יוסי אבוקסיס: "אם נבוא במחשבה שהתוצאה טובה כביכול, זה יפגע בנו"

יוסי אבוקסיס, רועי זריהן, דן מורי
יוסי אבוקסיס, רועי זריהן, דן מורי | רענן ברנובסקי

אחרי ה-2:2 הדרמטי בבאקו, מאמן בני יהודה דיבר במסיבת העיתונאים לקראת הגומלין (חמישי ב-19:45, ספורט3): "ניתחנו את המחצית השנייה ונלמד ממנה, נבוא לשחק ולכבוש ולא לסגור. נצטרך לנטרל אותם"

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

אחרי 2:2 מפתיע בבאקו שהפיח בקבוצה מהשכונה אמונה שלמה שאפשר להעפיל לשלב הפלייאוף, מאמן בני יהודה יוסי אבוקסיס ערך היום (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת הגומלין נגד נפטצ'י (חמישי ב-19:45, שידור ישיר בספורט2) במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית. הבעלים ברק אברמוב החליט לאפשר כניסה חינם לנשים וילדים עד גיל 13 ובמועדון קראו לכל אוהדי הקבוצה להגיע מחר לאצטדיון המושבה ולתמוך בשחקנים.

"ההופעה שלנו בשבוע שעבר היתה טובה חלקית", פתח אבוקסיס, "המחצית השנייה היתה פחות טובה. ניתחנו את המחצית השנייה, וגם השער שספגנו בדקה האחרונה, שאני לא רוצה להיכנס לזה כרגע, השאיר לנו טעם לא טוב. יחסית לשלב הזה של העונה, כשאנחנו קבוצה שצריכה להתחזק בארבעה שחקנים, עשינו משחק די טוב, אבל צריכים לשפר אותו מחר כדי לעבור שלב".

הוציאו תוצאה טובה בחוץ: "המשחק הראשון היה רק מחצית אחת, אני לא יודע להגיד אם התוצאה טובה או לא, אחרי המשחק אנחנו נצטרך לדעת כי אם נבוא במחשבה שהתוצאה כביכול טובה כמו שכולם חושבים, זה יפגע בנו. אנחנו משחקים מול קבוצה מאוד טובה שזה המשחק השישי שלהם באירופה וזה רק משחק שני שלנו. יש להם שחקנים טובים שהצלחנו לעצור במשחק הקודם ונצטרך לעשות את זה שוב גם מחר".

אבוקסיס.
אבוקסיס. "התוצאה איכזבה אותנו אבל היא לא רעה" (מאור אלקסלסי)

סגנון המשחק שלו: "אני לא יודע מה נחשב סגנון המשחק 'שלי'. לא באנו וסגרנו, היינו מאוד חזקים במחצית הראשונה. נפטצ'י היא קבוצה שבאה ליזום. אני לא יודע איך המשחק יהיה מחר אבל במשחק הקודם הצלחנו לעשות הרבה דברים יפים גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית. התוצאה בסוף איכזבה אותנו אבל היא לא רעה. מחר מתחילים בדקה ה-46".

יהיה קשה להפתיע שוב את נפטצ'י: "היכולת שלנו היתה טובה בהרבה חלקים, לא רק בקטע שהצלחנו להבקיע פעמיים. זה גם המצבים שהגענו. נכון שבגלל השלב שבו אנחנו נמצאים בעונה, היתה קצת ירידה ביכולת בחצי השני מבחינת הקצב. הם קבוצה טובה והתוצאה שהשגנו שם בסוף שקצת קילקלה לנו. נצטרך לשחק לא רק בשביל לסגור, אלא גם בשביל לכבוש. אי אפשר להסתגר ולהסתמך על התוצאה הקודמת, נבוא לשחק".

"אני לא חושב שעשינו תוצאה טובה במשחק בחוץ. אם היינו מנצחים זו היתה תוצאה טובה. בסך הכל אנחנו באים אחרי תיקו. ואני אמרתי שכשהובלנו 0:2 זו היתה תוצאה טובה, בסופו של דבר עם התיקו הזה זו לא כזאת תוצאה טובה. להגיד שלפני המשחק הראשון לא היינו קונים את התוצאה הזאת? אז כן, אבל זו בסך הכל מחצית ואני לא נותן לשחקנים שלי לחשוב שזו תוצאה טובה".

שחקני בני יהודה.
שחקני בני יהודה. "גאה במה שעשינו כקבוצה" (בני יהודה, רשמי)

המטרה היא שלב הבתים: "אני באופי שלי תמיד מסתכל קדימה ופחות על מה שהיה. אני גאה במה שעשינו כקבוצה ואני כמאמן, אבל חייבים להסתכל קדימה ולהסתכל קודם כל על המשחק הקרוב. אם באמת נצליח לעבור את נפטצ'י זה יהיה משהו באמת יפה מאוד ואז נחשוב הלאה. כבר למדנו שבבני יהודה הרעב של השחקנים זה משהו מאוד חשוב והשחקנים מגיעים רעבים ומצליחים. חובת ההוכחה היא עלינו וכל שנה מהתחלה. מה שעשינו עד עכשיו לא נותן לנו כלום להמשך וחובת ההוכחה היא תמיד עליי כמאמן והשחקנים".

ההרכב של נפטצ'י: "ממה שראיתי בכל המשחקים האחרונים שלהם, הם משחקים פחות או יותר באותה שיטה ואין לי מושג אם הוא יכין לי הפתעה או לא. אנחנו מכירים את השחקנים שלהם ויודעים שיש להם אפשרות לעשות שינוי אחד או שניים מהמשחק הראשון. אני חושב שבכדורגל אין כבר הפתעות גדולות מדי או שינויים גדולים מדי".

הקפטן דן מורי הוסיף: "נפטצ'י זו קבוצה איכותית מאוד, בעיקר בהתקפה. יש להם כמה שחקנים טובים מבחינה אינדיבידואלית וזו קבוצה מאוד מאומנת. כמו שהמאמן שלנו אמר, נצטרך להיות במיטבנו הגנתית והתקפית כדי לעבור ולעשות את זה. יש לי הרבה מחמאות אליהם, ידענו גם לפני המשחק שזו קבוצה חזקה ונצטרך להיות בשיאנו".

דן מורי.
דן מורי. "נפטצ'י קבוצה מאומנת מואד" (אריאל שלום)

ההכנה המנטלית למשחק: "כמו שכבר אמרנו, אם נחשוב שהתוצאה מהמשחק הקודם תיתן לנו איזשהו יתרון, אנחנו טועים בגדול. זו קבוצה מאוד טובה, יריבה חזקה שמשחקים כבר סיבוב שלישי והם יודעים איך להתמודד עם לחץ. נצטרך להיות במיטבנו כדי לעבור"

מבחינה מקצועית, אבוקסיס צפוי לפתוח עם הרכב זהה לזה שחילץ תיקו רב שערים בבאקו, כאשר שלישיית הבלמים תורכב מדן מורי, דניאל פלשר ואלבן פנישי. בעמדת המגן הימני יעלה אבישי כהן, שיועדף על פניו של דור אלו שהחל להתאמן עם חבריו אך עדיין אינו נמצא בכושר משחק מלא. תאמבי סגס ימשיך לקבל קרדיט לצד איסמעילה סורו בקישור האחורי. עמית זנטי ואיתן וולבלום ימשיכו להיעדר וגם פז בן ארי ששבר את ידו במהלך המשחק בבאקו, מושבת ולא בסגל. בהתקפה יפתחו דור ג'אן ומוחמד גאדיר שהצטיין עם שער ובישול במשחק הראשון.

הרכב משוער: אמיליוס זובאס, אבישי כהן, אלבן פנישי, דן מורי, דניאל פלשר, אמיר רוסתום, איסמעילה סורו, תאמבי סגס, שי מזור, מוחמד גדיר, דור ג'אן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי