зенит» (@zenit_spb) August 3, 2017


מהלך המשחק
דקה 3: כבר אמיליוס זובאס התחיל לעבוד. הליטאי, שהצטיין במפגש הראשון, הדף ניסיון מ-25 מטר של הרנני.


דקה 14: איזה פספוס אדיר של בני יהודה. מאוויס צ'יבוטה הגיע לאחד על אחד מול יורי לודוגין, אך בעט בצורה רעה מאוד ואפשר לשוער לצאת גדול.


שחקני בני יהודה (עדי אבישי)
שחקני בני יהודה (עדי אבישי)


דקה 33: עוד התקפה מסוכנת של בני יהודה. מאור קנדיל הרים כדור טוב מצד ימין, אך נריוס ואלקסיס פגש את הכדור לא טוב עם הראש ונגח החוצה.


דקה 46: שוב צ'יבוטה כמעט כובש. שחקן הכנף פרץ נפלא באגף שמאל, נכנס לרחבה, הטעה את אלכסנדר אניוקוב, אך נבלם בסופו של דבר.



מאוויס צ'יבוטה (עדי אבישי)
מאוויס צ'יבוטה (עדי אבישי)


דקה 48: בן תורג'מן הציל את בני יהודה. המגן חילץ מהקו ניסיון נגיחה של ארטם דזובה אחרי כדור קרן. דקה לאחר מכן דמיטרי פולוז בעט מ-20 מטר כדור שטוח, אך הניסיון היה חלש וזובאס קלט.


דקה 65: בני יהודה קופחה. נגיעת יד ברחבה של אלכסנדר אניוקובו זכתה להתעלמות מצד השופט עלי פלאביאיק הטורקי.


יוסי אבוקסיס ורוברטו מנצ'יני (עדי אבישי)
יוסי אבוקסיס ורוברטו מנצ'יני (עדי אבישי)


דקה 67, בני יהודה עלתה ל-0:1:
הלם באצטדיון קרסטובסקי. צ'יבוטה הנפלא פרץ באגף שמאל, מצא בכדור רוחב את אלמוג בוזגלו והאחרון, שבדיוק השבוע נולד לו ילד, המשיך פנימה.


דקה 79:
צ'יבוטה עם עוד מבצע ענק. שחקן הכנף פרץ נפלא לרחבה אחרי שהשתלט על כדור עומק ובעט למסגרת, אולם לודוגין הדף בצורה נפלאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי