מנכ"ל הבונדסליגה לארגוני האולטראס: "זו הדרך היחידה להישאר בחיים"

אוהדי דורטמונד
אוהדי דורטמונד | Frederic Scheidemann/Bongarts/Getty Images

ארגוני האוהדים בגרמניה מוחים על הכוונה לחדש את עונת 2019/20 ללא קהל ("הכדורגל המודרני חולה מספיק"), סייפרט הזהיר את ראשי הקבוצות שהתקהלות מחוץ לאצטדיון עלולה להוביל להפסד טכני

(גודל טקסט)

בגרמניה מחכים לאישור הממשלה בתקווה להניע מחדש את עונת 2019/20 בבונדסליגה הראשונה והשנייה כבר בעוד כשבועיים, בשבוע הבא יתכנסו אנשי הממשל הגרמני ואז תתקבל התשובה הסופית באשר לחידוש הכדורגל ב-9.5, אבל בינתיים יש סוג של מכשול חדש: התנגדות ארגוני האוהדים.

המשחק הראשון בהיסטוריית הבונדסליגה וגם היחיד עד כה שנערך ללא קהל היה בין בורוסיה מנשנגלדבאך לפ.צ קלן רגע לפני שהליגה נעצרה בעקבות התפשטות הקורונה, אולם התקווה שהוא גם יהיה האחרון התנפצה והוא למעשה יהיה רק אחד מבין רבים, לאור רצון הקבוצות לסיים את העונה בקיץ הקרוב בדלתיים סגורות.

ב-30.4 תפגוש אנגלה מרקל את בכירי הממשל ותתקבל ההחלטה באשר לחידוש עונת הכדורגל, אבל האוהדים זועמים וטוענים: "הם לא רוצים לחדש את הליגה כי הם חושבים עלינו בבתים, אלא כי הם זקוקים לכסף", טוענים ארגוני האוהדים וגם מביעים ביקורת על כך ש-20 אלף בדיקות הוקצו לטובת בדיקות הכדורגלנים בשבועות הבאים בזמן שאפילו צוותים רפואיים יכולים להיבדק רק אם מופיעים תסמינים של קורונה, "הכדורגל הוא לא מעל החברה, לא מגיע לו יחס אחר".


"משחק הרפאים" הראשון. זו רק ההתחלה בגרמניה (Jörg Schüler / Stringer)

מיכאל גבריאל, אחד מחברי פרוייקט המאחד בין ארגוני אוהדים בגרמניה, סיפר על כך ל"DW": "אוהדים רואים את עצמם חלק מאוד משמעותי מהמשחק – הרעיון לשחק בלעדיהם, כי הם לא יוכלו להגיע, מאוד מדאיג אותם. בלי אוהדים אין כדורגל". בנוסף, מוקדם יותר השבוע יצא מכתב משותף עם המסר לפיו "הכדורגל המודרני חולה מספיק וצריך כמו כולם להישאר בבידוד, לא מקובל על אוהדי הכדורגל שישחקו בדלתיים סגורות".

כעת הגיעה תגובתו של כריסטיאן סייפרט, מנכ"ל הבונדסליגה: "זו הדרך היחידה להשאיר את הבונדסליגה הראשונה והשנייה בחיים. אנחנו ממש לא רוצים שככה ייראה הכדורגל, אבל אין דרך אחרת. אנחנו גם לא ידועים לומר כמה זמן זה יימשך, ביקשנו מהקבוצות להיערך לכך שגם בעונה הבאה לא יהיה קהל לפחות בחלק הראשון של הליגה". שלא לציטוט, על פי הפרסומים, הוא גם ביקש מראשי המועדונים לפייס את הארגונים וכן הבהיר כי אם ארגוני האולטראס יתאחדו ויתייצבו מחוץ לאצטדיון ביום של משחק, לשופט המשחק תהיה סמכות להכריז על ביטולו ולהעניק לאורחת ניצחון טכני מתוך חשש להתקהלות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי