צפו בתקציר: רומא הדיחה את גנט העיקשת ועלתה לשמינית הגמר

שחקני רומא חוגגים
שחקני רומא חוגגים | JASPER JACOBS/BELGA/AFP via Getty Images

הבלגים הקשו מאוד על הקבוצה מבירת איטליה, אשר עלתה בזכות שער של קלייברט, שקבע 1:1. שלושער של קאלרי לא עזר לאספניול מול וולבס (2:3), לברקוזן ופטר בוס הדיחו את פורטו. בשאקשהיר ניצחה את ספורטינג בהארכה

(גודל טקסט)

אחרי שריינג'רס הייתה הראשונה להעפיל לשמינית גמר הליגה האירופית אתמול (רביעי), משחקי שלב 32 האחרונות של המפעל נמשכו גם הערב (חמישי) וסיפקו לנו עולות נוספות לקראת השלבים המכריעים של המפעל – וולבס, וולפסבורג, לברקוזן, לאסק לינץ ורומא. העולה האחרונה בחלק הראשון הייתה איסטנבול בשאקשהיר, שהצליחה לחזור בגדול אחרי הפסד 3:1 לספורטינג ליסבון במשחק הראשון ולנצח בהארכה. 

גנט – רומא 1:1 (2:1)
כבר בשבוע שעבר פגשה רומא את גנט באולימפיקו ועשתה צעד חשוב עם ניצחון 0:1 מינימלי, כשהיא שמרה על רשת נקייה ונמנעה מספיגת שער חוץ. הערב הג'אלורוסי הגיעו למגרשה של הקבוצה הבלגית ופעם נוספת פגשה יריבה עקשנית מאוד, שגם עלתה ליתרון אחרי 25 דקות של כדורגל, כאשר רומן בזוס האוקראיני מצא את ג'ונתן דויד במרכז הרחבה והקנדי השווה את התוצאה בסיום הכללי. ארבע דקות לאחר מכן הגיעה שער החוץ היקר כל כך של רומא, כשג'סטין קלייברט הצעיר כבש לאחר בישול חכם שקיבל מהנריק מחיטריאן ולמעשה קבע את זהות העולה לשלב שמינית הגמר.
 

פורטו – לברקוזן 3:1 (5:2)
הקבוצה של פטר בוס, אקס מכבי תל אביב, המשיכה בריצה הנפלאה שלה ורשמה ניצחון שישי ברציפות בכל המסגרות. אחרי ה-1:2 במשחק הראשון בבית, האדומים הראו עליונות גם בפורטוגל וללא ספק עלו בצדק. לוקאס אלאריו העלה את הגרמנים ליתרון בדקה ה-10 עם סיומת נהדרת, כאשר קרים דמירבאי הכפיל בדקה ה-50 אחרי קומדיית טעויות בהגנת פורטו. בדקה ה-58 זה כבר היה 0:3 ענק עם שער קל של קאי האברץ מול שער חשוף, כאשר תוצאת המשחק נקבעה בדקה ה-65 מנגיחה מצוינת של מוסא מארגה שצימק והעניק לקבוצתו שער ניחומים, שאיך לומר, לא ממש ניחם. 


שחקני לברקוזן חוגגים (MIGUEL RIOPA/AFP via Getty Images)

אספניול – וולבס 2:3 (6:3)
אחרי שהזאבים השיגו 0:4 עצום במשחק הראשון, הם הגיעו לספרד רגועים ובטוחים. אמנם הם הפסידו בסיום, אך עלו בסיכום שני המשחקים כמובן במטרה להגיע הכי רחוק שאפשר במפעל. המארחת עלתה ליתרון בדקה ה-16 עם שער של חוסה קאלרי מקרוב, כאשר שש דקות בלבד לאחר מכן אדאמה טראורה קבע שוויון עם בעיטה שטוחה לפינה מתוך הרחבה. קאלרי השלים צמד בדקה ה-57 בפנדל, אך מאט דוהרטי קבע 2:2 בדקה ה-79 עם שער קל מקרוב. בתוספת הזמן קאלרי הנהדר השלים שלושער עם נגיחה פנטסטית, אך גם זה כמובן לא עזר לאספניול. מי יודע, אולי זה דווקא יעשה טוב לקבוצה, אשר נמצאת במקום האחרון בליגה הספרדית וכעת תתרכז במאבקי הירידה.


נאלדו שומר על אדאמה טראורה (David Ramos/Getty Images)

בשאקשהיר – ספורטינג ליסבון 1:4 (4:5)
ללא כל ספק, המשחק של הערב הראשון. בשאקשהיר הגיעה להתמודדות לאחר הפסד 3:1 בליסבון, אך עשתה מהפך מדהים ודרמטי מאוד, והוכיחה שוב שאסור לוותר עד הרגע האחרון. הטורקים עלו לכר הדשא במוטיבציית שיא, ובדקה ה-31 עלו ליתרון לאחר נגיחה של מרטין שקרטל הבלם מרחק קצר מאוד. בדקה ה-45 המקומיים הכפילו את היתרון בזכות כדור חופשי מדהים של דניאל אלקסיץ'.

בדקה ה-68 ספורטינג הראתה שהיא במשחק בזכות מהלך קבוצתי נפלא ונגיחה של לוצ'יאנו וייטו לרשת, אך בדקה ה-92 הגיע אדין וישקה הבוסני וסובב כדור אומן לרשת, ובכך שלח את המשחק להארכה. וישקה עצמו קיבל הזדמנות לעשות את הבלתי יאומן בדקה ה-119 כשקבוצתו קיבלה כדור עונשין, ובלי לחשוב פעמיים הפציץ את הרשת של לואיס מקסימיאנו וקבע 1:4 מדהים, אשר שלח את בשאקשהיר לשמינית הגמר. 

שחקני בשאקשהיר חוגגים (OZAN KOSE/AFP via Getty Images)

תוצאות נוספות
מאלמו – וולפסבורג 3:0 (5:1)

לאסק לינץ – אלקמאר 0:2 (1:3) – לצפייה בתקציר לחצו כאן

באזל – אפואל ניקוסיה 0:1 (0:4)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי