צפו: 2:2 לבאיירן, מנשנגלדבאך נוצחה אך נותרה בפסגה

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | CHRISTOF STACHE / Contributor

האלופה ספגה שער שוויון דרמטי מול אאוגסבורג בתוספת הזמן. לבנדובסקי כבש ורשם שער בכל אחד משמונת מחזורי הפתיחה. דורטמונד ניצחה בביתה 0:1 את המוליכה, שניצלה את תוצאות התיקו של יריבותיה לצמרת

(גודל טקסט)
המחזור השמיני בבונדסליגה שנפתח ביום שישי בניצחונה של איינטרכט פרנקפורט על באייר לברקוזן 0:3, נמשך אחר הצהריים (שבת) עם חמישה משחקים. באיירן מינכן התארחה אצל אאוגסבורג, הובילה 1:2 אך ספגה שער שוויון דרמטי בתוספת הזמן – 2:2. רד בול לייפציג אירחה את וולפסבורג ונפרדה ממנה ב-1:1 אחרי שהובילה 0:1. ורדר ברמן אירחה את הרטה ברלין למשחק שהסתיים ב-1:1, פורטונה דיסלדורף פגשה במגרשה את מיינץ וניצחה 0:1, אוניון ברלין אירחה את פרייבורג וגברה עליה 0:2. בורוסיה דורטמונד אירחה מאוחר יותר את המוליכה בורוסיה מינשנגלדבאך וגברה עליה 0:1, המפסידה נותרה בפסגה.


אאוגסבורג – באיירן מינכן 2:2

הבווארים רשמו משחק שני ברציפות ללא ניצחון כשסיימו בתיקו 2:2 דרמטי מול אאוגסבורג. זאת הפעם הראשונה מאז נובמבר שעבר שהקבוצה משלימה רצף של שני משחקים ללא ניצחון. באיירן ביצעה מהפך וכבר הייתה בדרך הבטוחה לניצחון, אך שער שוויון של אלפרד פינגובסון בתוספת הזמן קבע חלוקת נקודות. למרות התיקו המאכזב שני שחקנים של אלופת גרמניה רשמו ציוני דרך. רוברט לבנדובסקי, שכבש גם היום, העלה את מאזנו ל-19 שערים העונה בכל המסגרות והשווה שיא בונדסליגה של פייר אמריק אובמיאנג, כשהוא מצא את הרשת בכל שמונת המחזורים הראשונים בליגה. סרג' גנאברי הבקיע שער גדול והוסיף בישול במשחק נהדר, כשהוא כבש תשעה שערים בעשרת המשחקים האחרונים בכל המסגרות.


המשחק נפתח בסערה וכבר בדקה הראשונה אואגסבורג הפתיעה ועלתה ל-0:1. התקפה מהירה של המארחת, שהפגינה הרבה נחישות ברחבת הבווארים הסתיימה בבעיטת וולה של מרקו ריכטר היישר אל הרשת של מנואל נוייר. אלופת גרמניה לא חיכתה זמן רב והשיגה את השוויון כבר בדקה ה-14. סרג' גנאברי הגביה לרחבה ולבנדובסקי נגח בעוצמה פנימה. באיירן המשיכה לשלוט בקצב המשחק ובדקה ה-38 גנאברי בעט מהאוויר כדור מצוין, שמצא רק את קורת השער. דקה לאחר מכן, טיאגו אלקנטרה ניצל ערבוביה ברחבה והיה קרוב לכבוש , אך הבעיטה שלו הורחקה מקו השער והקבוצות ירדו למחצית בשוויון 1:1.



לבנדובסקי. כבש והשווה שיא (CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images)


עם פתיחת המחצית השנייה המהפך הושלם. גנאברי ביצע חיתוך  נהדר מצד ימין לכיוון המרכז, חלף על פני שני שחקנים ובעט כדור מסובב אל הפינה הרחוקה, 1:2 לבאיירן. דקה חלפה והקשר הגרמני השאיר כדור נהדר לקוטיניו שפספס מקרוב ובעט על גופו של השוער. לאחר השער חניכיו של ניקו קובאץ' הורידו הילוך, ונענשו בתוספת הזמן כשאלפרד פינגובסון השווה את התוצאה. בצל הפיחות במעמדו ולמרות שהתחמם לאורך כל המחצית השנייה, תומאס מולר זכה לשחק 10 דקות בלבד. בעקבות חלוקת הנקודות באיירן מעלה את מאזנה ל-15 נקודות מתוך 24 וביום שלישי הקרוב היא תשחק מול אולימפיאקוס במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. אאוגסבורג מנגד, השיגה את נקודת הליגה השישית שלה ובמחזור הבא תצא למשחק חוץ נגד וולפסבורג. 


רד בול לייפציג – וולפסבורג 1:1 (לחצו כאן וצפו בכל שערי השבת בבונדסליגה)
קרב צמרת מסקרן בבונדסליגה כאשר השלישית בטבלה אירחה את השנייה. אחרי מחצית מאופסת, לייפציג עלתה ליתרון 0:1 משער של טימו ורנר בדקה ה-54. ווט ווגהורסט השווה בדקה ה-82 ומנע מלייפציג עלייה למקום השני.



טימו ורנר. שער יתרון שכבש, לא הספיק (Maja Hitij/Bongarts/Getty Images)


דורטמונד – מנשנגלדבאך 0:1 (לחצו כאן וצפו בתקציר)
במשחק שנעל את הערב, אירחה בורוסיה דורטמונד את המוליכה מנשנגלדבאך וגברה עליה 0:1. המפסידה נותרה במקום הראשון בטבלה בעקבות תוצאות התיקו שנרשמו במשחקי יריבותיה לצמרת. מרקו רויס כבש את שער הניצחון בדקה ה-58. דורטמונד עלתה למקום הרביעי עם 15 נקודות, בדיוק כמו לשלישית, באיירן מינכן.


ורדר ברמן – הרטה ברלין  1:1

שתי קבוצות מרכז הטבלה נפגשו בברמן. ג'ושוע סרג'נט העלה את המארחת ל-0:1 כבר בדקה השביעית. דודי לוקבקיו השווה בדקה ה-70.


פורטונה דיסלדורף – מיינץ 0:1
דיסלדורף אירחה במגרשה את קרב התחתית. המחצית הראשונה הסתיימה בלא שערים ושניות לפני הירידה להפסקה, נותרה מיינץ בעשרה שחקנים אחרי שאדימילסון פרננדז ספג כרטיס צהוב שני והורחק. רובן הנינגס כבש את שער הניצחון בדקה ה-82.


אוניון ברלין – פרייבורג 0:2
פרייבורג עם שאיפות לצמרת, יצאה למשחק חוץ בברלין ונתקלה בפתיחה אדירה של המארחת, כשכבר בדקה הראשונה, מאריוס בלטר העלה אותה ליתרון 0:1, מרכוס אינגוורטסן כבש את השני בדקה ה-84.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי