באיירן הודיעה: ריברי יעזוב בסיום העונה לאחר 12 שנה

פרנק ריברי
פרנק ריברי | Gettyimages

הקשר הצרפתי יעזוב את בוואריה לאחר 12 שנה: "כשהגעתי לכאן הגשמתי חלום. יהיה קשה להיפרד, אך אסור לנו לשכוח מה עשינו יחד". גם אריאן רובן יעזוב לאחר עשור. רומינגה: "הם היו נפלאים. בזכותם חווינו עשור גדול"

(גודל טקסט)
זה היה באוויר ועדיין, אין ספק שלאוהדי באיירן מינכן יהיה קשה להיפרד. המועדון הודיע היום (ראשון) רשמית על כך שפרנק ריברי בן ה-36 לא יאריך את חוזהו שמסתיים בסיום העונה, והקשר הצרפתי יעזוב את המועדון לאחר 12 שנה. גם אריאן רובן (35) ייפרד בסיום העונה, אך ההולנדי הודיע על כך כבר בינואר. ב-18 במאי תארח באיירן את איינטרכט פרנקפורט וצפויה לחגוג אליפות, לאחר שאתמול הגדילה את הפער בצמרת לארבע נקודות יתרון כשנותרו שני מחזורים לסוף, וזה יהיה משחק הפרידה שלהם מהמועדון. אם תנצח במחזור הבא במשחק החוץ בלייפציג, תחגוג באיירן אליפות שביעית ברציפות.


באתר הרישמי של באיירן נכתב: "זהו זה, פרנק אומר שלום". הקשר הצרפתי אמר בסרטון וידאו לאוהדים: "כשהגעתי לבוואריה הגשמתי חלום. הפרידה לא תהיה קלה, אבל אסור לנו לשכוח את כל מה שעברנו יחד. זכינו ב-20 תארים". הקשר, שעלה אתמול מהספסל וכבש את השער השלישי שהבטיח את הניצחון, רשם 422 משחקים במדי באיירן וכבש 123 שערים. אריאן רובן, מנגד, כבש 143 שערים ב-306 משחקיו במועדון, כולל שער ניצחון בלתי נשכח מול בורוסיה דורטמונד בגמר ליגת האלופות בעונת הטרבל (2012/13). 


קארל היינץ רומינגהה, מנכ"ל המועדון אמר: "פרנק ואריאן הם שחקנים גדולים, באיירן מודה להם המון על עשור יוצא מן הכלל. הם היו אחראיים להצלחות שלנו, הם שיחקו כדורגל נפלא וכולם אהבו אותם". בבאיירן הבטיחו שהשניים יזכו לאירוע פרידה גדול ב-2020. המאמן ניקו קובאץ' אמר על שניהם לאחר המשחק אתמול: "הם הטמיעו את החותם שלהם במועדון בעשור האחרון. הייתי רוצה לתת להם יותר דקות אך זה לא התאפשר. הקהל הגיב בצורה מדהימה".




עוד קודם לכן עסקו בגרמניה בהשלכות של המחזור ה-32 בבונדסליגה, כשבאיירן מינכן במרחק נגיעה מאליפות שמינית ברציפות, בעוד בורוסיה דורטמונד הרימה ידיים. ב"קיקר" נכתב: "זהו-זה, האליפות הוכרעה? שתי טעויות ענק עלו לדורטמונד ניצחון בעוד באיירן, כרגיל, ביצעה את חובתה". ב"בילד" הוסיפו: "דורטמונד נכנעה ונתנה לבאיירן למשוך את הכתר. קלאודיו פיזארו, אקס באיירן, אחראי על הדרמה".


קובאץ'היה מאושר: "האנובר הגנה מעולה ב-20 הדקות הראשונות אבל השתפרנו בהמשך, היינו רגועים. זה היה ניצחון ראוי, עשינו את שיעורי הבית. אני מרוצה מכך שהפער גדל לחמש נקודות (ארבע לאחר התיקו של דורטמונד) ונראה מה יהיה. זה בידיים שלנו והמטרה מראש הייתה לזכות באליפות".


עבור פרנק ריברי היה מדובר בשער ראשון מאז דצמבר והוא כתב לאוהדים ברשתות החברתיות: "העבודה הקשה משתלמת. רוצים לסיים את העונה עם דאבל". אריאן רובן חזר לשחק לראשונה מאז סוף נובמבר. חזרתו למגרשים התעכבה שוב ושוב ושוב ואתמול זה קרה. רובן אמר: "אני אסיר תודה, זו המילה היחידה שאני יכול להגיד. עשיתי הכל כדי לחזור כבר. התאמנתי ונאבקתי לחזור למגרש. לצערי שיחקתי רק חמש דקות אבל זה היה מרגש. אני שמח שהרבה קבוצות מתעניינות בי, כרגע לא אדבר על עתידי, אבל אני ממשיך לשחק כדורגל!". ההולנדי רשם את משחקו ה-700 בקריירה (245 שערים). המגן ראפינייה רשם את משחק הליגה ה-500 שלו באירופה.



אריאן רובן. התרגש לחזור לשחק (Gettyimages)




לצד שמחת המנצחים, בבורוסיה דורטמונד מאוכזבים אחרי שהחלום לזכות באליפות ראשונה מאז 2012 נגנז כמעט סופית. מאז פברואר, דורטמונד ניצחה רק בשניים ממשחקי החוץ שלה. בגרמניה מתחו ביקורת על השוער רומן בורקי שטעה פעמיים ואפשר לברמן לחזור למשחק. המאמן לוסיאן פאברה הגן על השוער שלו: " אנחנו לא צריכים לדבר עליו. הוא רשם עונה גדולה והציל לנו הרבה נקודות. כמובן שהוא היה יכול לעשות יותר, אבל זה שייך לעבר". על מאבק האליפות: "במונחים מתמטיים זה אפשרי אך ברור שעכשיו זה קשה יותר. עלינו לנצח במשחק הבא". על המשחק עצמו המאמן: "הייתה לנו הזדמנות לעלות ליתרון 0:3. היינו צריכים להישאר רגועים". 


הקשר יוליאן וייגל היה תקיף יותר: "קשה לי להסביר איך שוב זה קורה לנו. אחרי מחצית ראשונה שהייתה חייבת להסתיים ביתרון 0:3, המשכנו להחמיץ גם בפתיחת המחצית השנייה ואז ברמן כבשה ונלחצנו. ידענו שיש להם התקפות מסוכנות".



שחקני דורטמונד מאוכזבים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי