באסלר: קרלו אנצ'לוטי יעזוב בינואר את באיירן מינכן

לבנדובסקי
לבנדובסקי | AFP

הבווארים נכנעו 2:0 להופנהיים וירדו למקום החמישי, מעמדו של המאמן בסכנה. לבנדובסקי העביר ביקורת: "אין מקום לסמלים ולרומנטיקה, צריך לתת לשחקנים לעזוב אם הם רוצים". וגם: השער שיצר שערורייה

(גודל טקסט)

בלאגן בבאיירן מינכן. ההפסד אתמול (שבת) 2:0 להופנהיים הוריד את הקבוצה למקום החמישי בבונדסליגה, מקום בו לא נראתה מאז ספטמבר 2014 כשדורגה במקום השישי אחרי שלושה מחזורים. אמנם היה זה הפסד ראשון של הבווארים העונה בבונדסליגה, אבל היכולת החלשה והתוצאות הרעות במהלך ההכנה ובמשחקי פתיחת העונה הובילו לכך שהמאמן קרלו אנצ'לוטי כבר מתחיל להרגיש שהכיסא אט אט מאבד יציבות.

שחקן העבר של באיירן מריו באסלר טוען שלפי מידע שהגיע לידיו אנצ'לוטי לא יסיים את העונה בשורות האלופה הגרמנית ויעזוב בינואר לקבוצה מהליגה הסינית. לטענתו הנהלת המועדון לא מרוצה מעבודתו של המאמן האיטלקי. "יש לי מקור מהימן שזה עומד לקרות, אבל אני לא משוכנע ב-100 אחוז". צריך להזכיר שאנצ'לוטי מחזיק בחוזה לשנתיים נוספות.

הבוקר פרסם העיתון "דר שפיגל" ראיון בו תוקף חלוץ הקבוצה רוברט לבנדובסקי את הנהלת באיירן על כך שלא הביאה רכש מתאים ומרשים והסתפקה ברכש כולל של 40 מיליון יורו. האם זהו תחילת הקרע בין הכוכב לקבוצה? "כדורגל הוא קפיטליזם טהור ואין בו מקום לסמלים ולרומנטיקה. אם שחקן רוצה לעזוב קבוצה צריך לתת לו ואם צריך לחזק את הקבוצה אז יש להשקיע", הבהיר החלוץ הפולני.

ב"בילד" נכתב שלבנדובסקי ויועציו מנסים לרמוז על כך שהוא רוצה לעזוב, למרות חוזהו שיפוג רק בקיץ 2021. סטפן אפנברג שחקן הקבוצה לשעבר קרא לבאיירן להיפטר מהחלוץ הפולני: "באיירן לא צריכה שחקנים שמעבירים על המועדון ביקורת". זו התקפה חזיתית גם על הנשיא אולי האנס שכבר הצהיר שהוא לא רוצה להוציא סכומי עתק על שחקנים. ב-2009 פיליפ לאם מתח ביקורת על באיירן וספג קנס של 50 אלף יורו.


לבנדובסקי. הקנס בדרך? (AFP)

אם לא די בצרות, גם השער הראשון של הופנהיים אתמול בדקה ה-27 עורר שערורייה אחרי שמאטס הומלס בעט כדור לכיוון השני של המגרש כדי למנוע מתפרצת של הופנהיים. שחקני הקבוצה התעלמו מהכדור וביקשו ממביא הכדורים, שהוא גם חלוץ הקבוצה עד גיל 14, אומוט טוהמצ'ו, כדור חדש ומארק הות כבש שער מהיר בדרך לצמד. הבעיה הייתה שלרגע היו שני כדורים על כר הדשא. מאמן הופנהיים, ג'וליאן נגלסמן, אמר: "לא מבין מה הבעיה. התפקיד של נער הכדורים הוא להביא אותם במהירות הכי גדולה לקבוצה אם יש הזדמנות".

מנגד, כמובן שקרלו אנצ'לוטי זעם: "השער לא היה חוקי". מאטס הומלס שהוציא את הכדור אמר: "השער הזה לא חוקי במאה אחוז. בעטתי בכוונה את הכדור רחוק והם חידשו את המשחק עם כדור אחר". לעומתו שופט המשחק, טורסטן רינהופר, טען שלכדור שבעט הומלס לא הייתה השפעה על המשחק: "הכדור הראשון כבר לא היה רלוונטי ולכן השער חוקי". שוער הופנהיים, אוליבר באומן, הבטיח לנער חולצה שלו במתנה.

על ההפסד אמר אנצ'לוטי: "לא היינו מפוקסים. זה יכול לקרות בכדורגל. להופנהיים היו שלוש הזדמנויות והם כבשו פעמיים". הופנהיים ניצחה פעמיים את באיירן אחרי 17 משחקים ללא ניצחון עליה.


קרלו אנצ'לוטי. "השער לא היה חוקי" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי