עם שישה נציגים מבאיירן: קבלו את ההרכב החזק ביותר של גווארדיולה

אריאן רובן, פפ גווארדיולה
אריאן רובן, פפ גווארדיולה | Matthias Hangst/Bongarts/Getty Images

אתר "WhoScored" שמתבסס על סטטיסטיקות ונתונים - עשה עבור הספרדי את העבודה. מסי כמובן ב-11, נציג אחד בלבד לסיטי. כמה לברצלונה? וגם: הכוכבים הענקיים שבחוץ

(גודל טקסט)

עוד לפני שהגיע לגיל 50 נחשב פפ גווארדיולה לאחד המאמנים הטובים בהיסטוריה. ככה זה עם ארון תארים עשיר – לא פחות מ-29 גביעים, והצלחה כבירה בשלוש קבוצות על – בברצלונה זכה בטרבל יוקרתי ו-14 תארים בסך הכל, עם באיירן מינכן זכה בשלוש אליפויות ושבעה תארים בסך הכל ובמדי קבוצתו הנוכחית מנצ'סטר סיטי אסף שמונה גביעים. בימים האחרונים בחרו מאמנים גדולים כמו קרלו אנצ'לוטי וז'וזה מוריניו את ה-11 הטובים ביותר אותם אימנו, והיה מרתק לשמוע את בחירותיו של הספרדי.


אז פפ עצמו עדיין לא בחר אך אתר הסטטיסטיקות והדירוגים "
WhoScored" נחלץ לעזרתו ובחר הרכב אימתני לחלוטין. ההפתעה היא שילובם של לא פחות משישה נציגים של באיירן, ורק שחקן אחד מסיטי. טוב, ככה זה כשפפ זכה עם באיירןב אליפות הראשונה שלו כבר ב-25 במרץ, ותמיד בפער של עשר נקודות לפחות מהמקום השני.

בין הקורות, כצפוי, ניצב מנואל נוייר שעקף את ויקטור ואלדס ואדרסון. השוער הגרמני ספג ב-2014-15 ו-2015-16 רק 18 ו-17 שערים בהתאמה, כמעט חצי שער בממוצע למשחק וזכה לציון 6.87.


דה בריינה. הנציג היחיד של סיטי (Alex Livesey/Getty Images)

במרכז ההגנה גם כן נוכחות יפה לגרמנים. דויד אלאבה הוא המגן השמאלי, והשאר מעט מפתיע – חאבייר מסצ'ראנו מקדים את קרלס פויול וג'רארד פיקה ולצידו דווקא ג'רום בואטנג, מולו כבש ליאו מסי את השער המפורסם בחצי הגמר ב-2015.  דני אלבס הוא המגן הימני עם 7.63 – הציון הגבוה בהגנה.

בקישור נמצא הנציג היחיד של הסיטיזנס – קווין דה בריינה שמחזיק בציון 7.63, קצת יותר מצ'אבי (7.56), ואלה שנותרו בחוץ הם אנדרס אינייסטה וסרחיו בוסקטס. היות ומדובר במערך התקפי של 4:4:2, אין מקום לקשר מרכזי נוסף. פרנק ריברי (7.85) ואריאן רובן (7.77) נמצאים גם הם בחוליית הקישור.

בחוד כמובן ניצב מסי עם הציון הגבוה ביותר – 8.77. הוא כבש בשני גמרי ליגת האלופות עם פפ נגד מנצ'סטר יונייטד, ב-2008-09 וכן ב-2010-11. בארבע השנים עם הספרדי על הקווים כבש מסי מספר בלתי נתפס של 211 שערים, ועונת השיא שלו הייתה 2011-12 אז הבקיע 73 שערים. שותפו של הארגנטינאי לחוד הוא רוברט לבנדובסקי שכבש 54 שערים ב-63 הופעות תחת הספרדי וזכה לציון 7.52.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי