רומניגה: "ראו את הפנים המכוערות של באיירן במשחק כל כך יפה"

קרל היינץ רומניגה, דימטאר הופ והשחקנים
קרל היינץ רומניגה, דימטאר הופ והשחקנים | Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images

הבווארים אמנם דרסו 0:6 בתצוגת כדורגל אדירה, אבל מהמשחק ייזכרו בעיקר את הפסקתו ומחאת השחקנים בעקבות התנהגות הקהל שתקף את בעלי הופנהיים: "זה הרגע של כולנו להילחם בתופעה". וכיצד ארגוני האולטראס הגיבו?

(גודל טקסט)

מחזה כפי שהיה אתמול במשחק בין הופנהיים לבאיירן מינכן מעולם לא נראה. על כר הדשא זו הייתה תצוגה אדירה של האלופה ומוליכת הטבלה, 0:6 פנטסטי – אבל לא כזו שליצא לנו לראות מהבווארים בעבר – אבל האירועים שהתרחשו ביציעים שברו שיאים והובילו להפסקת המשחק למשך עשר דקות. למה? לא בגלל קריאות גזעניות, אלימות פיזית, השלכת חפצים או שימוש באמצעים פירוטכניים,אלא בעקבות קללות נגד בעלי הופנהיים, דיטמאר הופ.

בדומה למחאות הרבות נגד ר.ב לייפציג על ידי קבוצות אוהדים רבות בבונדסליגה, גם הופנהיים ובעיקר הופ נמצאים על המוקד וחוטפים מדי שבוע כמחאה על כך שהגיע איש עשיר שמנצל את מעמדו ובעיקר את כספו כדי להפוך למועדון קטן לכזה שמנסה לתקוע יתד ולשלוט בבונדסליגה. כידוע, הופנהיים מייצגת כפר שמאכלס כ-4,000 תושבים בלבד והיא עלתה לבונדסליגה ב-2008 אחרי שנים רבות בליגות הנמוכות, בשל הסיוע הבלתי נגמר של הופ – יליד המקום שמנסה לספק רגעי שמחה וגאווה לחבריו לעיירה הקטנה.

המחאה של אוהדי באיירן אתמול, שהתאפיינה בשלטים רבים בגנות הופ, אינה יוצאת דופן: רק החודש ספגה דורטמונד קנס כספי בעקבות שלטים נגד הופ שאוהדיה הניפו וגם אתמול, במקביל למהומה במשחק בין הופנהיים לבאיירן, אוהדי דורטמונד ופ.צ קלן מחו בעצמם נגד יו"ר הופנהיים. בעקבות כל אירועי החודש האחרון, הכרוז אתמול ניסה את מזלו וכשהבין שאף אחד לא מקשיב לו, שופט המשחק הורה על עצירת המשחק. כעבור דקות, כשהמשחק חודש, זה היה תורם של השחקנים למחות – והם פשוט התמסרו ביניהם עד שריקת הסיום כדי להבהיר לקהל שהגיעו מים עד נפש.

מנכ"ל באיירן מינכן והאיש החזק במועדון, קרל היינץ רומניגה היה בהלם לאחר המשחק, סיפר שכך הוא לא נהנה מכדורגל, החמיא לשופט על עצירת המשחק ותקף את התנהגות האוהדים: "הרעיון להעביר את הזמן עד שריקת הסיום היה של השחקנים לאחר התייעצות עם השופט. מה שעשו ב-10 או 12 הדקות האחרונות היה סימן לאוהדים שעליהם להתבייש. אנחנו בבאיירן מינכן מתביישים שאנחנו חלק מהכאוס הזה. זה הרגע של ההתאחדות הגרמנית, הבונדסליגה וכל הקבוצות להתאחד ולהילחם בתופעה הזו. הייתה עצימת עיניים במשך יותר מדי זמן והגיע הזמן לפעול. אין שום תירוצים, היום ראו את הפנים המכוערות של באיירן מינכן דווקא במשחק כל כך יפה".


רומניגה, הופ והשחקנים אתמול בסיום המשחק (Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images)

גם המאמן האנזי פליק מצא את עצמו מתנצל דווקא אחרי 0:6 אדיר של שחקניו: "אני כל כך מאוכזב עכשיו…השחקנים נתנו הופעה והכל נזרק לפח. אלו דברים מאוד מסוכנים שיוצרים אנשים שלא מבינים דבר. חבורה של אדיוטים. לצערי התוצאה היום נשארת בשוליים".

שופט המשחק כריסטיאן דינגרט זכה לגיבוי מראשי הבונדסליגה, שטענו כי הוא פעל בחכמה כשהפעיל את "תוכנית השלבים" לפיה תחילה הכרוז מבקש להפסיק, לאחר מכן השחקנים ניגשים לקהל ובסופו של דבר הוא מפסיק את ההתמודדות למספר דקות. פריץ קלר, נשיא הבונדסליגה, הצהיר לאחר המשחק ובעקבות האירועים בליגה: "אנשים מגיעים לאצטדיונים כדי לראות וליהנות מכדורגל וגם כדי להיות חלק מחוויה, אבל לא כזו שכוללת גזענות, קללות, אלימות וסכנה. מאוד שמחתי לראות את הסולידריות בין הקבוצות, זה סימן אמיתי. יש כאן בעיה חברתית שמגיעה למגרשי הכדורגל ואני לא רוצה להכליל את כל ארגוני האולטראס, אבל לא ייתכן שיש אנשים שמתנהגים בצורה כזו".

ומה היה לאוהדי באיירן מינכן לומר להגנתם על השלטים בהם נכתב כי הופ "בן ****"? ארגוני האולטראס פרסמו לאחר המשחק הודעה ובה כתבו: "לא הייתה לנו שום אפשרות אחרת, זו הדרך היחידה שלנו לקבל תשומת לב. אם אתם רוצים לעצור משחקי כדורגל בכל פעם שיש אירוע כזה ביציעים, פשוט לא יהיה כאן כדורגל. מה שקרה זה אבסורד, אוהדי כדורגל לא יכולים שלא למרוד וכשצריך להתלכלך. גם המילים שנכתבו בשלט נשמעות פעמים רבות במגרשי כדורגל, אבל הבעיה נוצרה רק כי זה נקשר להופ. מבחינתנו זו מתקפה נגד הזכויות שלנו כאוהדים".


לא מתנצלים. אוהדי באיירן מינכן (DANIEL ROLAND/AFP via Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי