צפו: וולפסברגר ו-וייסמן הרשימו ב-1:1 נגד רומא, יונייטד מעדה

שון וייסמן, ניקולו זאניולו
שון וייסמן, ניקולו זאניולו | ERWIN SCHERIAU/APA/AFP via Getty Images

האוסטרים הצליחו למחוק את היתרון המוזר שקבע ספינזולה (27) בזכות גולאסו ענק של לינדל בפצצה לחיבורים (52). וייסמן שהיה מעורב במהלך, הגיע לשתי הזדמנויות ורשם 81 דקות טובות. האנגלים סיימו ב-0:0 נגד אלקמאר

(גודל טקסט)

לאחר שני ערבים מוצלחים בליגת האלופות, משחקי המחזור השני של הליגה האירופית החלו הערב (חמישי), עם לא פחות מ-11 משחקים שנערכו במקביל ב-19:55. במוקד, שון וייסמן ו-וולפסברגר, שהביסו 0:4 במחזור הפתיחה את בורוסיה מנשנגלאדבך, אירחו את רומא האיטלקית בקרב גדול על המקום הראשון בבית, ועל אף שנקלעו לפיגור משער מוזר של לאונרדו ספינזולה בנגיחה לאחר כדור קרן (27)- ידעו להשוות עם שער ענק של מיכאל לינדל(52) בבעיטה לחיבורים. הקבוצה האוסטרית שיחקה ללא רגשי נחיתות ויכולה להיות גאה בעצמה, כשהחלום לצלוח את שלב הבתים חיי וקיים. 


 

החלוץ הישראלי היה מעורב במהלך כשחילץ את הכדור, רץ בלי הפסקה איים פעמיים על השער (היה קרוב לכיבוש בדקה ה-37) ורשם ערב מוצלח עד שהוחלף בדקה ה-81. בצד של האיטלקים, ניקולו זאניולו היה המצטיין. במשחק הבא ייתארחו האוסטרים בטורקיה אצל איסטנבול בקשהיר, בעוד לרומא מצפה משחק בית נגד בורוסיה מנשנגלאדבך.


במשחק נוסף, מנצ'סטר יונייטד חזרה לאנגליה עם תיקו 0:0 במשחק החוץ בהולנד נגד אלקמאר לאחר עוד ערב חלש בהרכב חסר מאוד ובלי בעיטות למסגרת. חואן מאטה היה מהשחקנים הבכירים הבודדים ששיחקו. שער של המארחת נפסל בצדק בדקה ה-11 בגלל נבדל. יונייטד תצא למשחק חוץ נוסף  בעוד כשלושה שבועות כשתתארח אצל פרטיזן בלגרד. לכל שאר תוצאות משחקי הערב – ראו ידיעה נפרדת


וולפסברגר – רומא 1:1 
האורחת פתחה את המשחק בהנעת כדור שקטה עד הדקה השמינית כשסיכנה לראשונה – זאניולו שלח כדור עומק לקלייברט שהעביר רוחב אך ההגנה הרחיקה ברגע האחרון. כעבור שש דקות המגן לוקאס שמיץ שלח רגל ברגע האחרון ומנע שער. זאניולו המשיך להוציא את רומא להתקפות מסוכנות אבל קלייברט היה לא מדויק עם בעיטה רעה מאגף ימין (16). שון וייסמן הרבה להפעיל לחץ על שחקני ההגנה אך קבוצתו לא הייתה במשחק.



מיכאל נובאק, לאונרדו ספינזולה (רומא, רשמי)


לאחר רבע שעה בה נתנה יותר מדי כבוד לאיטלקים, המארחת התעוררה: בדקה ה-21  שון וייסמן חטף כדור, מיכאל ליאנדל הרים לרחבה ואנדרסון ניאנגבו כמעט הגיע לכדור. כעבור דקה הגיע איום ראשון משמעותי – מרקל ריטסמייר נגח נהדר לאחר הרמה של רומנו שמיד אבל אנטוניו מיראנטה שלח יד ארוכה והדף הצידה. המארחת שלחה עוד הרמה מסוכנת לרחבה אבל השוער הצליח להדוף בקצות האצבעות.


דווקא בדקות הטובות שלה, המארחת ספגה. חאבייר פאסטורה הרים כדור קרן מצד ימין ולאונרדו ספינזולה נגח כדור שפגע בשחקן הגנה וחזר אל ראשו, בלבל את ההגנה וחדר לרשת, 0:1 לרומא. האורחת הייתה קרובה להכפיל את היתרון כשקלייברט מסר לפאסטורה שבעט רע מעל השער. בדקה ה-37 וייסמן היה יכול לקנות את עולמו כשקיבל מסירה יפה, התגבר על שחקני ההגנה אך לא הצליח לדחוף את הכדור לרשת ונעצר על ידי מיראנטה. 



שחקני רומא חוגגים (ERWIN SCHERIAU/APA/AFP via Getty Images)


בפתיחת המחצית השנייה רומא כמעט הכפילה את היתרון,  ניקולה קאליניץ' שלח מסירה לזאניולי שהיה במרכז ובעט לפינה כדור לא חזק מספיק. מנגד, בדקה ה-51 וייסמן ניסה את כוחו כשחתך לאמצע, עבר את אמאדו דיווארה ובעט כדור חלש ברגל שמאל. דקה חלפה והמארחת השיגה את השיוויון ועוד איך: וייסמן חטף כדור ומיכאל לינדל שלח בעיטה אדירה מחוץ לרחבה, היישר לחיבורים 1:1



שון וייסמן בפעולה (Chris Bauer/SEPA.Media /Getty Images)


בדקה ה-71 קלייברט השתחרר מעולה לבעיטה ושלח כדור מצוין סמוך לקורה. למרות המצב, מאמן רומא עדיין לא ביצע חילופים כשדז'קו כמובן על הספסל. דקה חלפה ושוב רומא בהתקפה טובה, כריסטנטנה מסר לזאניולי שהתקרב. בדקה ה-76 המארחת יצאה קדימה במהירות והגיעה ליתרון מספרי, וייסמן עשה תנועה נהדרת לעומק אבל ריטסמייר נהג באנוכיות ובעט מרחוק החוצה. בדקה ה-81 הוחלף החלוץ הישראלי.


ארבע דקות לסיום זאניולו פרץ נהדר בקו והעביר רוחב והמארחת דרשה פנדל כאשר הבעיטה נבלמה בידו של נמניה רניץ'. גם המארחת רדפה אחרי השער השני ובדקה ה-89 המחליף הצעיר אלכסנדר שמידט פרץ יפה באגף, התגבר בקלות על אלכסנדר קולארוב והעביר כדור רוחב מסוכן אך לא הייתה ערב מסיימת. בדקה האחרונה שוער וולפסברגר גרם לדפיקות לב ביציע כשהשמיט כדור רוחב של קולארוב אך לא יותר, תיקו צודק בסיום.



שחקני וולפסברגר חוגגים (ERWIN SCHERIAU/APA/AFP via Getty Images)

הרכבים
וולפסברגר: אלכסנדר קופלר, מיכאל נובאק, מיכאל סולבר, נמניה רניץ', לוקאס שמיץ, רומנו שמיד, מריו לייטגב, מרקל ריטסמייר, מיכאל לינדל, אנדרסון ניאנגבו, שון וייסמן (אלכסנדר שמידט, 81)


רומא: אנטוניו מיראנטה, דוידה סנטון, בריאן כריסטנטה, פדריקו פאציו, לאונרדו ספינזולה (אלכסנדר קולארוב, 80), אמאדו דיווארה, ג'יאנלוקה מנצ'יני, יוסטין קלייברט, חאבייר פאסטורה (מירקו אנטונוסי, 78), ניקולו זאניולו, ניקולה קאליניץ'


אלקמאר – מנצ'סטר יונייטד 0:0

עוד ערב מאכזב של הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר. במשחק שנערך בבדן האג ולא במגרש באלקמאר זכר לקריסת הגג באצטדיון בעירה. ההולנדים פתחו טוב יותר ועלו ליתרון בדקה ה-11 אך שער הנגיחה של מירון בואדו נפסל מייד בגלל נבדל. יונייטד לא הרשימה להוציא את דייגו דאלוט שתמך הרבה בהתקפה בצד ימין והיה קרוב לבשל שער. גם האורחת שהייתה דומיננטית בדקות המשחק נחלשה מאוד במחצית עקרה ללא מצבים. בחלוף 71 דקות יונייטד עדיין לא בעטה למסגרת כשמנגד דויד דה חאה התעופף והדף בעיטה מעולה של אוואן וינדאל. זהו זה.



נמניה מאטיץ', מירון בואדו (Lennon/Getty Images)


הרכבים:
אלקמאר: מרקו ביזוט, רון ולאר, פרדריק מידטסו, קלווין סטנגס, תאון קופמיינרס, מיירון בואדו, דני דה ויט, אוסמה אידריסי, אוואן וינדאל, יוקינארי סוגאווארה, סטין ווטנס


מנצ'סטר יונייטד:
דויד דה חאה, דייגו דאלוט, ויקטור לינדלוף, מרקוס רוחו, ברנדון וויליאמס, נמניה מאטיץ', אנחל גומס, פרד, חואן מאטה, דניאל ג'יימס, מייסון גרינווד.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי