בלבול: "עשיתי כמה מהפכים כשחקן, מאמין שאפשר לעשות את זה"

מרקו בלבול
מרקו בלבול | מאור אלקסלסי

מאמן מכבי חיפה אופטימי לקראת הגומלין נגד שטרסבורג, אך גם מודע לאיכות היריבה: "זו ההגרלה הכי קשה שיכולנו לקבל". על ההכנות למשחק: "לא צריך לדרבן את השחקנים למשחקים מהסוג הזה"

(גודל טקסט)
למרות 3:1 בצרפת במשחק הראשון, במכבי חיפה מאמינים שאפשר לעבור מחר (חמישי ב-19:45, ישיר בספורט4) את שטרסבורג הצרפתית במסגרת סיבוב המוקדמות השני של הליגה האירופית והמאמן מרקו בלבול הדגיש זאת מספר פעמים במסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות באצטדיון סמי עופר, אליו צפויים להגיע כ-20 אלף ירוקים נלהבים.


מאמן הירוקים אמר שהמחצית הראשונה בצרפת והדחיפה שהקהל צפוי לתת נותנים לו תחושת אופטימיות לגבי הסיכוי לעבור מחר את היריבה. בנוסף, הוא דיבר על ההכנות למשחק הגורלי, על היעדרותו של עאיד חבשי המושעה, על הגישה שאיתה מכבי חיפה מתכננת לעלות למשחק וגם על נושאים נפרדים מהמשחק, כמו החיזוק שטרם הגיע.


לצד בלבול התייצב כובש השער של החיפאים בצרפת, מקסים פלקושצ'נקו. למרות השאלות הרבות על יכולתו האישית מאז הצטרף לקבוצה, הקשר ניסה להימנע מלדבר על עצמו והעדיף להתרכז במשימה הקבוצתית. כמו כן, הוא הבטיח כי אם יגיע למצבים כמו זה שהוא הבקיע בו במשחק הראשון, הוא לא יהסס לאיים על השער כפי שהרגיל את כולם בימיו בהפועל חיפה.


מאמינים שהם יכולים לשחזר תמונה כזו בבית. שחקני מכבי חיפה חוגגים את השער בשטרסבורג (PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images)
מאמינים שהם יכולים לשחזר תמונה כזו בבית. שחקני מכבי חיפה חוגגים את השער בשטרסבורג (PATRICK HERTZOG/AFP/Getty Images)


תחילה, בלבול ענה מה הוא למד על היריבה אחרי המשחק הראשון: "אני חושב שראינו חצי ראשון, לדעתי, פנטסטי שלנו. היינו מאורגנים, הגענו למצבים יותר מסוכנים, למרות שהם שלטו בכדור. בדקה ה-44 הטעות שהביאה להרחקה הקשתה עלינו בחצי השני, הם לחצו אותנו ועשו את השערים שלהם. התכוננו השבוע, אנחנו מאמינים בעצמנו. זה לא יהיה קל נגד קבוצה כזו חזקה ולא צריך להכביר במילים על הליגה הצרפתית, התחרותיות והפיזיות. עשיתי כמה מהפכים כשחקן, אני מאמין שאפשר לעשות 0:2 ולעבור אותם".


למה התכוננו למשחק בכפר גלים ולא בסמי עופר: "פה אנחנו מרגישים בבית, את סמי עופר אנחנו מכירים. יש לנו חדר כושר פה ובאצטדיון אנחנו מוגבלים בכמה דברים. מבחינת התחושה, אנחנו מרגישים מצוין גם בכפר גלים. השחקנים מוכנים ומבינים מה עומד לפניהם. לא צריך להטריף אותם מעבר לזה".


חסרונו של חבשי: "הרחקות ופציעות זה חלק מהכדורגל. דוס סנטוס הוא חלק מהסגל והבהרתי במסיבת העיתונאים הקודמת שכל מי שנמצא פה, צריך להוכיח את עצמו. באימונים הוא נראה טוב והוא ישחק מחר".


יחסר לירוקים מחר. רגע ההרחקה של חבשי בצרפת (PATRICK HERTZOG / Contributor)
יחסר לירוקים מחר. רגע ההרחקה של חבשי בצרפת (PATRICK HERTZOG / Contributor)


האם המחצית הראשונה במשחק הראשון נותנת לו תחושה שאפשר לעבור: "כן, אני מאמין שהכל אפשרי בכדורגל. כבר ראינו מהפכים כאלה ואחרים. צריך לדעת מול מי אנחנו עומדים, זו ההגרלה הכי קשה שחיפה יכלה לקבל בסיבוב הזה. זו קבוצה טכנית, אתלטית, פיזית. עוד שנתיים תראו שחקנים שלה בטופ. אנחנו מכירים אותם מצוין ונצטרך להיות בשיא מבחינה טקטית ולסגור אותם מצוין, כי ראיתם שיש להם שחקנים טכניים וחכמים. לא יהיה קל, אבל אני מאמין שאפשר לעשות את זה".


האם בסגל הנוכחי הוא יכול להתמודד באופן שווה עם היריבה: "אני מאמין בסגל שלנו, זה ברור לכולם שאנחנו רוצים לשפר את האיכות ולהוסיף עוד שניים-שלושה שחקנים לסגל, אבל אני מאמין בו. המשחק יהיה סופר קשה. ראיתם כמה מאמץ השקענו שם במחצית הראשונה ובכל זאת ספגנו שער בדקה ה-45 ובחצי השני הם כתשו אותנו פיזית. ביחס לישראל, זו יריבה מאוד חזקה".


איך החדיר מוטיבציה בשחקנים: "התייחסתי לנושא של סמי עופר, שלא צריך להתאמן שם כדי להכניס מוטיבציה. במשחק כזה, עם הקהל שימלא את האצטדיון וידחוף אותנו, אני חושב שאפשר לוותר קצת על שיחות מוטיבציה כי זה מסוג המשחקים שלא צריך לדרבן".


מודע לאתגר שעומד בפניו. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)
מודע לאתגר שעומד בפניו. מרקו בלבול (מאור אלקסלסי)


האם הרצון הוא להבקיע מהר או להתחיל בצורה מסודרת: "שער מהיר ילחיץ אותם, נצטרך ללכת קדימה יותר מבמשחק הראשון אבל אנחנו יודעים שהתקפות המעבר שלהם קטלניות. הם קבוצה טקטית, מאומנת ומאורגנת. הם ניצחו את כל משחקי ההכנה שלהם. נצטרך להפתיע כדי לעבור אותם, להלחיץ אותם".


ניצחון יכול להפוך את העונה: "אנו תמיד באים ברצון לנצח וכמובן שכל ניצחון מוסיף ביטחון ואמונה בדרך. למשל במחצית הראשונה זה קרה לנו, הרגשנו טוב, שאנחנו קבוצה שמגיעה למצבים ונלחמת ביחד. נתנו 100%, גם נגד מורה וגם במחנה אימונים. נכון שכולם מחכים לראות את החיזוק שיגיע וכשנשלים את הסגל, אנחנו נראה את מה שכולם מצפים".


איך הוא יכול להפתיע מבחינה טקטית: "אני חושב שבגלל התוצאה הלא טובה מהמשחק הראשון, נצטרך לצאת יותר וללחוץ יותר גבוה וזה אולי לגרום לנו להיות חשופים מאחור. השחקנים יצטרכו להתמודד עם הריצות שלהם לעומק והכדורים הארוכים. ננסה להפתיע אותם, כמו שאמרתי, זה המתכון לעבור".


מוכנים להסתער על הירבה. בלבול ופלקושצ'נקו במסיבת העיתונאים (מאור אלקסלסי)
מוכנים להסתער על הירבה. בלבול ופלקושצ'נקו במסיבת העיתונאים (מאור אלקסלסי)


האם שיטת שלושת הבלמים טובה: "אנחנו מתרגלים שתי שיטות לאורך זמן, בכדורגל המודרני אתה צריך להתרגל לכמה שיטות. גם הם, ראיתי אותם בשיטות שונות. מה שחשוב זה הסגנון, איך נלחץ, איך נניע כדור, כמה נהיה שקטים כשהכדור אצלנו וכמה נגיע למצבים ונדע להבקיע, כי זה מה שינצח את המשחק, ניצול מצבים".


על שחקני החיזוק שטרם הגיעו: "אמרתי גם לפני שבועיים, אנחנו עובדים קשה כדי למצוא את השניים-שלושה שחקנים המתאימים, יש פה שלד שאני מאמין בו והוא טוב ונעשה הכל כדי להוסיף שחקנים שישפרו את האיכות בסגל ויקדמו אותנו שלב. לא נביא כדי להגיד שהבאנו, אלא רק את השחקנים המתאימים ביותר".


מקסים פלקושצנ'קו רוצה לאיים יותר על השער. (מאור אלקסלסי)
מקסים פלקושצנ'קו רוצה לאיים יותר על השער. (מאור אלקסלסי)


כובש השער במשחק הראשון, מקסים פלקושצ'נקו, נשאל איך ישחזר את היכולת מהמשחק בצרפת: "אנחנו מתכוננים במשך תקפה ארוכה ועובדים על שיטה מסוימת. ראיתם שסגרנו אותם מצוין והם כמעט לא הגיעו להזדמנויות, אולי שלטו אבל לא הגיעו למצב מסוכן. היו לנו מצבים מעבר לגול, גם של ניקיטה. ראיתם שקבוצה שהעיפה את פריז וזכתה בגביע הליגה לא הגיעה למצבים נגדנו. מבחינתי, אני בא לכל משחק לתת את המיטב, מה שחשוב הוא שנבוא כקבוצה לתת 100%".


כמה בלבול עוזר לו להתפתח: "מרקו אימן אותי גם בנבחרת הצעירה ותמיד החדיר בנו ווינריות ועבודה קשה, שצריך לבוא לכל משחק לתת יותר מ-100 אחוז ולא לפחד מאף קבוצה. אנחנו נעשה את זה וננצח".


עד כמה הוא מיצה את הפוטנציאל שלו במכבי חיפה:
"אני שואף תמיד להשתפר כמה שיותר. אני חושב שלאט לאט תראו את זה, אני גם מראה את זה על המגרש. אבל צריך להסתכל על הקבוצה, לא עליי, במיוחד במשחק כמו של מחר".



מקסים פלקושצ'נקו חוגג את השער שלו בצרפת עם ירדן שועה. יכבוש גם מחר (PATRICK HERTZOG / Contributor)
מקסים פלקושצ'נקו חוגג את השער שלו בצרפת עם ירדן שועה. יכבוש גם מחר (PATRICK HERTZOG / Contributor)


איך הקבוצה ערוכה לכך שספיגת שער תסבך את המשימה: "כמו שאמרתי, התכוננו לזה תקופה ארוכה. אנחנו צריכים לשחק את המשחק שלנו, לא זהיר ולא התקפי. אני מאמין וגם השחקנים והצוות, שנצליח לעשות את זה".


האם נראו ממנו את האיום מחוץ לרחבה: "אני תמיד רוצה לאיים על השער, אבל לפעמים מגיעים למצבים שהבעיטה היא לא ההחלטה הנכונה. כשיהיה לי מצב ואני ארגיש בטוח, אבעט".

למה הוא לא עושה זאת מספיק: "אני מצפה מעצמי לבעוט כמה פעמים במשחק, אבל אנחנו באים בתור קבוצה, לא בתור יחיד. אולי כבשתי במשחק הראשון אבל המטרה היא שהקבוצה תכבוש ותנצח, לא מסתכל על עצמי".


בכל הנוגע לפן המקצועי, גם לאחר האימון המסכם נראה כי המאמן מרקו בלבול שומר את קלפים אצלו קרוב לחזה ועדיין מתלבט לגבי החלק ההתקפי. נראה כי דווקא מקסים פלקושצ'נקו יועדף על פני דולב חזיזה, כשבלבול דיבר עם השחקנים על התקפות המעבר המהירות של הצרפתים ומעבר לרצון לכבוש שער מהיר גם הדגיש עד כמה חשוב לעשות את הכל כדי לשמור על שער נקי.


הרכב משוער:
גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עופרי ארד, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, סאן מנחם, נטע לביא, יובל אשכנזי, מקסים פלקושצ'נקו, מוחמד עוואד (ניקיטה רוקאביצה), ירדן שועה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי