"הופעה ברמה עולמית!": בגרמניה מתמוגגים מפיליפה קוטיניו

פיליפה קוטיניו
פיליפה קוטיניו | CHRISTOF STACHE/AFP via Getty Images

הברזילאי גנב את ההצגה ב-1:6 על ברמן כשהיה מעורב לראשונה בקריירה בחמישה שערים: "מעשה אומנות בשער השלישי", נכתב בתקשורת. לבנדובסקי: "שמח שהראה עד כמה הוא טוב". פליק: "כולם נהנו ממנו"

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן אמנם מדורגת רק במקום הרביעי בטבלה והיא רחוקה מהיכן שהיא רוצה להיות, אך הדאבליסטית יכלה לחייך אתמול (שבת) לאחר הניצחון הנהדר 1:6 על ורדר ברמן, כשהשוותה את ניצחון הליגה הגבוה ביותר שלה העונה (במחזור השלישי הביסה באותה תוצאה את מיינץ). כוכב המשחק, איך לא, היה פיליפה קוטיניו, שבדיוק בשביל משחקים כאלה הביאו אותו. הברזילאי שספג לא מעט ביקורות רשם משחק ענק עם שלושער (כל גול בצבע) ושני בישולים. לראשונה מאז מאי 2018, אז בארסה נכנעה 5:4 ללבאנטה – הקשר היה מעורב שלושה שערים. זה היה הערב הגדול בקריירה בו היה לראשונה מעורב בחמישה שערים.

"שני בישולים ענק, והשערים? פשוט מעשי אומנות", נכתב בגרמניה על השחקן שבערב אחד היה נראה כשווה 120 מיליון יורו (סעיף הרכישה שלו מברצלונה). ב"בילד" הוסיפו: "הופעה ברמה עולמית! רוצו לראות את השער השלישי. זה היה השלושער הראשון, האם יהיו עוד?". "התעלה על כולם", נכתב ב"קיקר". בדקה ה-82 כאשר הוחלף הוא זכה לתשואות גדולות מהקהל המקומי. "כל מי שהיה באצטדיון נהנה ממנו", אמר בחיוך המאמן האנזי פליק, והחבר רוברט לבנדובסקי פירגן: "זה היה המשחק שלו היום (אתמול) פשוט ככה. התנועה החכמה שלו והחוש לשערים, מה שהוא עשה עם הכדור. אנחנו צריכים שחקן זה. אני שמח שהוא הראה היום עד כמה הוא טוב וכמה הפוטנציאל שלו מדהים".

קוטיניו עצמו הצטנע: "אני תמיד מנסה לעשות כמיטב יכולתי. לפעמים זה עובד ולעתים לא. היה חשוב לנו להשיג את הנקודות לאחר ההפסדים האחרונים, אנחנו רוצים להמשיך ככה". הברזילאי כמובן קיבל את כדור המשחק בסיומו והיה גם לברזילאי הראשון לכבוש שלושער לזכות באיירן מאז ג'ובאני אלבר ב-2003.

כאמור, בבוואריה היו מאוד מרוצים. המנהל המקצועי חסן סליהמידיץ' אמר: "אנחנו חייבים להודות שברמן פתחה טוב, אבל כבשנו שני שערים מכריעים לפני המחצית ולאחר מכן שלטנו. במשחקים הקרובים נהיה חייבים להמשיך כך". דויד אלאבה אמר: "אנחנו משחקים עם לחץ גבוה מאוד במגרש וזה כמובן מהווה סיכון. הראינו אופי כקבוצה כשהפכנו את התוצאה עוד במחצית". המאמן פליק סיכם: "הראינו את המנטאליות של הקבוצה".

 
הם אמנם לא היו כוכבי המשחק, אבל גם ג'רום בואטנג וסארפריט סינג לא ישכחו את הערב הזה. הבלם הגרמני רשם את משחקו ה-300 במדי באיירן מינכן, ציון דרך מרשים בעוד הקשר מניו-זילנד (20) רשם את הופעת הבכורה שלו במועדון. מנגד, בתקשורת המקומית ממשיכים לדווח על כך שטיאגו רוצה לעזוב ואם מצבו לא ישתנה הוא שוקל לחזור לספרד, כשברצלונה הקבוצה בה גדל עוקבת אחריו. נכתב שהקשר שמחזיק בחוזה עד 2021 לא התלונן ולא עשה פרצופים אך הוא ישוחח עם המאמן בקרוב. מאז בואו של פליק הוא רשם בשני משחקי ליגה 20 דקות בלבד ובמשחק נוסף לא שותף.


לבנדובסקי וקוטיניו. ככה באיירן רוצה להיראות (Alexander Hassenstein/Bongarts/Getty Images)


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי