אובמיאנג יהיה כשיר לנאפולי, אמרי: "אנצ'לוטי בטופ העולמי"

פייר אמריק אובמיאנג
פייר אמריק אובמיאנג | Gettyimages

החלוץ שנכנס כמחליף נגד אברטון לקח אנטיביוטיקה וצפוי לפתוח ברבע גמר הליגה האירופית מחר (22:00, ספורט4). מאמן התותחנים: "יש להם היסטוריה עשירה כמו לנו". במקביל: צ'לסי תתארח בצ'כיה ופרנקפורט נגד בנפיקה

(גודל טקסט)

בהתאם למסורת, כשליגת האלופות חוזרת זה אומר שגם הליגה האירופית מגיעה איתה, ומחר (חמישי, 22:00) יחל שלב רבע הגמר עם שמונה הגדולות של המפעל המשני ביבשת, במפגשים שיספקו לנו כדורגל איכותי ומותח עד הסוף. את מרכז תשומת הלב, כמובן, יתפסו שתיים מהמועמדות לזכייה בתואר – ארסנל ונאפולי, שייפגשו באמירויות למשחק הראשון. בנוסף, בנפיקה תארח את פרנקפורט, צ'לסי תתארח אצל סלביה פראג בעוד ויאריאל ו-ולסניה ייפגשו לדרבי ספרדי קשוח.

ארסנל – נאפולי (שידור ישיר בספורט4)
כשנקבעה הגרלת רבע הגמר, זה ללא ספק היה המשחק המותח והמעניין ביותר. ארסנל הגיעה לחצי גמר המפעל בעונה שעברה, שם הפסידה לאתלטיקו שלבסוף זכתה, ואילו נאפולי נשרה מליגת האלופות אחרי בית מוות שכלל גם את ליברפול ופריז סן ז'רמן והפכה לראשונה שמשיגה 12 נקודות בשלב הבתים אך לא עולה לשמינית הגמר. שתיהן נחשבות בין הקבוצות החזקות באירופה, וכמובן בין הפייבוריטיות לזכייה בתואר.

זהו המשחק השלישי אי פעם בין הקבוצות, שנפגשו לראשונה ב"גביע האמירויות" במשחקי ההכנה לפני עונת 2013/14. הן נפרדו אז ב-2:2, ובאותה עונה הן גם הוגרלו לאותו בית בליגת האלופות, וכל אחת מהן ניצחה בביתה 0:2. ארסנל ניצחה 16 מ-33 משחקיה נגד יריבות איטלקיות, בעוד נאפולי ניצחה רק ארבע מ-12 המשחקים שלה נגד אנגליות – ולעולם לא על אדמת אנגליה.

אובמיאנג. עובר עונה נהדרת (Gettyimages)
אובמיאנג. עובר עונה נהדרת (Gettyimages)

לרשותו של אמרי יעמדו גרניט ג'אקה ולורן קוסיילני, שהיו פצועים ונעדרו נגד אברטון. פייר אמריק אובמיאנג, שפתח על הספסל בפרמיירליג, צפוי לקבל חזרה את המקום בהרכב. מי שיחזור למפעל האירופי הוא סוקרטיס, שנעדר משני משחקי שמינית הגמר בשל הרחקה.

אמרי אמר לקראת המשחק: "זה 50-50. לנאפולי יש היסטוריה עשירה כמו שלנו, הם במקום השני בליגה האיטלקית. הם משחקים ממש טוב, הם באו מבית קשה בליגת האלופות. זו קבוצה מאוד תחרותית. זה יהיה קשה עבורנו אבל אנחנו בטוחים בעצמנו. נצטרך להיות עקביים בשני המשחקים".

על הפצועים: "נחליט מחר אם קוסיילני וג'אקה ישחקו. אובמיאנג לקח אנטיביוטיקה והוא מרגיש טוב יותר לקראת מחר". על מאמן היריבה: "יש לי כבוד לכל מאמן, ואנצ'לוטי הוא בטופ העולמי. הוא עשה קריירה מדהימה. כל מה שאני עשית בעבר היה כדי לצבור ניסיון, עכשיו אני צריך ליצור עתיד. זה יהיה מבחן עבורנו, אנחנו רוצים לשחק נגד הקבוצות הכי גדולות ונאפולי היא אחת מהן".

אמרי.
אמרי. "רוצים לשחק נגד הקבוצות הכי גדולות" (Gettyimages)

סלביה פראג – צ'לסי (שידור ישיר בספורט2)
הצ'כים הדהימו את סביליה בשמינית הגמר עם 3:4 לאחר הארכה משוגעת, וכעת הם רוצים לעשות זאת גם נגד פייבוריטית נוספת. המשימה תהיה קשה יותר, כיוון שצ'לסי, ובמיוחד אדן הזאר, נמצאת בכושר הטוב ביותר מזה חודשים. סלביה שולטת בליגה המקומית, עם פער של שבע נקודות מהמקום השני ורצף של 10 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות.

הבלוז, לעומת זאת, אמנם רק במקום השלישי בפרמיירליג (כשלקבוצות שרודפות אחריה, טוטנהאם, ארסנל ומנצ'סטר סיטי, משחקים חסרים), אך בליגה האירופית הם שולטים ללא עוררין עם תשעה ניצחונות ותיקו ב-10 משחקים. הקבוצה הלונדונית הניפה את הגביע בפעם האחרונה שהשתפפה במפעל, ב-2013, וגם הפעם היא מקווה לא לעצור עד הזכייה.

בנפיקה – פרנקפורט (שידור ישיר בספורט3)
בנפיקה עושה עונה מצוינת בליגה הפורטוגלית, והיא נמצאת בקרב צמוד עם פורטו על פסגת הטבלה (שתי הקבוצות עם 69 נקודות לאחר 28 מחזורים). אבל בעוד האלופה המכהנת העפילה לרבע גמר ליגת האלופות, בנפיקה נאלצה להסתפק באותו שלב במפעל השני ורוצה לפחות להגיע צעד אחד רחוק יותר מהיריבה המרה. בנפיקה העפילה פעמיים ברצף לגמר המפעל, ב-2013 ו-2014.

שחקני פרנקפורט חוגגים. הדיחו פייבוריטית אחת בשמינית (Gettyimages)
שחקני פרנקפורט חוגגים. הדיחו פייבוריטית אחת בשמינית (Gettyimages)

היא תיאלץ להשיג תוצאה טובה במשחק הראשון נגד פרנקפורט, כיוון שזו לא הפסידה בביתה מאז דצמבר. הגרמנים, שהפתיעו את אינטר בשמינית הגמר עם 0:1 בסן סירו, מצאו את עצמם בתור הנציגה הגרמנית היחידה באירופה ורוצים להישאר כך. בעונה שעברה פרנקפורט הגיעה עד שלב 32 הגדולות, כשהיא עוברת בדרך את מכבי תל אביב בשלב הבתים ומודחת על ידי פורטו. הדחה שנייה ברציפות נגד קבוצה פורטוגלית תהיה כואבת במיוחד.

ויאריאל – ולנסיה (שידור ישיר בחגיגה אנגלית בספורט1)
ההגרלה הבטיחה שלפחות קבוצה ספרדית אחת תהיה בחצי הגמר, אבל אי אפשר להגיד ששתיהן מאושרות במיוחד ממנה. ויאריאל עוברת עונה לא קלה בליגה, ולמרות ההצלחה באירופה היא עדיין נלחמת נגד הירידה, בעוד ולנסיה התאוששה מפתיחה רעה וחזקרה להילחם בצמרת.

שתי הנציגות האחרונות של ה"לה ליגה" נפגשו רק פעמיים קודם לכן במסגרת אירופית, בחצי הגמר של המפעל בגלגולו הקודם ב-2004. ולנסיה ניצחה 0:1 בבית אחרי 0:0 במשחק הראשון ועלתה לגמר, שם גברה 0:2 על מארסיי וזכתה בתואר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי